Gå til innhold

Millionbot for fildeling


Anbefalte innlegg

Der er kunden!! jeg ser han der borte, han ser ut til å SLANGE seg et eple?!?!?!  han STJELER et eple folkens.. HERREGUD, den SKURKEN.. 3 millioner i bot!

 

altså, når bransjen 'priser' seg ut av markedet rent teknologisk, kvalitetsmessig og ved å opptre som DarTH DucK of teh evil empire så har de i lengden tapt, blir som Homer det som pisker bikkjene tilogmed når de hviler..

 

REST! *WHIP* REST! *WHIP* REST! *WHIP*

9641329[/snapback]

 

TULL OG TØYS. faktum er at musikk aldri har vært så billig som i dag, på 70 tallet betalte en faktisk mellom 50 og 100 kr for en LP,da lå timeslønnen på rundt 15 kr for en vanelig arbeider.

9641350[/snapback]

 

Herregud snekker'n, hadde ikke trodd du skulle lire av deg noe så tullete. På 70-tallet var hjemmePC UTENKELIG. Dette har jo ingen fotfeste med den virkeligheten vi har i dag. Eller kanskje du ikke hadde hatt noe imot om en datamaskin hadde kostet over 1 million kroner i dag? Du er jo ikke akkurat lavforbruker av datautstyr da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der er kunden!! jeg ser han der borte, han ser ut til å SLANGE seg et eple?!?!?!  han STJELER et eple folkens.. HERREGUD, den SKURKEN.. 3 millioner i bot!

 

altså, når bransjen 'priser' seg ut av markedet rent teknologisk, kvalitetsmessig og ved å opptre som DarTH DucK of teh evil empire så har de i lengden tapt, blir som Homer det som pisker bikkjene tilogmed når de hviler..

 

REST! *WHIP* REST! *WHIP* REST! *WHIP*

9641329[/snapback]

 

TULL OG TØYS. faktum er at musikk aldri har vært så billig som i dag, på 70 tallet betalte en faktisk mellom 50 og 100 kr for en LP,da lå timeslønnen på rundt 15 kr for en vanelig arbeider.

9641350[/snapback]

Mye piratkopiering og nedlasting på den tia eller?
Lenke til kommentar
Der er kunden!! jeg ser han der borte, han ser ut til å SLANGE seg et eple?!?!?!  han STJELER et eple folkens.. HERREGUD, den SKURKEN.. 3 millioner i bot!

 

altså, når bransjen 'priser' seg ut av markedet rent teknologisk, kvalitetsmessig og ved å opptre som DarTH DucK of teh evil empire så har de i lengden tapt, blir som Homer det som pisker bikkjene tilogmed når de hviler..

 

REST! *WHIP* REST! *WHIP* REST! *WHIP*

9641329[/snapback]

 

TULL OG TØYS. faktum er at musikk aldri har vært så billig som i dag, på 70 tallet betalte en faktisk mellom 50 og 100 kr for en LP,da lå timeslønnen på rundt 15 kr for en vanelig arbeider.

9641350[/snapback]

 

jo, men du legger til grunn at det som er på platen faktisk er verdt det man betaler, det er til syvende og sist smak og behag - men jeg siktet ikke bare til det rent økonomiske.

 

de "priser" (notice the " ?) seg ut rent teknologisk ved å ikke tillby kundene det samme produktet (eller å selv omgjøre produktet) i en enorm mengde forskjellige formater, noen like CD, andre liker mp3 noen vil gjerne streame hele skiten via bredbånd hjemmefra til laptopen eller whatever mens hu mor like ogg formatet. produktene er låst, også gjerne til en spesiell rekke spillere, hva med DRM? kjøp og betal men egentlig ikke, egentlig er det bare ett lån. De priser seg ut med markedsførings greia de tvi holder på med kritthvite knogende knoker, de priser seg ut ved å forfølge FATTIGE ALENEMØDRE lukt i grava fordi dattera eller eksen delte 14 sanger.

 

De priser seg ut fordi til syvende og sist vil de være synonymt med fanden selv og hverken kundene eller artistene vil ha noe mer med dem å gjøre. det bare tar litt tid, Radiohead er pionerer i stor stil, resten av bølgen vil følge

Lenke til kommentar
Og når skal artisten få penger for jobben? Når skal platestudiot få penger? Hvem skal betale markedsføringen? Hvem skal betale han som finpusser sangene?

