Gå til innhold

XP SP3 får Vista-funksjoner?


Anbefalte innlegg

Hehe :)

 

Koselig snakk ja ;)

 

Men faktisk, så er XP GANSKE så bra akkurat nå :)

Det er relativt SMÅ feil på XP enn det det er på Vista.

Windows XP med SP3 må jo være det beste operativsystemet som finnes :D

 

Gleder meg til SP3 kommer ut. Og SP1 til Vista.

Men regner nok med at XP SP3 blir mer stabil enn med Vista SP1.

 

Eller hva tror dere? ;)

Får håpe de utvider livssyklusen til XP til 2010.

 

Og btw, DX9 kort bør jo kjøres på XP og ikke Vista, siden Vista bare støtter DX10?

Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff er så forbanna lei av denne Vista/Xp diskusjonen nå!

Kan ikke folk bare stappe detta inn i huet at Vista ER OG BLIR DÅrligere basert på ytelse, brukergrensesnitt, stabilitet!

Jeg syns det er HELT på jordet at dere kun velger Vista pga DX10 og den hersens eyecandyen, hvis dere virkelig er så trangsynte og velger vista basert på det, så syns jeg virkelig synd på dere Vistabrukere

Det grunnet slike faktaløse påstander som holder liv i diskusjonen. Er på ingen måte avklart at Vista vil bli dårligere med enten SP1 eller nyere maskinvare fremover.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Kan ikke folk bare stappe detta inn i huet at Vista ER OG BLIR DÅrligere basert på ytelse, brukergrensesnitt, stabilitet!

 

Vet ikke om du er gammel nok til å huske dette, men det tok ÅR fra XP kom på markedet til gamerene gikk over fra Win98 til XP, og grunnen var *tatatata* den dårlige spillytelsen i XP.

Lenke til kommentar
Men støtter IKKE DX 7 og DX 8, så pass på hvis du fortsatt har noen gamle spill som du fortsatt vil bruke.

 

Hæ? Jeg kjører Vista på laptopen, en HP Pavillion DV6000, og kjører gamle dx8 spill, som f.eks Aliens Vs. Predator 2 o.l.

Funker greit nok det..

 

Det funket derimot ikke på den gamle laptopen min, Acer 5050 (ellernoe) med XP MCE og ATI grafikk.

Lenke til kommentar
Kan ikke folk bare stappe detta inn i huet at Vista ER OG BLIR DÅrligere basert på ytelse, brukergrensesnitt, stabilitet!

 

Vet ikke om du er gammel nok til å huske dette, men det tok ÅR fra XP kom på markedet til gamerene gikk over fra Win98 til XP, og grunnen var *tatatata* den dårlige spillytelsen i XP.

 

AKkurat! Det for at XP endelig og har vært det de siste åra et bra produkt.

Hvorfor gå vekk fra det nå da??

 

Jeg gir faktisk en lang marsj i hva slags OS dere kjører på, men jeg prøver å hjelpe folk og spare dere for masse unødvendig hodebry

Lenke til kommentar

Jeg installerte Vista Business på en splitter ny pc med core 2 E6750, 4 gig ram, gf8800gtx, sb x-fi - og vista gikk så tregt i begynnelsen (før jeg slo av et dusin tjenester) at jeg ikke kunne spille, ikke kunne se på filmer (hverken fra DVD/harddisk), ikke kunne høre på musikk uten at lyden "hakket". Vista drev hele tiden å "jobbet" i bakgrunnen, både når jeg prøvde å kjøre programmer og når ingenting kjørte i det hele tatt.

 

Dette var med alle de nyeste patchene og driverene tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall snakket fornuft i kameraten min...han var jo fast bestemt på å installere Vista Ultimate når Conan kommer:P

 

Sa til han at forkkjellene i DX9 til DX10 er så vidt merkbare og at jeg da ikke får hjulpet han stort fordi jeg rett å slett ikke gidder og ikke har tid til å sette meg inn i et nytt Os

Lenke til kommentar
Kan ikke folk bare stappe detta inn i huet at Vista ER OG BLIR DÅrligere basert på ytelse, brukergrensesnitt, stabilitet!

