Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for firekjernerprosessorer!


Anbefalte innlegg

Oppdatert :)

 

Unreal_: Hadde vært interessant å se om hovedkortet bremser deg mye der... :hmm:

 

Også håper jeg at jeg kunne fått in batch/stepping på de jeg mangler på.

 

Tenker du på FSB? Jeg har samme mistanken men vet at det går langt, vurdere en volt mod og kjøling av north bridge.

 

Edit: Hadde en E6300 før og gjore 500FSB :)

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg hadde tenkt å komme med resultater i dag jeg, men neida! Selvfølgelig måtte NetShop kuke alt til.

 

Jeg har sendt inn et EVGA 680i AR kort inn for bytting mot et nytt A1 kort, som EVGA gjør kostnadsfritt. Alt virker som det går bra, til jeg kommer meg hjem og åpner pakken.

 

Det finner jeg bare selve hovedkortet, og alt av andre ting inni var vekke. Om ikke det var nok, så er det også brukt. Et par finner på NB kjøleren er bøyd, et par viftekontakter er bøyd (eller i hvertfall en) og jeg fikk ikke engang med viften til NB kjøleren.

 

Om ikke det var nok, så fungerer ikke hovedkortet engang :)

Lenke til kommentar

Tro meg, jeg kunne vært fly forbanna :p ...men det er jeg ikke.

 

Grunnen er vel at jeg harjo to stk. hovedkort, men ingen som innfrir helt. Dette klarer 3.3 Ghz, men ikke noe over det. 3.3 Ghz er jo uansett bra, selv om 3.6+ er å foretrekke. Så lenge jeg fortsatt har denne PC-en som fungerer, så går det bra å vente noen dager til (blir jeg gjerne en uke eller tre nå da)

 

Men om det hadde vært det eneste hovedkortet jeg hadde, og jeg hadde sittet uten PC nå i gjerne en uke+, så hadde jeg vært forbanna ja :p

 

Jeg kommer uansett til å ringe NetShop på mandag, og få ordnet opp i det da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fikk den litt høgere opp. Meget skuffet og hater netshop siden alle andre fikk en G0 men ikke meg i samme tidsperiode. Jaja shit happens.

 

Ja du var uheldig med å få en B3, men:

 

Det er neppe sikkert at det er der din CPU stopper (ca. FSB375 / 3.3Ghz).

 

De fleste P965-baserte hk klarer ikke særlig til FSB med en Quad.

 

Min B3 stoppet omtrent på samme sted til jeg fikk byttet ut P965-DS4 med P35-DS3P.

Nå har jeg "gitt meg" ved 3.4Ghz stabilt (3.6 for benching). Mulig den klarer mer, men jeg vil ikke over 1.5VCore ("målt").

 

PS/Edit:

Mulig jeg ombestemmer meg etter å få montert inn en 120mm raddis til, og en bedre blokk. Skal tenke på det. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Fikk den litt høgere opp. Meget skuffet og hater netshop siden alle andre fikk en G0 men ikke meg i samme tidsperiode. Jaja shit happens.

 

Ja du var uheldig med å få en B3, men:

 

Det er neppe sikkert at det er der din CPU stopper (ca. FSB375 / 3.3Ghz).

 

De fleste P965-baserte hk klarer ikke særlig til FSB med en Quad.

 

Min B3 stoppet omtrent på samme sted til jeg fikk byttet ut P965-DS4 med P35-DS3P.

Nå har jeg "gitt meg" ved 3.4Ghz stabilt (3.6 for benching). Mulig den klarer mer, men jeg vil ikke over 1.5VCore ("målt").

 

PS/Edit:

Mulig jeg ombestemmer meg etter å få montert inn en 120mm raddis til, og en bedre blokk. Skal tenke på det. :)

 

Oki, har bestilt et nytt hovedkort basert på P35 no i fra asus så får vi se.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått opp mitt eget resultat:

30minOCCT.jpg

CPU: Q6600 B3

Hastighet: 395*9=3555 MHz

Batch: L719B162

vCore: 1,65

Kjøling: Vann (TT BigWater 745)

HK: P5K-E

 

Vet den er litt varm :p, hadde en kjerne over 100 grader (101) i et sekund eller noe :ermm:

 

Maksklokk *stolt*

4GHz.jpg

Syns ikke det er ille med 4 GHz på en B3 jeg :wee:

CPU: Q6600 B3

Hastighet: 445*9=4007 MHz

Batch: L719B162

vCore: 1,7

Kjøling: Vann (TT BigWater 745)

HK: P5K-E

Lenke til kommentar
Oppdatert. 100 c ja... Husk at det er juks om den throttler da! :green:

 

Men har du virkelig 1,65 V under load, eller har du valgt 1,65 V i bios? Jeg har i hvert fall gått ut ifra målt spenning i cpu-z under load...