 

Selfølgelig er dette tap for artisten.. Artisten sitter jo igjen med ingenting, greit nok, de bør lage musikk for de liker det, og ikke for å tjene penger, men guess what, det tar tid å lage sanger, det tar tid å spille inno, og det er faen ikke gratis det heller!

9641293[/snapback]

 

Man kan da fint leve av musikk selv om fildeling er lovlig? Konserter er jo primær inntektskilden til artistene, det vil mest sannsynlig bli MER folk på en konsert hvis fildeling blir lov (flere hører på musikken din). Dessuten kan man fint selge musikk på nettet som konkurrerer med fildeling. Ja. Man kan konkurrere med gratis. Bare se på vannflaskene de har i butikken.

 

Hva plateselskapet skal tjene penger på aner jeg ikke. Det bryr meg lite da de ikke bidrar særlig til å lage musikken. De drev med distribusjon av den før. Det er nå tatt over av internet: "Buh-bye plateselskaper"!

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

Atwindsor : Nei , det var vel dette jeg prøvde å påpeke, I jakten på profitt så greier faktisk bransjen å sørge for en utvikling som kanskje ikke er så bra da de virkelige ille skurkene slipper unna.

 

Det er enorm undergrund på nettet som sørger for enormt mye elendighet, egne pedofilisirkler, kjøp av mennesker , slavehandel (sex) , kjøp og bestilling av friske organer (som kommer fra uvitende personer) og all askens annen elendighet. Tror dere virkelig at dette ikke kommer til å foregåe enda "tryggere" og sikkrere når "mannen i gata" får tilgang til slik teknologi på en enkel måte?

 

Selvsagt så vil jo platebransjen tviholde på holdningene sine, de vil jo påstå at de ødelegger X arbeidsplasser i året, men saken er nok at det er langt mer komplisert enn det de prøver å vise. For eksempel så har amerikanerne langt mindre å rutte med nå enn før, boligmarkedet og lånemarkedet holder på å rakne der borte så det er jo ikke uvanlig at det blir lagt ned store kjeder som selger "luksus" som mannen i gata ikke trenger for å overleve.

Lenke til kommentar
TULL OG TØYS. faktum er at musikk aldri har vært så billig som i dag, på 70 tallet betalte en faktisk mellom 50 og 100 kr for en LP,da lå timeslønnen på rundt 15 kr for en vanelig arbeider.

9641350[/snapback]

Problemet er at musikken som blir solgt digitalt er altfor dyr etter min mening. Den burde isteden vært mye billigere enn musikk solgt på fysiske medier, siden man slipper distribusjon osv. Men isteden er den jo ofte like dyr eller nesten, selv om den har dårligere kvalitet (lossy komprimering) og DRM :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det som gjør at det er "best" å laste ned musikk, er:

A) CD-plater er avleggs

B) De fleste "kjøp mp3" sites bruker DRM og er avhengig av elendige applikasjoner som ITunes

C) Det er enklere/raskere å laste ned mp3'er fra "tredjeparts sider".

 

Så, ja.. Vil de ha bukt på problemet, bruk ressursser på å lage en genial portal.

 

Portalen bør:

* Ha noe "likte du denne, liker du nok også..." funksjon

* GODE priser, så du ikke engang tenker på om du skal kjøpe sangen(e)

* Gi deg en "hvelv" tjeneste, der du alltid kan logge inn på kontoen og laste ned (ala. Steam)

* Ha mulighet for streaming

* Gi deg "uendelig" antall nedlastninger, ikke noe "2 nedlastninger" elns..

* Kanskje ha synkroniseringsprogramvare?

 

Grunnen til at eg ikkje kjøper musikk digitalt er grunnene som du har nevn over, men i tillegg:

 

-Eg laster gjerne ned musikk/filmer som eg aldri kjem til å sjå i tilfelle folk på besøk har lyst å sjå

-Betale for en film for deretter bruke 3-4 timer på å laste den ned er uaktuelt.

-Det er ikkje mulig å "ta med" DRM filer til venner for eksempel viss man skal sjå filmen isammen.

-Det er ikkje mulig å låne bort DRM materiale slik som fysiske kopier.

