Gå til innhold

Homofile, hvorfor gifte seg i kirken?


Anbefalte innlegg

Jeg har stusset litt på dette selv.

Hvorfor vil kristne homofile gifte seg i kirken når de vet at dette motsier det som står i bibelen?

Blir det ikke litt galt å gå inn i Guds hus og gjøre noe som er mot hans mening?

 

Men det mange glemmer er at det også står i bibelen at kvinner ikke kan være ledere for en forsamling. Altså, kvinner kan være forkynnere, men ikke prester.

Er ikke det å ha en kvinnelig prest like ille som at homofile gifter seg i kriken?

Alt det motsier jo det som står i bibelen!

 

Selv har jeg ikke noen konkrete meninger om dette i og med at jeg ikke kan regne meg som en kristen selv, men håper på noen som kan gi meg en forklaring!

Endret av 200791
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religion kommer ofte med morsmelken. Regner man seg som kristen (ved å være medlem av f.eks den norske statskirken) skal man også ha samme rettigheter som andre medlemmer. Legning skal ikke være en stopper for det religiøse livsløpet. Når kirken sier A ved å døpe ungene, så bør de si Å ved å la de gifte seg. De er tross alt tilhengere av samme livssyn.

Lenke til kommentar

For å kunne ta standpunkt i om homofile bør få gifte seg i kirken, tror jeg det e viktig å ha litt forkunnskaper om hva bibelen sier om dette.

 

Tror bibelen har et ganske annerledes syn på ekteskapet enn vi er vant til i dagens samfunn. Bibelen mener at Ekteskapet er nær knyttet opp til familie, og er basert på at det varer liver ut. seksualitet er noe som hører hjemme i ekteskapet, og hor at ikke er bra. Jeg tror at ekteskapet som er beskrevet i bibelen er det beste på sikt.

 

I bibelen står det flere steder at menn ikke skal ligge med menn. Det må også bety at bibelen sier at homofili eksisterer. At noen er homofile av natur er jeg ikke i tvil om.

 

Kan ikke se at bibelen direkte sier at homofile ikke bør leve sammen, men at seksualiteten ikke bør være en del av forholden.

 

Tror kanskje vi har noe å lære av at seksualitet ikke bare er nytelse, men at det er en del av ekteskapet og det å stifte familie.

 

Til slutt noen henvisninger til hvor vi kan lese om homoseksualitet i bibelen: 3 mosebok 18.22 1 korinterbrev 6.9-11 Romerne 1.26-27

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Det står svart i bibelen at homofili er en styggedom,etc.

 

står også at man skal steine ulydige barn, men prøv å bruk den unskyldingen i retten etter du har slått in hode på ungen din.

 

ingen ting som står i bibelen kan rettferdigjøre noe som helst.

 

er som om jeg skal skyte alle med svartpepper fordi skrue gjør det i donald. holder bare ikke

HVOR?

Lenke til kommentar

Det er feil av homofile å kreve at kristendommen skal forandre seg for å tilfredstille deres ønsker. Da burde de heller 'gifte' seg andre steder som godtar dette. Andre steder i verden er politikererens holdning at homofilie bør få hodet hugget av ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7433018.stm ) og de fleste andre steder er det ikke lov å gifte seg i det hele tatt, selv om landet er sekulært ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7432949.stm ) Hvis homofile krever respekt, så burde de også respektere andre.

Lenke til kommentar
HVOR (står det at barn som forbanner sine foreldre skal steines)?

 

Dersom du kaller du deg kristen, uten å vite at gud en gang har krevd...

 

at utøvende homofile skal steines

at obsternasige barn skal steines

at voldelige barn skal steines

at magikere/hekser/spåkoner skal steines

at gifte kvinner eller menn som er utro skal steines sammen med mannen

at gifte kvinner som blir voldtatt uten å skrike skal steines dersom det oppdages

at menn som voldtar ugifte kvinner skal gifte seg med kvinnen eller betale en bot

 

at gifte menn som er utro med / voldtar en ugift jente ikke blir straffet annet enn giftemål med en andre kone eller en liten bot

at betrodde slavekvinner som blir voldtatt skal få fysisk avstraffelse mens mannen som voldtar skal gå fri

at menn kan voldta sin(e) kone® uten straff (men kvinnen kan kreve skillsmisse -- men den må godkjennes av stammelederene og hun får aldri gifte seg igjen etter det)

at ugifte kvinner som blir voldtatt ikke har noen rettigheter og kan måtte giftes bort til voldtektsmannen dersom hennes far vil

at slaveri ikke er forbudt i bibelen og at Jesus fratar slaver alle sine lovfestede rettigheter...

 

da har du ikke lest bibelen.

 

Hvis ikke du har fått med deg alt dette med mer må du nesten lese bibelen før du kommer tilbake.

 

Jeg tror den delen med obsternasige barn er nevnt tre ganger i bibelen.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
1. Da burde de heller 'gifte' seg andre steder som godtar dette.

