Gå til innhold

Hvorfor stemmer folk SV?


Anbefalte innlegg

men hvilke problemer er det me nato? Jeg kan ikke se problemene...

Et annet spørsmål til dere sosialister, hva er meningen med å kaste forsvaret båtene som vi allerede har betalt 5 milliarder for??

Du kan være sosialist og forsatt ikke støtte mange av SVs meninger, vet du. Jeg kan heller ikke se det store problemet med nato, men jeg ser ikke den store krisen om vi hadde gått ut av den. Hvis SV støtter å kaste forsvarsbåtene så støtter jeg dem ikke så lenge det ikke er noen viktige opplysninger som du ikke har gitt ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men hvilke problemer er det me nato? Jeg kan ikke se problemene...

Et annet spørsmål til dere sosialister, hva er meningen med å kaste forsvaret båtene som vi allerede har betalt 5 milliarder for??

 

 

Meningen med å kaste MTB-ene Forsvaret aldri ville ha, mener du? Tja, si det.

 

Er det ikkje slik at denne meningen støttes innad i Forsvaret?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Nå vil vel venstresiden ut av NATO også da og for å være medlem av NATO så må man jo ha en hær selv så vi kan hjelpe til hvis et annet medlem av NATO blir angrepet.

 

Vær så snill å ha et litt realistisk forhold til forsvarspolitikk,

 

1. nå sitter SV i en regjering som støtter NATO medlemskapet, og selv om partiet i sin tid ble dannet på bakgrunn av NATO motstand, er det i realiteten få SVere som har dette som kampsak i dag. Det vil sansynligvis alltid stå på programmet, men aldri bli gjennomført.

 

2. NATO medlemskap eller ikke NATO medlemskap er i realiteten ikke en viktig sak, på bakgrunn av at vi ligger der vi ligger i verden, og alle vet hvor vi hører til rent ideologisk, vil et angrep uansett være en krigsærklæring mot vestens verdier og bli gjengjeldet. Det er vel ingen oppegående mennesker som tror NATO makter, ville la en fremmed makt innvadere Sverige, på tross av at Sverige ikke er et NATO land. Det samme ville være tilfelle med Norge hvis vi ikke var knyttet opp mot NATO.

 

Slikt tenkte Norge på 1930-tallet også, at folk ikke lærer av historien.. Hvis vi går ut av NATO kan du da garantere Norges sikkerhet og at vesten vil strømme på for å hjelpe oss om fks Russland skulle tenke på å ta kystlinjen vår om 10-20år? Norge er et så stort og attraktivt land med masse rikdommer og stor kystlinje. Det er viktig at Norge er i en allianse som NATO for å forsikre vår sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...