 

Løsninga på heile fildelingsproblemet er imo DRM regler som er folkelige og man kan leve med. Hovedsaklig regler som hindrer deg å dele filer med heile verden, men som ikkje hindrer deg å låne bort eller dele med venner.

 

Slik ser eg framtida om 20 år:

Du logger deg på yTunes som foreslår at du laster ned den nyeste Rocky 7 filmen "it aint over till its over" samt 20 andre HD filmer som er i samme sjanger som andre filmer du eiger. Dette vil ta 2Tb av din 120Tb harddisk. Dette gir du grønnt lys til.

Du føler deg nostalgisk og har lyst på musikk fra 2000 tallet. Heldigvis har maskina allerede lagt in Mira Craig discography, og du kan velge å låse opp en sang, en cd, eller altsammen. Du kjøper permanente rettigheter til "Gått i hundene" for 20kr.

På besøk med kompis skryter du av CD-en, og han har lyst å låne den. NP sier du og logger deg på yTunes og gir kameraten din tilgang til den. (maks 3 samtidig)

 

Du tar med deg yPodden til geek kameraten som nettop har kjøpt seg 4k prosjektør. Vi bare må teste den med Rockey 7. Du kopierer over filen og etter litt obligatorisk krangling over kven sin tur det er å betale punger Mr Geek ut 40kr for rettighetene. Filmen er en nytelse og sjelden har blodsprut og svette perler sett så ekte ut.

Lenke til kommentar

Piratkopiering er kommet for å bli. Uansett kva metoder plateselskapa set i bruk vil det alltid foregå. Eigentleg burde dei berre bite i det sure eplet, innrømme at dagens plateselskaper ikkje kan konkurrere mot piratkopiering/fildeling, og heller tenke på nye salgsmetoder som faktisk er konkurransedyktige (billeg musikk over nett osv).

 

Det beste IMO hadde vore om nokon fekk stabla på beina ei webside, kor artistane kunne selje sin eigen musikk. Sjølvsagt måtte dei allikevel ha latt musikken gått gjennom ein finpussingsrunde med produsentar osv, men uansett ville artistane fått solgt musikken billegare enn kva dei gjer idag.

 

Plateselskapa var noko som var essensielt når platene/cd'ane "regjerte", men no når fildeling over breidbånd bortimot har tatt over ser i alle fall ikkje eg på plateselskapa som noko vi treng.

Lenke til kommentar

Bare 1700 filer og 1.2 mill i bot? Tror jaggu jeg skal hide PC-en litt bedre etter dette :p

Ikke det at jeg deler da *host host* men 1700 filer er egentlig ganske lite, i forhold til folk som går på lan og deler via DC++ og lignendes.

 

Tror det var i snitt over 50'000 filer som ble delt fra min maskin aleine, sku jeg hatt 35,29 millioner kroner i bot jeg da eller? Nei dette blir for søkt, og viss jeg husker så var det vell egentlig bare 24 filer han ble dømt for?

 

Etter litt regning da så kommer jeg opp i 2500 millioner kroner, hvordan steike ¤%"% kan ola nordmann klare dette? dødstraff for digital deling av bits og bytes? Nei du...

 

Føl fri til å kommentere meg!

Endret av Chizzi_RoXe
Lenke til kommentar
Man kan da fint leve av musikk selv om fildeling er lovlig? Konserter er jo primær inntektskilden til artistene, det vil mest sannsynlig bli MER folk på en konsert hvis fildeling blir lov (flere hører på musikken din). Dessuten kan man fint selge musikk på nettet som konkurrerer med fildeling. Ja. Man kan konkurrere med gratis. Bare se på vannflaskene de har i butikken.

 

Hva plateselskapet skal tjene penger på aner jeg ikke. Det bryr meg lite da de ikke bidrar særlig til å lage musikken. De drev med distribusjon av den før. Det er nå tatt over av internet: "Buh-bye plateselskaper"!

9641424[/snapback]

 

ehy, vannflaskene var bra eksempel.

 

Anyway, etter det jeg har hørt er konserter lite av inntekten til artistene av den grunn at reisen er så dyr, om jeg tar feil og du har rett vil jeg si jeg er mer overbevist. Fortsatt, musikken må uansett spilles inn, og dette koster penger. Og om ikke plateselskapene tjener noe på det, vil det jo ikke være noen igjen til å ta opp musikken deres og finpusse dem.

