Gå til innhold

Homofile, hvorfor gifte seg i kirken?


Anbefalte innlegg

Homofile bør få lov til å gifte seg. Men ikke nødvendigvis i kirken.

Han har et klart poeng når han sier at det er stikk i strid med bibelen.

Hvis man har ingen intensjoner om å faktisk følge bibelens ord, hvorfor ønsker de selv å gifte seg der?

 

For meg er det ett fett hvor homofile vier seg. Jeg bare undrer hvorfor homofile ignorer den delen av bibelen som ikke støtter homofili.

Leser de bare den delen som passer dem best ? Som å elske sin neste ? Og ikke fordømme folk ?

 

Men igjen så er Bibelen full av motsigelser, det er tross alt en samling av masse bøker i en og samme pakke. Kall det et røverkjøp om du vil...

Et medlem skrev dette i en annen sammenheng på et annet forum. Det er uvesentlig. Det jeg vil få frem her, er poenget i det innlegget.

 

Hvorfor vil homofile kjempe for å få gifte seg kristent i kirken, som opprinnelig var noe en gjorde for Gud og blablabla, hvorfor vil de homofile ignore det som står i bibelen? Hvorfor bryr dem seg? Handler det om rettigheter og at de ser på det som diskriminering?

 

Jeg vil bare diskutere dette, fordi jeg fant innlegget litt interessant. Min personlige mening anngående temaet homofili og gifte seg i kirka er ikke tilstede, jeg bryr meg ikke om de gifter seg i kirka eller på en fotballbane, på et kontor eller hva. Så ikke anklag meg for å diskriminere homofile, jeg vil bare diskutere jeg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke noen bare bygge et stort fint hus, med en eller annen form for spiss på taket da? Kall det et "Storthushvorvigifterossi" eller noe slikt... Jeg regner med det ikke er noen form for copyright på kirker?

 

Når man er kristen homofil, da mener jeg at man lukker øynene for en del ting med bibelen. Mange kristne gjør jo også det. Så for meg blir kristendommen (i Norge) bare et sammensurium av personlige ønsker og tanker og følelser for noe som i realiteten kanskje ikke er så veldig viktig lenger...

 

Edit: Dette ble noe rotete... :(

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

at homofile overser det anti homo som står i bibelen er jo ikke noe anderldes enn alle andre som overser all uthoring av dattre eller steining av ulydige barn.

 

kristene veldg jo helt random hva du følger eller ikke følger i bibelen, noe som gjør at bibelen er ubruklig.

 

folk som drepe homser fordi det står i bibelen, steiner fremdles ikke barna sine, de veldig å følge bibelens anti homo regler da de ikke liker homser og det er en grei unskylding å demonisere folk man ikke liker.

 

leter man lenge nok i bibelen kan man finne en unskylding for å gjøre mer eller mindre hva man vil. og da kan man også overse hva man vil i den også, hele saken er ubruklig,

men kunne like gjerne bruke en hvor er willie bok som hellig bok og man ville få akurrat de samme tolkingene fra den som fra bibelen.

Lenke til kommentar
Skjønner det godt, jeg. Det er en langvarig en fin tradisjon, og man jeg synes ikke man skal ekskluderes på grunnlag av legning. Det blir det samme som ikke-troende som gifter seg i kirka, de er hatet av dem, men får lov likevel.

 

En av dem som gifter seg må være medlem av statskirken for å bli gift, og fordi en er medlem av statskirken, tjener kirken penger på den personen, troende eller ikke.

 

Tror da også samboeren automatisk blir medlem, selv om han ikke er kristen(bare noe jeg har hørt)

i så fall tjener dem gode penger på å lure folk til å gifte seg i kirken

Lenke til kommentar
En av dem som gifter seg må være medlem av statskirken for å bli gift, og fordi en er medlem av statskirken, tjener kirken penger på den personen, troende eller ikke.

 

Tror da også samboeren automatisk blir medlem, selv om han ikke er kristen(bare noe jeg har hørt)

i så fall tjener dem gode penger på å lure folk til å gifte seg i kirken

Dette er ikke lovbestemt, derimot så er loven åpen for at vigsler kan nekte å vie paret på nevnte grunnlag. Imidlertid så kan det medføre klage til fylkesmannen som igjen kan pålegge vigsler å gjennomføre vielsen likevel.

 

Bortsett fra barn er det ingen som blir medlem av Den norske kirke uten å ha samtykket til det.

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Det står svart i bibelen at homofili er en styggedom,etc.

 

står også at man skal steine ulydige barn, men prøv å bruk den unskyldingen i retten etter du har slått in hode på ungen din.

 

ingen ting som står i bibelen kan rettferdigjøre noe som helst.

 

er som om jeg skal skyte alle med svartpepper fordi skrue gjør det i donald. holder bare ikke

Lenke til kommentar

Det som er saken er at her i Norge er det en statskirke, altså en kolaborasjon mellom stat og kirke, og at homofile vil at staten skal utøve den makten de liksom skal ha over kirken til å fjerne en del av homohatet. Det at vi har en statskirke som ikke vil vie homofile (det at vi har en statskirke i det hele tatt) er med på å bygge på de gamle fordommene som burde ha dødd ut for lenge siden. Men det er ganske få homofile som "maser" om å gifte seg i kirke, men de har faktisk ikke lov å gifte seg i det hele tatt, kunn inngå en samboerskapspakt.

Lenke til kommentar
Det som er saken er at her i Norge er det en statskirke, altså en kolaborasjon mellom stat og kirke, og at homofile vil at staten skal utøve den makten de liksom skal ha over kirken til å fjerne en del av homohatet. Det at vi har en statskirke som ikke vil vie homofile (det at vi har en statskirke i det hele tatt) er med på å bygge på de gamle fordommene som burde ha dødd ut for lenge siden. Men det er ganske få homofile som "maser" om å gifte seg i kirke, men de har faktisk ikke lov å gifte seg i det hele tatt, kunn inngå en samboerskapspakt.

Homofile kan inngå partnerskap som i praksis er omtrent samme som ekteskap. Det er bare ett par linjer i lovteksten som er forskjellig. Kampen for de homofile står i dag om loven, de ønsker en felles ekteskapslov. Når en slik lov kommer så står kirka for tur. Kirka er på glid, så jeg tror ikke det blir noe problem, mange prester har sagt at de vil vie homofile uansett om Kirka vedtar at de vil vie homofile eller ei.

 

Beste løsninga hadde vært å skille stat og kirke så kirka kunne styrt seg selv og vi ikke-kristne slapp å bry oss om kirka vil vie homofile eller ei. For strengt tatt så bryr det meg ikke. Men siden kirka er en del av staten så bryr jeg meg litt likevel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...