 

Vet ikke om du er gammel nok til å huske dette, men det tok ÅR fra XP kom på markedet til gamerene gikk over fra Win98 til XP, og grunnen var *tatatata* den dårlige spillytelsen i XP.

 

Jeg er ihvertfall gammel nok til å huske at 2k hadde tatt igjen 98 i spillytelse lenge før XP kom. XP brukte ikke mange månedene på være på samme nivå etter visse startproblemer. Så XP var i praksis det beste alternative for spill bare kort tid etter release. De "gamerne" som ennå satt på 98 var isåfall bitre, gretne fjols som var mer opptatt av å være grinete enn å faktisk få best ytelse. Eventuelt at de satt med DOS spill eller DX5 spill fra 1996. Husk at det var mange som trodde på mytene om at 2k ikke var laget for "multimedia" som det ble sagt rundt årtusenskiftet... selv om benchmarks fortalte det motsatte.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Er ganske utrolig. Vi har her på forumet tusenvis på tusenvis av tråder med problemer i xp og folk driver å feilsøker nærmest i det uendelige. Motivasjonen er på topp og ingen gir seg før man finner feilen og løser problemet. Vel...stort sett da:)

Man installerer Vista, får en driverfeil e.l. og kaster hele OS'et i søpla og klager til venner og familie om hvor dårlig det er......!?

 

Jeg installerte vista ganske tidlig, og selv om det var noen små problemer til å begynne med så synes jeg ting har gått veldig fint. Nå var jeg riktignok openminded da jeg installerte det og selv om jeg hadde hørt kun dritt om det så prøvde jeg å være objektiv. Mitt førsteinntrykk var overveldende. Jeg syntes det var langt bedre enn XP, og selv om jeg måtte lette litt etter drivere her og der så gikk det som en lek i forhold til andre ting jeg har slitt med i XP.

 

Nå er ikek jeg særlig fan av målt ytelse og hastighet. Jeg baserer meg på det jeg kan se og etter å ha tatt noen runder med HL2 og FSX så merket jeg ikke noe verre ytelse i spill. Det kan godt være at man får litt dårligere FPS, men hva så? Man trenger ikke 300 frames/s.

En annen ting er at jeg i lang tid har hørt om folk som snakker om hvor bra MAC ser ut og hvor stilig det er. Det samme gjelder linux gjengen som stolt viser frem diverse screenshoot av desktopen og skryter av hvor fint det ser ut.

Når vista kom og virkelig hadde gjort en god jobb med det utseendemessige så var det bare dritt. Da var plutselig alle veldig opptatte av at det skulle være stygt!? Jeg personlig liker at ting ser fint ut og om det krever litt maskinkraft så bryr det meg midt i brunøyet. Dersom man virkelig trenger 100% CPU for å spille musikk eller skrive en mail eller hva nå dere driver med så sier det mer om maskinen enn om os'et.

 

Men uansett så nyter det lite å krangle om dette. Dersom noen ikke liker Vista så ikke kjøp det. Man vil aldri bli fornøyd når man kjøper noen man ikke liker og "vet" er dårlig.

Lenke til kommentar
Er ganske utrolig. Vi har her på forumet tusenvis på tusenvis av tråder med problemer i xp og folk driver å feilsøker nærmest i det uendelige. Motivasjonen er på topp og ingen gir seg før man finner feilen og løser problemet. Vel...stort sett da:)

Man installerer Vista, får en driverfeil e.l. og kaster hele OS'et i søpla og klager til venner og familie om hvor dårlig det er......!?

nettopp.. man har mange tråder å hente informasjon fra...

noe som gjør at man relativt raskt finner ut av problemet.

