Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Over hump i 70 km/t! Hurvette forstilling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haugene der ser for meg ut til å være såpass synlige at man kanskje bør kunne se dem, men for all del: Vegvesenet har bare godt av at noen klager på vegstandarden, så lykke til. :D

Skrevet

Bør du kunne sjå dei i mørke ein kveld, gjerne med litt regn?

Humpar skal merkast med skilter. Eg er enig med perpyro, ta kontakt med ein eller anna etat.

Det er klart at ein må tilpasse farten etter forholda, men ei strekke du normalt kan kjøre i 80 på kan dei ikkje plutseleg lage ein stor haug på utan å skilte det. Har sjølv nokre humpar i ei 80-sone her eg bur, der blir riktignok farten avgrensa av seg sjølv pga. veien, men den er skilta.

Skrevet

Synes det er rart hvordan en bil kan ta skade av og kjøre over en så lav hump. Har selv hatt det litt "gøy" med farts humper og har ligget i over 70 over betydelig høyere humper enn det der uten noen som helst problemer.

Uansett så er dette rimelig drøyt. Si ifra til de som er ansvarlige for sånt asap :)

Skrevet
Kan være det at det er en gammel bil! Kan være noen som har vært slitt fra før ,som ble enda dårligere etter at jeg kjørte over den

9658880[/snapback]

Erfaringene mine ble utført i en 30 år gammel bil som hadde gått over 12 ganger rundt jorda og var forøvrig ganske sliten. ;)

Skrevet

Mener å huske at jeg leste noe et sted om en kar som fikk erstatning etter at bilen hans fikk skader etter å ha havna i et hull på en dårlig veiskulder. Så det er ikke umulig at du kan få erstatning dersom du har en god sak.

Lykke til!

Skrevet
Kan være det at det er en gammel bil! Kan være noen som har vært slitt fra før ,som ble enda dårligere etter at jeg kjørte over den

9658880[/snapback]

Sa du ikke at du kjørte en 2007mod?

Skrevet

Nei, det var vel farens bil som også ble ødelagt.. .Men denne var jo senket og med sportsspoilere og greier...

Trådstarter har vel ikke sagt hvilken bil han kjører?

Skrevet (endret)

Var å viste skadene på Vectran i dag

Defekte fester på begge hovedlyktene + at den ene reflektoren var knust (Bi-Xenon), kansje defekte fester på støtfanger og riper på frontspoiler

På min Astra høres og kjennes det hva som er defekt!

Var også å tok bilder av alle humpene!

Det var ingen form for skilting! Nærmeste skilt var MAX aksellast 10 tonn som ikke har noe betydning for meg!

Eneste synlig til meg er en svær bulk i bunnpanne med en liten lekkasje

Endret av david_almli
Skrevet
Det er generell fartsgrense.

Trenger ikke å kjøre 80, men rett flate kjører jeg 80

9656576[/snapback]

På sånne landeveier er det vel 80 med forbehold som gjelder?

Du KAN kjøre i 80, men bare hvis forholdene tillater det?

Isåfall må det jo være ditt ansvar, men bør absolutt merkes.

Skrevet (endret)
Og i mitt tilfelle tilatte forholdene det! Rett fram i klart vær på kvelden med lite trafikk

9664043[/snapback]

Dere kan bare glemme å få erstatning bare så det er sagt.

Edit sikkert kasko på den nye bilen men siden det er så små skader er det ikke sikkert det lønner seg å bruke den.

Endret av freddy85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...