 

2. Hvis homofile krever respekt, så burde de også respektere andre.

 

1. Homofile har, enn så lenge, ikke lov til å gifte seg i det hele tatt. De har lov til å skrive en kontrakt som gir samme rettigheter, men det er fortsatt ikke et giftemål. Om de skal gifte seg i kirka eller ikke er en sak jeg bryr meg lite om.

 

2. Hvor i helvete kom den fra?

 

1. Men det er en sak homofile bryr seg om. Jeg har aldri sagt at homofile ikke burde respekteres eller ikke ha like rettigheter som andre, om de har lyst å gifte seg borgerlig kan jeg ikke se noe problem i dette, men når homofile krever å bli giftet av kristne prester i kristne kirker så krever jo de at man forandrer på kristendommen sånn at det passer dem. Dette forklarer også holdningen min i punkt 2.

Lenke til kommentar
HVOR (står det at barn som forbanner sine foreldre skal steines)?

 

 

Kaller du deg kristen, uten å vite at gud en gang har krevd...

 

at utøvende homofile skal steines

at obsternasige barn skal steines

at voldelige barn skal steines

at magikere/hekser/spåkoner skal steines

at gifte kvinner eller menn som er utro skal steines sammen med mannen

at gifte kvinner som blir voldtatt uten å skrike skal steines dersom det oppdages

at menn som voldtar ugifte kvinner skal gifte seg med kvinnen eller betale en bot

 

at gifte menn som er utro med / voldtar en ugift jente ikke blir straffet annet enn giftemål med en andre kone eller en liten bot

at betrodde slavekvinner som blir voldtatt skal få fysisk avstraffelse mens mannen som voldtar skal gå fri

at menn kan voldta sin(e) kone® uten straff (men kvinnen kan kreve skillsmisse -- men den må godkjennes av stammelederene og hun får aldri gifte seg igjen etter det)

at ugifte kvinner som blir voldtatt ikke har noen rettigheter og kan måtte giftes bort til voldtektsmannen dersom hennes far vil

at slaveri ikke er forbudt i bibelen og at Jesus fratar slaver alle sine lovfestede rettigheter

 

Hvis ikke du har fått med deg alt dette med mer må du nesten lese bibelen før du kommer tilbake.

 

Jeg tror den delen med obsternasige barn er nevnt tre ganger i bibelen.

 

for det første, hvor kaller jeg meg kristen?

for det andre, tusen takk for at du skrev det der hjalp meg utrolig mye :thumbup:

for det tredje, hvor står det ddet "at obsternasige barn skal steines"? hvilken bok, kapittel. vers?

Endret av cHilfiger
Lenke til kommentar

Jeg synes vi burde respektere kristnes verdier og holdninger. Hvis homofoli strider mot krisnes verdier, så burde man vel la være å innføre vielse av homofile par?

 

Jeg mener det strengt tatt er som å bryte "loven" hvis en prest uvillig skal vie et homofilt par. For homofili hører ikke hjemme i bibelen.

Lenke til kommentar
Det er feil av homofile å kreve at kristendommen skal forandre seg for å tilfredstille deres ønsker. Da burde de heller 'gifte' seg andre steder som godtar dette. Andre steder i verden er politikererens holdning at homofilie bør få hodet hugget av ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7433018.stm ) og de fleste andre steder er det ikke lov å gifte seg i det hele tatt, selv om landet er sekulært ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7432949.stm ) Hvis homofile krever respekt, så burde de også respektere andre.

 

 

jeg ville likt å se kristendommen om den ikke hadde forandret seg under press,

da ville vi fremdeles tatt brennig av folk(for alt mulig, fra homofili til heksekraft), inkvisasjonen, slaveri, absolutt monarki, der konger var utnevnt av gud)

Lenke til kommentar
Det er feil av homofile å kreve at kristendommen skal forandre seg for å tilfredstille deres ønsker. Da burde de heller 'gifte' seg andre steder som godtar dette. Andre steder i verden er politikererens holdning at homofilie bør få hodet hugget av ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7433018.stm ) og de fleste andre steder er det ikke lov å gifte seg i det hele tatt, selv om landet er sekulært ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7432949.stm ) Hvis homofile krever respekt, så burde de også respektere andre.

 

 

jeg ville likt å se kristendommen om den ikke hadde forandret seg under press,

da ville vi fremdeles tatt brennig av folk(for alt mulig, fra homofili til heksekraft), inkvisasjonen, slaveri, absolutt monarki, der konger var utnevnt av gud)

 

Nå må du huske på at det er ulike retninger innen kristendommen og. Det du henviser til skjedde

før den Lutherske revolusjonen.

Lenke til kommentar
Det er feil av homofile å kreve at kristendommen skal forandre seg for å tilfredstille deres ønsker. Da burde de heller 'gifte' seg andre steder som godtar dette. Andre steder i verden er politikererens holdning at homofilie bør få hodet hugget av ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7433018.stm ) og de fleste andre steder er det ikke lov å gifte seg i det hele tatt, selv om landet er sekulært ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7432949.stm ) Hvis homofile krever respekt, så burde de også respektere andre.