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Herregud snekker'n, hadde ikke trodd du skulle lire av deg noe så tullete. På 70-tallet var hjemmePC UTENKELIG. Dette har jo ingen fotfeste med den virkeligheten vi har i dag. Eller kanskje du ikke hadde hatt noe imot om en datamaskin hadde kostet over 1 million kroner i dag? Du er jo ikke akkurat lavforbruker av datautstyr da..

9641373[/snapback]

 

Og hva har det med saken å gjøre? Det er et faktum at musikk er billigere idag enn før, på samme måte som at en liter bensin koster prosentvis mindre av gjennomsnittslønnen enn den gjorde før. Det er altså blitt billigere å kjøpe musikk og bensin. Mulig det finnes folk som ikke helt skjønner det, men det er i alle fall en realitet.

 

Problemet med dagens musikk-bransje er at de er grådige, ineffektive og fastlåst i gamle spor.

 

Magnatune.com forsøker å gjøre det der annerledes, og jeg anbefaler samtlige til å ta en titt på websiden deres. Det er en god del bra musikk der. Du betaler det du føler for (ned til 5$ per album), og får musikken i mp3, ogg, flac, wav eller annet. Du blir i tillegg oppfordret til å kopiere sangene til 3 venner av deg. Du kan til og med sende dem link med passord til web-siden så du slipper å laste opp/kopiere og ta med deg. Genialt konsept, billig, og 50% av inntektene går rett til artistene. Du kan også høre gjennom alle låtene i alle utgivelsene de har som mp3 streaming, uten å betale for det. La meg gjenta det: ALLE låtene, og HELE låtene, gratis! De velger å stole på forbrukerene og håper at dem betaler for å kjøpe den musikken de liker. 50% går til artisten som sagt.

La oss støtte dette prosjektet! (jeg oppdaget magnatune igår gjennom media-avspilleren Amarok.)

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så du mener at hvis du plukker noen blomster fra plenen min så burde jeg vunnet et søksmål på en million av deg?

 

Det skal være samsvar mellom straff og ugjerning

9641171[/snapback]

 

Ikke glem at dette er USA.

Jeg kan faktisk "Poffe deg" med elefantrifla mi dersom du kommer så mye som en cm inne på tomta.

Det står jo "Trespassers will be SHOT" klart og tydelig.

 

Og det er dette som er saken her.

Det er pt ikke lov å "dele" kopibeskyttet materiale, særlig ikke i kapitalismens høyborg.

 

Om "ekte" kunstnere (musikere) skal leve på trygd eller tigging er ett interessant ståsted. :)

 

At "De Store Selskapene" vil hilse en nettbasert modell for kjøp av sine favorittlåter er tvilsomt.

Personlig ville jeg hilst det velkommen.

 

Det som var poenget *mitt* i det første innlegget er at "alle" (de "yngre") som liker musikk/følger med mtp musikk har vent seg til at dette er noe som er fritt tilgjengelig på nettet.

Derfor vil det bli dobbelt vanskelig å få til en mer komersiell (og rimeligere) modell mtp musikk-kjøp (nettbasert/laste ned). Uavhengig av "griske" plateselskaper (som i prinsipp "snylter på"/"eier" sine artister).

Noe sånt. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det er mer eller mindre umulig å få jobb i en vanlig bedrift om du har noe på rullebladet. Mulig du kan få en jobb i Veidekke som ugress-plukker...litt av en karrierestige det der.

9641055[/snapback]

Jasså gitt?! Hva er en "vanlig" bedrift?

 

Litt rart at jeg har hatt diverse jobber i ulike bransjer uten å ha levert noen politiattest. (Egentlig ikke så rart, da de fleste arbeidsgivere ikke engang har lov til å kreve dette)

Lenke til kommentar

  krangelen er med plateselskapene, ikke musikere  ;) 

 

se forøvrig nye plata til radiohead, kan kjøpes på nettet for akkurat så mye du har lyst å betale for den, det lønner seg ikke å vedde med fremmede mennesker på nettet, men jeg tør vedde på at den plata kommer til å selge godt

9640914[/snapback]

 

Knall, nå betalte jeg akkurat en liten symbolsk sum for for plata til Radiohead. Selv om jeg ikke er spesielt fan synes jeg det er verdt å oppmuntre artister til denne type distrubisjon. Go Radiohead!!