Vista trenger å modnes.

 

Jeg installerte vista ganske tidlig, og selv om det var noen små problemer til å begynne med så synes jeg ting har gått veldig fint. Nå var jeg riktignok openminded da jeg installerte det og selv om jeg hadde hørt kun dritt om det så prøvde jeg å være objektiv. Mitt førsteinntrykk var overveldende. Jeg syntes det var langt bedre enn XP, og selv om jeg måtte lette litt etter drivere her og der så gikk det som en lek i forhold til andre ting jeg har slitt med i XP.

jeg også har installert vista for å evaluere produktet...

ingen spesielle problemer, bortsett fra at det gikk merkbart tregt på enkelte ting...

(men det skal jeg ikke legge meg opp i)..

Tingen er at vista er jo så og si likt xp...

bortsett fra litt ekstra gui saker..

likte ikke helt nettverkskonfigureringsendringene i vista. likte at man kunne dobbelklikke på nettverksikonet i systrayen for å komme rett til konfigureringa av kortet. og muligheten for å avlese ipinnstillingene på samme måte (mulig jeg ikke har sett hvordan ting fungerer her... men det ser nesten ut som ipconfig i cmd er eneste måten å avlese ip-oppsettet... bare kom med forslag hvis du vet en annen metode ;) )

 

så alt i alt... ser jeg ikke noen grunn i det hele tatt på å bruke penger for å skifte til vista fra xp...

 

 

Nå er ikek jeg særlig fan av målt ytelse og hastighet. Jeg baserer meg på det jeg kan se og etter å ha tatt noen runder med HL2 og FSX så merket jeg ikke noe verre ytelse i spill. Det kan godt være at man får litt dårligere FPS, men hva så? Man trenger ikke 300 frames/s.

-

 

En annen ting er at jeg i lang tid har hørt om folk som snakker om hvor bra MAC ser ut og hvor stilig det er. Det samme gjelder linux gjengen som stolt viser frem diverse screenshoot av desktopen og skryter av hvor fint det ser ut.

Når vista kom og virkelig hadde gjort en god jobb med det utseendemessige så var det bare dritt. Da var plutselig alle veldig opptatte av at det skulle være stygt!? Jeg personlig liker at ting ser fint ut og om det krever litt maskinkraft så bryr det meg midt i brunøyet.

det er vel ikke at alle er så opptatt av at det skal være så stygt!

de er opptatt av at de skjønnetsmessige endringene til vista er såpass lite verdt for å skifte fra xp til vista.....

Jeg for min del synes xp ser helt greit ut... men jeg er mest interessert i at alt er enkelt og fungerer...

Vista ser helt ok ut også... men jeg ser ikke helt poenget med å skifte.

 

men du kommer ikke bort fra at vista ikke er helt stabil til alle

(det hører man fra venner, og det man leser på nettet)....

senest i går ringte det en til meg som hadde blåskjerm på vista til og med i sikkermodus..

i følge han var det eneste som hadde blitt gjort, var å installere WOW...

 

 

Dersom man virkelig trenger 100% CPU for å spille musikk eller skrive en mail eller hva nå dere driver med så sier det mer om maskinen enn om os'et.

-

 

Men uansett så nyter det lite å krangle om dette.

Dersom noen ikke liker Vista så ikke kjøp det.

Man vil aldri bli fornøyd når man kjøper noen man ikke liker og "vet" er dårlig.

100% enig

Lenke til kommentar
Sa til han at forkkjellene i DX9 til DX10 er så vidt merkbare og at jeg da ikke får hjulpet han stort fordi jeg rett å slett ikke gidder og ikke har tid til å sette meg inn i et nytt Os

Men likavel sitter du her og lyrer av deg fraser om hvor elendig Vista er?? Bruk heller tiden på å sette deg inn i Vista fremfor å sitte her å sutre over noe du etter eget utsagn ikke har peiling på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...