Gå til innhold

Hvorfor stemmer folk SV?


Anbefalte innlegg

Det er bullshit angående gjelden. Det finnes mange land som har så utrolig mye mer gjeld enn USA, f.eks. Japan.

Har du noen referanser? I følge CIA World Fact Book har USA $10,04 trillion i gjeld, mens Japan har $1,547 trillion (norsk komma, amerikansk trillion). I USA bor det 301,139,947, mens det i Japan bor 127,433,494. Ulempen med disse tallene er at de ikke inkluderer gjeld andre land har til det aktuelle landet, og de kan derfor være misvisende, men USAs gjeld per person virker i utgangspunktet mye større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss heller ta det i prosent.

 

Quoter fra en annen tråd:

USA har stor gjeld, ingen tvil om det. Men da må man heller ikke glemme at det er en stor økonomi. Det at en person eller et land har stor gjeld betyr ikke at personen eller landet nødvendigvis går mot konkurs. Hvis man ser på gjeld i forhold til bruttonasjonalproduktet kommer ikke USA så dårlig ut, se link under. Den amerikanske utenlandsgjelda utgjør 64,7 % av bruttonasjonalprodukt, hvilket ikke er så ille. For Libanon er forholdet gjeld/BNP 209 %, for Japan 175 % og for Norge 44,8 %.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_count..._by_public_debt

Lenke til kommentar

Finnes ingen liste på wikipedia som lister external debt opp i prosent i forhold til BNP, men man kan tydelig se at Storbritannia har mye større utenlandsgjeld enn USA i forhold til BNP, og det samme gjelder Frankrike og Tyskland.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_count...P_%28nominal%29

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_count...y_external_debt

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Man sier SV har mange velgere med høy utdanning. De har brukt 5-8år på å studere et eller annet humanistisk fag og på fritiden har de diskutert kommunisme og drukket vin sammen med likesinnede. Ender til slutt opp som lærere slik at de kan spre sine forvridde tanker til uvitende tenåringer. De hater også alle som tjener mer enn de gjør. De har tross alt brukt store deler av livet sitt på en utdanning som ikke er ment for å skape verdier, så når noen tjener mer enn dem, så begynner de å rope og skrike og gjerne skrive avisinnlegg i de venstrevridde mediene. De foretrekker også at politikerne bruker penger på nytt kulturhus, opera o.l slik at de har noe de kan gjøre på fritiden. Nye og bedre veier lavt prioritert siden alle SV velgere bruker tog, trikk e.l. At nye veier faktisk kan redde menneskeliv og samtidig spare samfunnet for mange milliarder årlig er det ingen av dem som vil forstå.

(Generalisering is good shit!)

 

Folk stemmer ganske enkelt SV fordi man ikke vet bedre. At noen stemmer på et parti hvor 90% av ledelsen er helt sprengt i hode viser vel at 10%(SV velgerne) av befolkningen også er sprengt i hode?

Lenke til kommentar
Man sier SV har mange velgere med høy utdanning. De har brukt 5-8år på å studere et eller annet humanistisk fag og på fritiden har de diskutert kommunisme og drukket vin sammen med likesinnede. Ender til slutt opp som lærere slik at de kan spre sine forvridde tanker til uvitende tenåringer. De hater også alle som tjener mer enn de gjør. De har tross alt brukt store deler av livet sitt på en utdanning som ikke er ment for å skape verdier, så når noen tjener mer enn dem, så begynner de å rope og skrike og gjerne skrive avisinnlegg i de venstrevridde mediene. De foretrekker også at politikerne bruker penger på nytt kulturhus, opera o.l slik at de har noe de kan gjøre på fritiden. Nye og bedre veier lavt prioritert siden alle SV velgere bruker tog, trikk e.l. At nye veier faktisk kan redde menneskeliv og samtidig spare samfunnet for mange milliarder årlig er det ingen av dem som vil forstå.

(Generalisering is good shit!)

 

Folk stemmer ganske enkelt SV fordi man ikke vet bedre. At noen stemmer på et parti hvor 90% av ledelsen er helt sprengt i hode viser vel at 10%(SV velgerne) av befolkningen også er sprengt i hode?

For et innsiktsfullt innlegg :roll:
Lenke til kommentar

Snakket med en SV/RV velger i går på skolen. Vi spurte hvorfor hun stemte RV/SV, og hun svarte at " jeg synes at alle skal ha likt", så forklarte vi at den politkken ville føre til bremsing av den økonomiske veksten og derfor til mer fattigdom slik at flere fikk mindre. Til det svarte hun "det driter jeg i". Flotte folk altså.

Lenke til kommentar
Det som karakteriserer en SV-velger er at vedkommende:

-ikke skjønner hvordan markedet virker

-ikke skjønner at ikke alt kan styres av politiske vedtas

-mener symbolpolitikk er viktigere en resultater

-mener symbolpolitikk er viktigere enn menneskeliv

-er mot privat initiativ og privat næringsliv, men vil ha et samfunn helt avhengig av å skatte verdiskapningen i privat sektor

-mener politikere og ikke fagpersoner skal styre store og små halvstatlige bedrifter

-mener innovasjon og endring er skremmende og farlig. Samfunnet og næringsliv bør gjøres så statisk som mulig og helt gå bakover i tid.