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
Det er mer eller mindre umulig å få jobb i en vanlig bedrift om du har noe på rullebladet. Mulig du kan få en jobb i Veidekke som ugress-plukker...litt av en karrierestige det der.

9641055[/snapback]

Jasså gitt?! Hva er en "vanlig" bedrift?

 

Litt rart at jeg har hatt diverse jobber i ulike bransjer uten å ha levert noen politiattest. (Egentlig ikke så rart, da de fleste arbeidsgivere ikke engang har lov til å kreve dette)

9641506[/snapback]

 

Aner ikke om du har noe på rullebladet.

 

Kan ikke gi deg noe statistikk på dette, men et vanlig problem for kriminelle er at de ikke får jobber. De går ledig og "må skaffe seg" penger på annet vis. Selvsagt en dårlig unnskyldning kanskje, men dog.

 

Hadde jeg vært sjef på Rema og fått vite at en fyr hadde blitt dømt for nasking, hadde jeg hatt store problemer med å ansette fyren. Lav moral? Ja. Men det er nok en vanlig reaksjon hos bedriftseiere.

 

Greien er at i USA er det lov å spørre om slikt ved jobbintervju. Man er forpliktet til å opplyse slik informasjon og det er meget stort problem for kriminelle. Denne saken gjelder USA. :)

Lenke til kommentar

la oss ta radiohead som eksempel da

 

Tenk deg at av 10 stk som lastet ned det albumet var det 4 som betalte for det.

Tenk deg videre at alle 10 har hørt på sangene

Tenk deg så at det noen tar som "6 album inntektstap" fort kan gjøres om til "6 gærne Radiohead fans som nettopp har hørt den siste RÅE plata og nå skal ringe 10 venner av seg (som også digger radiohead) og skryte den opp i skyene.. som igjen har 10 venner som digger radiohead... som igjen.."

 

erh, altså, ser noen en sammenheng her ?

 

Nå skal det jo sies at dette var en grusom forenkling, men med tallene justert tenker jeg nok gutta går i pluss så de kjenner det fordet jeg ;)

Lenke til kommentar
la oss ta radiohead som eksempel da

 

Tenk deg at av 10 stk som lastet ned det albumet var det 4 som betalte for det.

Tenk deg videre at alle 10 har hørt på sangene

Tenk deg så at det noen tar som "6 album inntektstap" fort kan gjøres om til "6 gærne Radiohead fans som nettopp har hørt den siste RÅE plata og nå skal ringe 10 venner av seg (som også digger radiohead) og skryte den opp i skyene.. som igjen har 10 venner som digger radiohead... som igjen.."

 

  erh, altså, ser noen en sammenheng her ?

 

Nå skal det jo sies at dette var en grusom forenkling, men med tallene justert tenker jeg nok gutta går i pluss så de kjenner det fordet jeg  ;)

9641603[/snapback]

 

Selvsagt. Artistene har alt å vinne på at folk deler musikken dems seg imellom. Ihvertfall med tanke på hvor mye de tjener per CD (minimalt).

 

Plateselskapene "taper" jo i den form at de mister kontrollen på artisten sin. Artisten er ikke like avhengig av plateselskapet til å distrbuere musikken sin. Det er de livredd for. Mister de den makten de har over artisten, vil de ikke kunne få blod-kontraktene de får nå.

Lenke til kommentar
Der er kunden!! jeg ser han der borte, han ser ut til å SLANGE seg et eple?!?!?!   han STJELER et eple folkens.. HERREGUD, den SKURKEN.. 3 millioner i bot!

 

altså, når bransjen 'priser' seg ut av markedet rent teknologisk, kvalitetsmessig og ved å opptre som DarTH DucK of teh evil empire så har de i lengden tapt, blir som Homer det som pisker bikkjene tilogmed når de hviler..

 

REST! *WHIP* REST! *WHIP* REST! *WHIP*

9641329[/snapback]

 

TULL OG TØYS. faktum er at musikk aldri har vært så billig som i dag, på 70 tallet betalte en faktisk mellom 50 og 100 kr for en LP,da lå timeslønnen på rundt 15 kr for en vanelig arbeider.

