Gå til innhold

Vista oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Og her i gården virker disse oppdateringene helt fint. Tok de 2 første og lot disse til WMP11 ligge igjen. Maskinen er mye raskere etter disse oppdateringene, og det trådløsenettverket har blitt betydelig bedre også.

 

Btw dette er en laptop, om noen lurte. :)

Lenke til kommentar

Fikk det ikke til på min Acer 5920g.

Stod søker etter oppdateringer en stund, dermed fikk jeg opp meldingen: "Oppdateringen gjelder ikke for systemet."

 

Jeg prøvde med både 64 og 32 bit vista versjonen.

Får ikke til å installere MSN heller.

Har aldri hatt så mye problem med et OS før... Hater Vista allerede.

Vær så snill, hjelp meg! :cry:

Lenke til kommentar
Disse funket helt fint på min Vista Ultimate også. Men er jeg den eneste som føler at det trådløse nettverket har blitt mer ustabilt etter disse update'ene? Mulig det er tilfeldig. Får teste ett par dager å se...

9649190[/snapback]

 

I spoke to soon........... :no:

 

Etter en liten time, så begynte hele maskinen å kræsje. Ville ikke på nett lengre, å fikk opp feilmeldinger i ett sett. Måtte en reinstall til for å få den opp ordenlig igjen. Regner med det var en av disse oppdateringene som var grunnen, men er ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar
Disse funket helt fint på min Vista Ultimate også. Men er jeg den eneste som føler at det trådløse nettverket har blitt mer ustabilt etter disse update'ene? Mulig det er tilfeldig. Får teste ett par dager å se...

9649190[/snapback]

 

I spoke to soon........... :no:

 

Etter en liten time, så begynte hele maskinen å kræsje. Ville ikke på nett lengre, å fikk opp feilmeldinger i ett sett. Måtte en reinstall til for å få den opp ordenlig igjen. Regner med det var en av disse oppdateringene som var grunnen, men er ikke 100% sikker.

9652654[/snapback]

 

 

Kan ikkje du finne ut akkurat hvilken av de oppdateringene som knoter det til? Så slipper vi andre å gjøre samme feilen :p

 

Siden du kommer fra Ændal liksom :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg kjører engelsk vista ultimate x64.. lastet ned alle oppdateringene(passet på å endre så jeg fikk engelske updates), installerte.. og restartet.

Ja.. det tar litt tid både shutdown og oppstart rett etter slike oppdateringer.. bare å bruke tålmodigheten). brukte vel ca 20 min på shutdown.. og litt mindre på oppstart..

 

ASUS P5 DH Deluxe, Q6600. 4 GB RAM... Sata disker..

 

Fikk en blåskjerm ved 1. boot.. men prøvde en restart til da gikk alt fint og systemet ser tilsynelatende ok. ut.. ikker merket noen negative ting etter oppdatering.. (sjekket fps i bf2142 og den var minst like god som før)

 

A

Endret av warmaster
Lenke til kommentar
Lastet ned alle oppdateringene og restartet maskinen. Vinduet "konfigurerer oppdateringer" kom opp, og sto slik i 20 min. Slo av manuelt og startet maskinen. Nå kommer jeg ikke forbi vinduet der Windows loader. Der de grønne loade tegnene kommer opp rett over "Microsoft corporation".

 

Så jeg får ikke bootet maskinen, rett og slett. Hva kan jeg gjøre nå da?

9641174[/snapback]

 

Skal du oppdatere med KB941649 så må du ha god tid. Etter jeg startet oppdateringen tok det maskinen ca 1 time før den var ferdig med 'konfigureringen' og i tillegg brukte den nesten like lang tid på å slå seg av etter at 'shutdown computer' poppet opp.

 

Hadde lyst til å stoppe oppdateringen jeg siden det er første gang noe har tatt så lang tid, men heldigvis klarte jeg å la være. Nå fungerer det forsåvidt fint, men har problemer når jeg forsøker en restart, da henger den på 'shutting down computer' veldig lenge.

 

Kjører Vista Ultimate Engelsk 32 bits, 3GB ram, asus p5n-e-sli og Intel Core 2 quad 6600.

 

Edit: leif

Endret av 1rescue
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Skal du oppdatere med KB941649 så må du ha god tid. Etter jeg startet oppdateringen tok det maskinen ca 1 time før den var ferdig med 'konfigureringen' og i tillegg brukte den nesten like lang tid på å slå seg av etter at 'shutdown computer' poppet opp.

 

Hadde lyst til å stoppe oppdateringen jeg siden det er første gang noe har tatt så lang tid, men heldigvis klarte jeg å la være. Nå fungerer det forsåvidt fint, men har problemer når jeg forsøker en restart, da henger den på 'shutting down computer' veldig lenge.

 

Kjører Vista Ultimate Engelsk 32 bits, 3GB ram, asus p5n-e-sli og Intel Core 2 quad 6600.

9656318[/snapback]

 

Mulig det var derfor maskinen ikke funket som den skulle etterpå. For jeg slo av maskinen før konfigureringen var ferdig. Synes 20 min var nok, så jeg trodde den var klikket. Men siden du sier din sto i 1 time, så er det kanskje meningen. Selv synes jeg det er ganske så rart. Men skulle nok smøret meg med tolmodighet :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd det på engelsk Ultimate 64-bit?

og evt. som kjører sata i AHCI-modus?

 

Foreløpig ikke helt enkelt å se sammenhenngen i hvem som får problem...

 

A

9648087[/snapback]

Jeg innstalerte også engelske oppdateringer til min vista 64 ultimate og har ikke merket noe ustabiliteter etter dette..

Lenke til kommentar

Hvis installasjon av oppdateringer tar så lang tid burde de si fra om dette. Det burde også kanskje vært en nedtellingsfunksjon som viste hvor lang tid det var igjen av konfigureringen, men dette er nok vanskelig å få til siden folk har forskjellige systemer, men sånn omtrentlig i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...