-mener politikere bestandig vet best og skal styre så mye som mulig i folks liv

 

En velmenende, men farlig naiv idiot med andre ord.

 

 

Må nok si meg sterkt uenig i det tullet der du:)

 

Jeg er ikke sosialist, men venstre tilhenger og er medlem i unge venste.

Faren min stemmer RV (som ligner SV) , og har utdanning innen økonomi på universitet, pluss mastergrad i statsvitenskap.

Lenke til kommentar
Man sier SV har mange velgere med høy utdanning. De har brukt 5-8år på å studere et eller annet humanistisk fag og på fritiden har de diskutert kommunisme og drukket vin sammen med likesinnede. Ender til slutt opp som lærere slik at de kan spre sine forvridde tanker til uvitende tenåringer. De hater også alle som tjener mer enn de gjør. De har tross alt brukt store deler av livet sitt på en utdanning som ikke er ment for å skape verdier, så når noen tjener mer enn dem, så begynner de å rope og skrike og gjerne skrive avisinnlegg i de venstrevridde mediene. De foretrekker også at politikerne bruker penger på nytt kulturhus, opera o.l slik at de har noe de kan gjøre på fritiden. Nye og bedre veier lavt prioritert siden alle SV velgere bruker tog, trikk e.l. At nye veier faktisk kan redde menneskeliv og samtidig spare samfunnet for mange milliarder årlig er det ingen av dem som vil forstå.

(Generalisering is good shit!)

 

Folk stemmer ganske enkelt SV fordi man ikke vet bedre. At noen stemmer på et parti hvor 90% av ledelsen er helt sprengt i hode viser vel at 10%(SV velgerne) av befolkningen også er sprengt i hode?

Har du tenkt noen gang på at det kan være ditt parti hvor ledelsen er sprengt i hodet. Eksemplene viser dumhet fra deg ved at du stiller frem saker som er fullt diskutable. Trodde ihvertfall at du skulle ta frem noen økonomiske eksempler som ikke blir diskutert noe særlig i politikken.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Har du tenkt noen gang på at det kan være ditt parti hvor ledelsen er sprengt i hodet. Eksemplene viser dumhet fra deg ved at du stiller frem saker som er fullt diskutable. Trodde ihvertfall at du skulle ta frem noen økonomiske eksempler som ikke blir diskutert noe særlig i politikken.

 

Hva er så mitt parti?

 

Ved litt ettertanke så er igrunn nesten alle politikere "sprengt i hode". Pedersen, Giske, Stoltenberg, Alle SV politikere, Høglund, Sauebonden og hans nestleder +++. Eneste partiet som har politikere med litt vett må nok være Høyre.

 

Posten min var heller ikke ment for å "opplyse" da det meste jeg skrev er egentlig er tatt ut av løse lufa og mest ment for å fyre de få som måtte ta de seriøst. Men de skal også sies at de få SV velgerne jeg har møtt passer litt til den beskrivelsen jeg kom med.

Lenke til kommentar
Hva er så mitt parti?

 

Ved litt ettertanke så er igrunn nesten alle politikere "sprengt i hode". Pedersen, Giske, Stoltenberg, Alle SV politikere, Høglund, Sauebonden og hans nestleder +++. Eneste partiet som har politikere med litt vett må nok være Høyre.

 

Posten min var heller ikke ment for å "opplyse" da det meste jeg skrev er egentlig er tatt ut av løse lufa og mest ment for å fyre de få som måtte ta de seriøst. Men de skal også sies at de få SV velgerne jeg har møtt passer litt til den beskrivelsen jeg kom med.

Vet ikke hva som er ditt parti, og jeg vil ikke vite det heller. Jeg mener heller at de fleste politikerene er smarte og begge sider har gode argumenter. Skatter fører ofte til lavere effektivitet fordi prisen blir presset vekk fra markedsprisen og dermed vil det bli lavere effektivitet ved at leverandører vil ta mindre sjanser. Derimot, så er det gode effekter ved å ha skatter og det kaller vi ihvertfall på engelsk positive externalities.

 

Jeg setter de positive effektene viktigere enn den økonomiske effektiviteten og jeg mener på sikt så vil de positive effektene føre til mer økonomisk utvikling. Mange kaptalistiske land putter også sine negative efekter (negative externalities) av lavere skatter på andre land og dette kommer ikke i beregningene på GNP. Jeg tror at de negative effektene er større enn det man tjener på effektivitet og det skaper et ganske utrivelig samfunn og det fikk jeg se i det virkelige liv når jeg bodde i USA.

 

Jeg stemte faktisk SV siste kommunevalg og det var på grunn av deres økonomiske og deres miljøpolitikk. Derimot, så vil jeg ikke ha dem alene i flertallsregjering for da får vi alle de latterlige forslagene som sekstimers arbeidsdag, skolepolitikken deres, etc.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Snakket med en SV/RV velger i går på skolen. Vi spurte hvorfor hun stemte RV/SV, og hun svarte at " jeg synes at alle skal ha likt", så forklarte vi at den politkken ville føre til bremsing av den økonomiske veksten og derfor til mer fattigdom slik at flere fikk mindre. Til det svarte hun "det driter jeg i". Flotte folk altså.

Takk for at du har tatt en prat med SV's offentlige talskvinne. Nå kan du basere alle SV-velgernes mening ut i fra det.

 

Jaja mensann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...