Virka ikke som den throttla, da hadde hastigheten endra seg :)

 

Her er den OCCT kom ut med:

2007-11-10-00h10-VCore.png

Så, ca 1,56-1,57 da :)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Svarte..

 

Trenger hjelp og noen innspill..

 

Sitter med et Asus P5N32-E SLi hpovedkort med bios 1205 og en splitter ny Q6600, Rev G0, Stepping B (har glemt å notere batch)

 

- Kjører nå på 2880 Mhz helt stabilt med vcore 1.376 (cpu-z), 1,36 (everest).

- Kommer for svarte ikke over 3 Ghz.

- Med Qdr på 1300 (fsb 325) og opp til qdr 1499 (fsb 374) nekter maskinen å boote i det hele tatt.

- Jeg kommer inn i windows med qdr på 1500 (fsb 375), men jeg får det ikke stabilt, har prøvd med vcore helt opp til 1.575 i bios (men da idler maskinen på litt for høy temp syns jeg)

 

Med min gml E6600, kom jeg lett opp i 3.4 Ghz og 3,6 men det siste var litt ustabilt, med samme hovedkortet. (bios 1102)

 

Hva kan jeg gjøre for å komme rundt dette ?

 

Er nesten villilig til å prøve alt, for skulle så veldig veldig gjerne hatt cpu opp i rund 3.4 Gz eller mer

 

Alle forslag mottas med takk..

 

Taleg

Lenke til kommentar
Svarte..

 

Trenger hjelp og noen innspill..

 

Sitter med et Asus P5N32-E SLi hpovedkort med bios 1205 og en splitter ny Q6600, Rev G0, Stepping B (har glemt å notere batch)

 

 

- Kjører nå på 2880 Mhz helt stabilt med vcore 1.376 (cpu-z), 1,36 (everest).

- Kommer for svarte ikke over 3 Ghz.

- Med Qdr på 1300 (fsb 325) og opp til qdr 1499 (fsb 374) nekter maskinen å boote i det hele tatt.

- Jeg kommer inn i windows med qdr på 1500 (fsb 375), men jeg får det ikke stabilt, har prøvd med vcore helt opp til 1.575 i bios (men da idler maskinen på litt for høy temp syns jeg)

 

Med min gml E6600, kom jeg lett opp i 3.4 Ghz og 3,6 men det siste var litt ustabilt, med samme hovedkortet. (bios 1102)

 

 

Hva kan jeg gjøre for å komme rundt dette ?

 

Er nesten villilig til å prøve alt, for skulle så veldig veldig gjerne hatt cpu opp i rund 3.4 Gz eller mer

 

Alle forslag mottas med takk..

 

Taleg

nVidias 6** chipsett klarer ikke mer med Quad, de møter som regel veggen på samme punkt som deg. Så, eneste løsning er og kjøpe nytt hovedkort (P35/x38 chipsett) ;)

Lenke til kommentar

Det var det jeg var redd for, vel da vet jeg hva neste 2000,- som ikke MÅ brukes til regning mm går til..

 

Veldig synd, for det var morsomt i de 5 min jeg var inn i windows på 3.4 Ghz.

Har planlagt å klokke rammen også, men da tror jeg at jeg venter til jeg har råd til nytt hovedkort.

 

Noen Anbefalinger/forslag ?

 

Må kunne brukes sammen med Noctua NH-U12F

Vifteløst

6+ sata

klokkevennlig på quad (vil opp i 3.4 Ghz + med min Noctua NH-U12F)

og 2 pci (som ikke blir dekket av 8800Gtx)

plass til 4 rambrikker (har ikke råd til å kjøpe ny ram nå tror jeg)

(liker asus)

Endret av taleg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...