 

 

jeg ville likt å se kristendommen om den ikke hadde forandret seg under press,

da ville vi fremdeles tatt brennig av folk(for alt mulig, fra homofili til heksekraft), inkvisasjonen, slaveri, absolutt monarki, der konger var utnevnt av gud)

 

Så du mener at man bør presse kirken til å forandre seg? Man skal altså bare ha lov å mene det som er populært i landet?

Lenke til kommentar
Det er feil av homofile å kreve at kristendommen skal forandre seg for å tilfredstille deres ønsker. Da burde de heller 'gifte' seg andre steder som godtar dette. Andre steder i verden er politikererens holdning at homofilie bør få hodet hugget av ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7433018.stm ) og de fleste andre steder er det ikke lov å gifte seg i det hele tatt, selv om landet er sekulært ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7432949.stm ) Hvis homofile krever respekt, så burde de også respektere andre.

 

 

jeg ville likt å se kristendommen om den ikke hadde forandret seg under press,

da ville vi fremdeles tatt brennig av folk(for alt mulig, fra homofili til heksekraft), inkvisasjonen, slaveri, absolutt monarki, der konger var utnevnt av gud)

 

Nå må du huske på at det er ulike retninger innen kristendommen og. Det du henviser til skjedde

før den Lutherske revolusjonen.

 

 

eh nei, brennig på bål skjedde så sent som 1700tallet, be beryktede heksejaktene i amerika skjedde på 1600tallet.

inkvisasjnen herjent så sent som 1600tallet i katolske land, homofili var teknisk sett en livs farlig frem til 1800tallet

 

slaveri ble fernet fra usa så sent som 1865 en hau med århundrer etter lutherenske revolusjonen og faktisk var de fleste som bodde i sørstatene en del av kirker som var del av den lutherenske dominasjonen.

det var faktisk de katolske i nord som fjernet slaveri først

Lenke til kommentar
Det er feil av homofile å kreve at kristendommen skal forandre seg for å tilfredstille deres ønsker. Da burde de heller 'gifte' seg andre steder som godtar dette. Andre steder i verden er politikererens holdning at homofilie bør få hodet hugget av ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7433018.stm ) og de fleste andre steder er det ikke lov å gifte seg i det hele tatt, selv om landet er sekulært ( http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7432949.stm ) Hvis homofile krever respekt, så burde de også respektere andre.

 

 

jeg ville likt å se kristendommen om den ikke hadde forandret seg under press,

da ville vi fremdeles tatt brennig av folk(for alt mulig, fra homofili til heksekraft), inkvisasjonen, slaveri, absolutt monarki, der konger var utnevnt av gud)

 

Så du mener at man bør presse kirken til å forandre seg? Man skal altså bare ha lov å mene det som er populært i landet?

 

Nei, selvfølgelig ikke. Er selv imot at homofile skal gifte seg, no offence.

Det jeg mener er at Gunfreak siktet til et ekstremt tilfelle av kristendommen. Man tolket Bibelen feil før Luther, er jo derfor de fleste av dagens kristne går etter den Lutherske misjonen.

Lenke til kommentar
HVOR (står det at barn som forbanner sine foreldre skal steines)?

 

 

Kaller du deg kristen, uten å vite at gud en gang har krevd...

 

at utøvende homofile skal steines

at obsternasige barn skal steines

at voldelige barn skal steines

at magikere/hekser/spåkoner skal steines

at gifte kvinner eller menn som er utro skal steines sammen med mannen

at gifte kvinner som blir voldtatt uten å skrike skal steines dersom det oppdages

at menn som voldtar ugifte kvinner skal gifte seg med kvinnen eller betale en bot

 

at gifte menn som er utro med / voldtar en ugift jente ikke blir straffet annet enn giftemål med en andre kone eller en liten bot

at betrodde slavekvinner som blir voldtatt skal få fysisk avstraffelse mens mannen som voldtar skal gå fri

at menn kan voldta sin(e) kone® uten straff (men kvinnen kan kreve skillsmisse -- men den må godkjennes av stammelederene og hun får aldri gifte seg igjen etter det)

at ugifte kvinner som blir voldtatt ikke har noen rettigheter og kan måtte giftes bort til voldtektsmannen dersom hennes far vil

at slaveri ikke er forbudt i bibelen og at Jesus fratar slaver alle sine lovfestede rettigheter

 

Hvis ikke du har fått med deg alt dette med mer må du nesten lese bibelen før du kommer tilbake.

 

Jeg tror den delen med obsternasige barn er nevnt tre ganger i bibelen.

 

for det første, hvor kaller jeg meg kristen?

for det andre, tusen takk for at du skrev det der hjalp meg utrolig mye :thumbup:

for det tredje, hvor står det ddet "at obsternasige barn skal steines"? hvilken bok, kapittel. vers?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...