9641350[/snapback]

 

Herregud snekker'n, hadde ikke trodd du skulle lire av deg noe så tullete. På 70-tallet var hjemmePC UTENKELIG. Dette har jo ingen fotfeste med den virkeligheten vi har i dag. Eller kanskje du ikke hadde hatt noe imot om en datamaskin hadde kostet over 1 million kroner i dag? Du er jo ikke akkurat lavforbruker av datautstyr da..

9641373[/snapback]

 

Hva er det du snakker om?

Er det ikke musikk og stjeling av dette vi snakker om??

er det ikke nettop at prisen er for høy??

Prisen pr melodi har aldri vært så lav som den er i dag, alikevel mener du at de har priset seg ut av markede :ermm:

Å begynne å snakke om en pc til en million blir jo helt bak mål, da må du jo sammenligne PC-en med den tids avspillere,feks platespilleren og ikke med musikken som spilles av.

Så om hjemme pc var utenkelig da har overhode ingenting med saken å gjøre,jeg illustrerte hva musikk kostet da og nå og som du ser så kostet en skive med ca 15 melodier da ca 4-5 timelønner, og hva koster så 15 melodier i dag ?

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Aner ikke om du har noe på rullebladet.

 

Kan ikke gi deg noe statistikk på dette, men et vanlig problem for kriminelle er at de ikke får jobber. De går ledig og "må skaffe seg" penger på annet vis. Selvsagt en dårlig unnskyldning kanskje, men dog.

 

Hadde jeg vært sjef på Rema og fått vite at en fyr hadde blitt dømt for nasking, hadde jeg hatt store problemer med å ansette fyren. Lav moral? Ja. Men det er nok en vanlig reaksjon hos bedriftseiere.

 

Greien er at i USA er det lov å spørre om slikt ved jobbintervju. Man er forpliktet til å opplyse slik informasjon og det er meget stort problem for kriminelle. Denne saken gjelder USA. :)

9641583[/snapback]

Rullebladet mitt er fint det :) Men det var ikke poenget mitt heller. Jeg sa at jeg ikke har hatt behov for å vise noen politiattest, og dermed hadde det heller ikke spilt noen rolle om jeg var tidligere kriminell.

 

Du kunne jo opplyst at du snakket om USA, for det framgikk ikke av innlegget ditt. Blant annet brukte du Veidekke som eksempel - de driver vel i Norge, og ikke USA? :p

 

Husker ikke nøyaktige regler her i Norge. Kanskje arbeidsgiver kan spørre jobbsøkerne, men de kan i hvertfall ikke kreve noen politiattest. Myndighetene har satt strenge regler for hvem som skal ha slik innsyn.

 

Derfor er du ikke avhengig av rent rulleblad for "vanlige" jobber, men det kreves i visse yrker, som politi.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
la oss ta radiohead som eksempel da

 

Tenk deg at av 10 stk som lastet ned det albumet var det 4 som betalte for det.

Tenk deg videre at alle 10 har hørt på sangene

Tenk deg så at det noen tar som "6 album inntektstap" fort kan gjøres om til "6 gærne Radiohead fans som nettopp har hørt den siste RÅE plata og nå skal ringe 10 venner av seg (som også digger radiohead) og skryte den opp i skyene.. som igjen har 10 venner som digger radiohead... som igjen.."

 

  erh, altså, ser noen en sammenheng her ?

 

Nå skal det jo sies at dette var en grusom forenkling, men med tallene justert tenker jeg nok gutta går i pluss så de kjenner det fordet jeg  ;)

9641603[/snapback]

 

Jeg tror også at det å bruke nettet som informasjons-kanal når mange flere potensielle kunder enn f.eks. tv-reklame (personlig muter jeg /switcher over hver gang reklame kommer på). Dette vil også bli mindre plagsomt for oss forbrukere.

 

Bare for å ta et eksempel, jeg hadde litt lyst på den nye Kaspers Orkester CD-en, men etter å ha blitt bombadert med all mulig reklame for den, ble jeg lut lei av hele greia til slutt. Følte for å brekke meg bare jeg hørte en svenske som sang :/

 

Jeg synes dagens plateindustri er kynisk, grisk og plagsom. De vil ha alt på sin måte, og oss forbrukere får pent bare innstille oss etter dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...