Gå til innhold

Jippi! Jeg har fått spillgnisten tilbake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spilt tvspill siden min far som var sjømann kom hjem med en beige boks vi koblet i tv.

Så gikk en prikk fra høyre til venstre til høyre, og vi styrte med en vri-bryter, og man kaller det tennis.

Så gikk det videre oppover, SpectraVideo, Amstrad, C64, Amiga-er, PC, PS1, PS2, Xbox, Xbox360, PS3 og håndholdte som Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance, PSP......

I en alder av 31 år endte jeg opp med å lese om spill på nettet, men synes de var kjedelige å spille.

Spill som fikk gode karakterer, flotte reviews og god feedback fra publikum appellerte middelmådig til meg.

Jeg begynte så smått å skjønne at jeg hadde "vokst fra" gaming.

Kjøpte Bioshock til Xbox360, og forstod ikke hva alle "ropte opp om". Greit nok tenkte jeg, og la det vekk etter noen timer. Jeg syntes det var uoversiktlig.

Kjøpte Halo 3. Ble "skuffet" av grafikken. (Ja, jeg er grafikkhore og ser ikke poeng med HD-TV og NextGen hvis det skal være Wii-grafikk).

Halo 3 skulle jeg bare spille gjennom for å få slutten av historien siden jeg hadde spilt 1-eren og 2-eren.

Underveis i Halo 3 begynte det å gnistre. Det var litt gøy å spille. Ensformig på sin side, og jeg hater de brettene hvor mang går inni et monster.

Men jeg var interresert. Mer interresert å spille enn på lenge.

Fullførte Halo 3, og satte Bioshock i konsollen igjen.

Ikke vet jeg hva som er skjedd, men nå DIGGER jeg Bioshock. Jeg har spilt og spilt i timesvis.

Nyter spille til det fulle. Leter etter tape-recorders, oppgraderer og styrer på.

Har spilt det 9 timer i strekk 2 dager på rad.

Har også lagt noen timer i Guitar Hero 80's på PS2 denne uken. Den ene sangen ble til den neste, og plutselig hadde jeg spilt 30 sanger på medium, og befant meg et stykke ned på listen under Hard.

I morgen kommer PGR 4 i postkassen min, og jeg gleder meg stort.

Eye of Judgment er bestilt til PS3, og jeg sitter på nettet og klarer ikke bestemme meg hvor hvilket Theme Deck jeg skal bestille. Og hvor mange boosterpacks jeg skal kjøpe i første omgang.

Jeg merker interessen for MGS4 begynner å øke i meg.

Jeg gleder meg vilt til GTA4, og et eventuelt Saint's Row 2.

Og på pc-en min liggen nå en liste som ser slik ut.

PS3

Eye of judgement 23. Okt

Ratchet and Clank 7. Nov

SOCOM 30. Nov

Xbox360

PGR 4 12. Okt

Half Life Orange Box 18. Okt

Crash of the Titans 26. Okt

Call of Duty 4 9. Nov

Army of Two 15. Nov

Mass effect 23. Nov

GT5 Prologue Q42007

GTA4 Q1 2008

MGS4 Q1 2008

Killzone 2 TBA

Og jeg gleder meg til alle.

Så, YES!. Gnisten er tilbake, og jeg har ikke hatt det så gøy med spill på lang lang tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moro og høre du har blitt "spillegal" igjen! :thumbup: har selv spilt spill siden jeg var 4-5 år, og da gikk det mye i Atari og Sega. i alder 6-9 gikk det mye tid på Sonic som jeg runnet over 150 ganger. har fulgt med på spill siden den tid og er enda spillegal (jeg er da 21 nå) . spill har alltid vært en stor bit av underholdingen opp gjennom tiden, og vil fortsette med det (har til og med drømmer om og lage spill, evt jobbe innen spill).

Skrevet

Så flott! Ingenting av underholdning slår gleden og spenningen man får av et bra spill. Husker en av mine første spillopplevelser som ca 4 år gammel. Prøvde Super Mario 1 på NES for første gang, og kompleksiteten fikk meg til å briste i gråt etter få minutter siden jeg ikke klarte det. :p

Skrevet
Jeg har spilt tvspill siden min far som var sjømann kom hjem med en beige boks vi koblet i tv.

Så gikk en prikk fra høyre til venstre til høyre, og vi styrte med en vri-bryter, og man kaller det tennis.

Der startet min spillkarriere også, 1978/79 hvis jeg husker rett. Jeg har aldri mistet gnisten jeg da, har vært gjennom mang en spillmaskin opp gjennom årene. Spiller fortsatt aktivt og kommer nok aldri til å slutte og spille :D

Skrevet

Ja da jeg var liten så spilte jeg mye NES, DoS, ps1 etc... Det var HERLIG! Siden jeg var 4 så har jeg spillt hele tiden! Jeg satt tilogmed på rikshospitalet og spillte Sonic på Sega ;) hadde opperert øynene mine (har vært der 5-10 ganger i mitt liv pga de øynene... De droppa det med en gang vi kom opp flere ganger og...)

