Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøre med choken på...(moped)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvis mopeden din gikk bedre med choken oppe lønner det seg å dyse opp

9650102[/snapback]

Ja, det er lurere å gjøre det enn å choke den, siden plomben til slutt vil bli sotet igjen som Neptun_ sa.

Skrevet

Moppa mi går i 85km/t bortover med og 80km/t uten coke.

Vet ikke hvilken dyse som står i nå, men får jeg skjekket dette hvis jeg tar den ut?

Skrevet
Moppa mi går i 85km/t bortover med og 80km/t uten coke.

Vet ikke hvilken dyse som står i nå, men får jeg skjekket dette hvis jeg tar den ut?

9650288[/snapback]

Trim eller originalt?

Skrevet
Trim, så klart. Org i 85 er jo drømmeland.

9650346[/snapback]

Faktisk ikke, TSX'en til en i klassen min går ihvertfall i 80 (påstår han)

 

"Full"trim, forutenom sylinder/dyse..

 

Det er jo bare å ta den ut å sjekke det, såvidt jeg vet, så markerer Malossi logoen sin på delene sine (Hvis det er en malossi)

Skrevet (endret)
har du plomber i peden vil det jo bli helt tett av sot etterhvert.

 

går det an og fjerne soten hvis det går tett, eller må mann begynne og skru opp.

 

hvis mopeden din gikk bedre med choken oppe lønner det seg å dyse opp.

 

hvor mye skal jeg dyse opp? har en derbi senda x race 50sm.

planlegger og kjøpe effektanlegg til neste år og tenkte og dyse opp med det samme da, eller?

Endret av morgan_kane
Skrevet

åssen oppsett kjører du med nå og hvilken dyse har du nå?

 

for å sjekke dyse skrur du opp bunnkaret på forgasseren din og ser på den lille gullskrua med tall på

Skrevet
åssen oppsett kjører du med nå og hvilken dyse har du nå?

 

for å sjekke dyse skrur du opp bunnkaret på forgasseren din og ser på den lille gullskrua med tall på

9651193[/snapback]

 

 

kjører med den som når den kom fra butikken. orsk ikke begynne og skru på forgasern no. er heilt mørkt her oppe i nord no.

 

men eg har no en derbi senda x race 50 sm hvis no noen andre veit

Skrevet
åssen oppsett kjører du med nå og hvilken dyse har du nå?

 

for å sjekke dyse skrur du opp bunnkaret på forgasseren din og ser på den lille gullskrua med tall på

9651193[/snapback]

 

 

kjører med den som når den kom fra butikken. orsk ikke begynne og skru på forgasern no. er heilt mørkt her oppe i nord no.

 

men eg har no en derbi senda x race 50 sm hvis no noen andre veit

9651219[/snapback]

 

Det sitter vel rundt 65 originalt tenker jeg.. Har du planer om å ha eff.enlegg bør du bruke 75 med original forgasser og sylinder...

Skrevet
Trim, så klart. Org i 85 er jo drømmeland.

9650346[/snapback]

Faktisk ikke, TSX'en til en i klassen min går ihvertfall i 80 (påstår han)

 

"Full"trim, forutenom sylinder/dyse..

9650411[/snapback]

 

Å trimme en TSX som har en luftavkjøltmotor uten sylinder? Det går ikke vett! Må ha sylinder for å få noe bedre drag utav en TSX

 

ot: Du bør dyse opp en ca 10% når du setter på effektanlegg!

Skrevet (endret)
Trim, så klart. Org i 85 er jo drømmeland.

9650346[/snapback]

Faktisk ikke, TSX'en til en i klassen min går ihvertfall i 80 (påstår han)

 

"Full"trim, forutenom sylinder/dyse..

9650411[/snapback]

 

Å trimme en TSX som har en luftavkjøltmotor uten sylinder? Det går ikke vett! Må ha sylinder for å få noe bedre drag utav en TSX

 

ot: Du bør dyse opp en ca 10% når du setter på effektanlegg!

9662175[/snapback]

 

Du kan porte sylinder + sette på effektannlegg, da vil den gå bedre (hvis du gjør det riktig velogmerke :p)

Men å sette på eff annlegg på en ts(eller andre luftkjøtemopeder) uten å porte sylinderen gjør bare at den går dårligere ;)

 

OT: må du kjøre med choke har du for lita dyse ja, som nevnt over

dys opp så fort som mulig da det ikke er bra for motoren (den soter)

Endret av daruu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...