Gå til innhold

Vista oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å re-installere Vista 3 ganger nå, fortsatt samme problem. Først når jeg skal installere oppdateringene blir alt svart, og jeg må starte på nytt manuelt, men da kommer "konfigurerer oppdateringer" opp etter loading og det skjer ingenting. Eneste muligheten da er å formatere hele systemet. Noen forslag? :ermm:

 

EDIT: Den kom etter fjerde forsøk! Godt å få oppdatert etter formatering pga ny hardware. Lastet ikke ned noen av disse oppdateringene, kun Windows Update.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Fil nr 3 (32bit) gjør til at min laptop ikke starter opp igjen operativsystemet etter reboot, fungerer fint på min 64bit stasjonære pc.

har formatert laptopen, men når jeg på nytt instalerer denne filen nekter pcèn og starte opp, selv i sikkerhetsmodus..

 

NB! Satte i instalasjon cd og valgte reperasjon , fikk da valgt restore til tidliger tidspunkt , vista ruler :dribble:

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Fil nr 3 (32bit) gjør til at min laptop ikke starter opp igjen operativsystemet etter reboot,

 

har formatert laptopen, men når jeg på nytt instalerer denne filen nekter pcèn og starte opp, selv i sikkerhetsmodus..

 

NB! Satte i instalasjon cd og valgte reperasjon , fikk da valgt restore til tidliger tidspunkt , vista ruler  :dribble:

Du måtte etter første forsøk på å innstalere oppdateringen "som skal gøre Vista rakere og mer stabil", ty til formatering, og ved 2 mislykkede forsøk fikk du såvidt kravlet deg i land ved hjelp av system Restore.

 

Ja, Vista ruler :roll:

Lenke til kommentar
Fil nr 3 (32bit) gjør til at min laptop ikke starter opp igjen operativsystemet etter reboot,

 

har formatert laptopen, men når jeg på nytt instalerer denne filen nekter pcèn og starte opp, selv i sikkerhetsmodus..

 

NB! Satte i instalasjon cd og valgte reperasjon , fikk da valgt restore til tidliger tidspunkt , vista ruler  :dribble:

Du måtte etter første forsøk på å innstalere oppdateringen "som skal gøre Vista rakere og mer stabil", ty til formatering, og ved 2 mislykkede forsøk fikk du såvidt kravlet deg i land ved hjelp av system Restore.

 

Ja, Vista ruler :roll:

9642727[/snapback]

Hadde jeg vist om reperasjons muligheten fra vista cd`en hadde jeg nok sluppet og formatere første gang, denne muligheten hadde jeg ikke med xp, det som også var genialt var at jeg trodde jeg hadde formatert, men det som egentlig skjedde var at jeg innstallerte vista på nytt på samme disk ©, dermed er ingenting slettet fra disken , så alle mappene mine fra forige innstallasjon var der, ink en mappe som heter windows.old (der den gamle windows innstalasjonen lå)

det var pga plassmangel jeg oppdaget den geniale reperasjons løsningen fra cdèn, hadde jeg hatt plass på disken ville jeg nok også denne gang fått innstallert vista på nytt..

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

Daytona*, bare for ordens skyld, mitt sleivspark var ikke ment mot deg eller din fremgangsmåte :) Det jeg tenkte (og kanskje burde skrevet) var at disse Vista-oppdateringene minner om russisk roulett. :)

 

edit; en rask opptelling i denne tråden; 4 vellykkede oppdateringer og 6 oppdateringer som har gått skeis.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Daytona*, bare for ordens skyld, mitt sleivspark var ikke ment mot deg eller din fremgangsmåte  :)  Det jeg tenkte (og kanskje burde skrevet) var at disse Vista-oppdateringene minner om russisk roulett.  :)

 

edit; en rask opptelling i denne tråden; 4 vellykkede oppdateringer og 6 oppdateringer som har gått skeis.

9643695[/snapback]

 

Ser ut til att du har rett i dette

 

I artikkelen sto dette:

Disse oppdateringene er foreløpig ikke tilgjengelig via automatisk oppdatering eller Windows Update-tjenesten, men dette vil trolig skje om kort tid.

 

Jeg får inderlig ikke håpe dette kommer som automatiske oppdateringer :hmm: , det ser ut til at pcèn med 64bit operativsystem heller ikke fungerer optimalt med de nye oppdateringene, det fungerer ihvertfall svært dårlig i spill, men her har jeg gått inn og avinstallert de 4 innstallerte oppdateringene..

Lenke til kommentar

Gikk dessverre på en smell selv og la inn disse driverne. Så helt ok ut i 2min, så stoppet alt opp i 20-30 sek med jevne mellomrom. Fjernet oppdateringen, da var det ikke noe håp om å komme seg inn i windows igjen gitt.

 

Go Microsoft! At dette har kommet seg gjennom testing kan da umulig være tilfelle? Må jo ha blitt lagt ut på nett ved en feiltakelse... oppdateringen feiler nesten 2 av 3 ganger så langt utfra det jeg har lest og hørt..

Lenke til kommentar

Kanskje hardware.no skal fjerne denne artikkelen? Eller ihvertfall nevne disse problemene.

 

Jeg installerte hele pakka på vista x64, men fikk ikke startet opp sånn som mange andre her.

Systemoppretting gjorde susen dog.

Så hvis dette skjer med deg: Boot fra windows-CD, velg repair og så finner du system restore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...