Skrevet

Fint å høre at du har fått spillgnisten tilbake igjen. Jeg har aldri mistet min siden jeg fant den tidlig på 90 tallet . Den har fulgt meg hele livet, har dog vært en periode hvor jeg ikke hadde råd til spill hele tiden.

Men nå er det noe annet, har ikke telt over men regner med at jeg er i besittelse av 300 spill fordelt på 7 konsoller, 2 håndholdte og PC.

Skrevet (endret)

Kult å høre! :)

Selv sliter jeg litt med en "spilldepresjon", eller hva man nå enn skal kalle det. Føler sjeldent for å spille, selv om jeg har en rekke toppspill stående urørt i spillhylla hjemme (Beyond Good & Evil, TimeSplitters-serien, Jak-spillene ++). Men jeg gidder bare aldri. Spillegleden er liksom helt borte. Det eneste som jeg gidder å spille for tiden, er Guitar Hero og GTA: San Andreas. Hovedsaklig spillsom bare er til å plukke opp og bare spille.

Jeg hater spill der man må gå igjennom en lang, kjip treningsbane, der man må lære seg kontrollene. Og det er også et problem: kontrollene. Jeg har vært gamer i over 15 år, men likevel føler jeg meg ikke fullt så komfortabel med en håndkontroll i hånda. Spesielt ikke PS2-håndkontrolleren. Det er rett og slett for mange knapper, føler jeg. Jeg får helt bakoversveis når jeg ser knappe-oppsettet under loade-sekvensene. Jeg greirr jo som regel alltid å lære meg kontrollene, men opplever støtt og stadig at jeg "blander" kontrollene i de ulike spilla. Knappene for å hoppe i spill A er ikke alltid den samme knappen for å hoppe i spill B. Dette kan være litt frustrerende.

Jeg tror kanskje jeg er blitt litt bortskjemt på spill. Jeg har gått lei av den samme oppbyggins-malen på mange spill, der det gjerne tar litt tid før det skjer noe. I mellom tiden må man gå igjennom smått kjedelige baner for å lære seg kontrollene. Om ikke det, så legger jeg gjerne spillet fra meg, fordi det tar litt for lang tid før det blir gøy, eller før det skjer noe spesielt i spillet (tenker da gjerne plot-messig). Jeg orker rett og slett ikke å sette meg inn i spill. Mye fordi mange spill er like, men kanskje mest fordi de er så lineære; det er som regel alltid den samme oppbyggingen, og en må gjerne bruke litt tid for å bli vant med kontrollen.

Heldigvis finnes det spill som skiller seg litt ut i forhold til de fleste andre spill, og som er lette og plukke opp og fanger oppmerksomheten din fra første øyeblikk. God of War-spilla er et av disse. Shadow of the Colossus likeså, føler jeg. I tillegg til de to spilla jeg nevnte tidligere i innlegget.

Men jeg tror grunnen til at spillegleden min er borte, er at alt for mange spill er like hverandre. Savner noe unikt; noe som er artig å spille, enkelt og plukke og en meget fengslende historie (MGS-spilla har alltid dette. Fahrenheit var også meget spennende, men dabbet av mot slutten). Jeg tror også det at jeg har for mange urørte spill i hylla er en av hovedårsakene til at jeg bare ikke gidder å begynne å spille. Hadde jeg bare hatt noen få, hadde det vært lettere å sette seg ned med spillet og nyte det. Men når jeg har så mange uspilte spill, aner jeg ikke hvilket spill jeg skal begynne med. Litt av et luksusproblem, egentlig.

Endret av deusex
Skrevet (endret)
Gratulerer ! Jeg er 14 år og har spillt siden jeg var 4 da jeg fikk min første egne pc (A)

LOL, hvorfor føler alle at de må forsøke å legge opp at de har spilt spill for mangen år? Spilt siden du var 4? Makan til dårlig løygn altså........

Jeg har spilt spil siden jeg var født jeg! Mamma og pappa gjemte seg bak hendene sine og ropte "Hvor er du?" så poppet dem frem igjen "Der var du!!" og jeg lo og jeg lo! Var bra spill det der!

Jepp...har spilt siden jeg var født jeg....slå den..... :cool:

Eller egenlig spilte jeg da jeg var et sperm i min fars baller! Da var det kappløp til egget!

Endret av AvidGamer
Skrevet

Jeg har en teori om at man vokser ikke fra spilling, man glemmer bare hvor gøy det er..

Sant skjer med alle, men noen har det enklere en andre for å finne igjen "gnisten" som du omtaler det som :)

Har vært aktiv i spill siden jeg var ganske liten.. Broren min som er litt eldre en meg likte jo å spille, så jeg ble sittende og se på han..

Har mistet gnisten mange ganer, og det er alltid like morsomt å finne den igjen! Det blir rett og slett mer "gøyere" å spille etter at du har mistet fokuset :yes:

Skrevet (endret)
LOL, hvorfor føler alle at de må forsøke å legge opp at de har spilt spill for mangen år? Spilt siden du var 4? Makan til dårlig løygn altså........

Pøh. Det er da mange som har spilt siden de var små. Hvorfor i all verden skal man prøve å lyve om noe sånt?

Jeg er 17 og har også spilt siden jeg var omtrent 4. Du skal vel kalle dette en løgn også, hva? For dette virker vel fullstendig usannsynlig i din verden.

Og når jeg først siterer deg kan du godt slutte med urdårlige morsomheter. Du driter deg bare ut.

Endret av RevX
Skrevet

Sliter litt med det samme selv for tiden.

Jeg har prøvd World In Conflict, Crysis (beta), Heavenly Sword, Bioshock, Red Steel i det siste og jeg greier ikke sette meg ned å spille dem igjen. Jeg kunne sikkert nevnt mange andre spill som jeg bare har lagt fra meg pga manglende interesse.

Har Halo 3 liggende som jeg ikke har orket å begynne på enda.

Men gnisten er ikke helt borte. Har spillt gjennom Portals og HL2:episode 2 nylig, og Team Fortress 2 har jeg spillt ganske mye siden det kom ut. Ellers er det som sagt ganske skralt.

Savner et skikkelig MMO og håper Age of Conan blir det neste store for meg. Har vært mer eller mindre avhengig av World of Warcraft i 2 år siden release men ble dritlei av hele opplegget.

Har spillt mye siden NES sin tid, vi hadde forskjellig Amiga og Commodore tilgjengelig men jeg var for liten til å forstå meg på det (synest det var morsomt å se på tegnene som kom på skjermen når jeg trykte på tastaturet :D ).

Skrevet (endret)

Det var en periode hvor jeg spilte veldig lite, selvom jeg alltid har spilt, hele livet. Men spillegleden min er bra nå :')

Endret av Patney
Skrevet

Hatt ett helt/halvt års periode nå uten noe særlig spillgnist.. Den var der i jula, da jeg fikk Zelda TP til Wii.. og, den var faktisk der med Prey til 360.. som jeg spilte like etterpå.. (litt rart at Prey vekket meg litt, men nok om det..) Etter det var det dødt kjør igjen... Helt til de 2 siste ukene! Har nesten ikke gjort annet enn å spille.. Først skaffet jeg meg Skate og spilte det mye.. så var det heavenly sword, som jeg rett og slett elsket! Så har jeg også skaffet meg Folklore nå, som jeg ser frem til å spille i kveld! :D

Jeg vet ikke hvorfor jeg har fått den tilbake, men det kan ha noe med at jeg kjøpte meg prosjektor! Spille på STOR skjerm er rett og slett himmelen! ;)

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Skrevet

Koselig og høre at du har fått tilbake sansen for noe som du likte som liten :)

Min liste:

Brothers In Arms: Hells Highway * Q1 2008

Call Of Duty 4 * 23 November 2007

Gta IV * Q1 2008

Soldier of fortune: Payback * 23 November 2007

Mercenaries 2: World in Flames * 29 Februar 2008

Saints Row 2 * 2008

Prototype 2 * Q2 2008

+ - alt ettersom jeg tester demo, leser anmeldelser ser trailere osv osv.

Men det er min liste til dags dato! :)

Skrevet

Har selv opplevd å "miste" spillgleden som mange sier her. Tror kanskje det har noe med at jeg har spillt så mange spill, at jeg begynner å bli ganske kresen. Før kunne jeg spille alt omtrent, men nå blir det stadig færre og færre spill som engasjerer meg. Men i det siste så har det snudd rundt, og jeg merker at jeg har fått tilbake gnisten igjen. Det skal sies at det har kommet mange gode spill i det siste. Akuratt nå så koser jeg meg med Total war:Kingdoms og HL2:Orange Box. På mandag motar jeg min nye TV og 360 med Halo3. Gleder meg som en unge. I løpet av en måned så kommer det jo også flere lovende spill som Mass Effect, COD4, Army of Two, Assasins Creed. Det er herlig å være gamer!

Skrevet (endret)

Noen ganger er det gøyere å finne på noe annet enn å spille, kanskje derfor mange "mister" spillgnisten.

Jeg startet å spille når jeg var rundt 4, skjønte ikke så mye, men skjønte nok til at jeg

ble dritsur og irritert over hvor vanskelig ting var. Track & Field 2 og Turtles NES!

Endret av Sap15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...