Hugo_Hardnuts Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Da skal jeg endelig til å bestille ny gamer. Har satt opp denne handlelista. Jeg er dog i tvil om et par ting: 1. Hvordan går rammen overens med HK? Har hørt at Asus-kortene er litt kresne når det kommer til ram, men gjelder dette også for P5K-serien? 2. Burde jeg gå for E6550 istedet og heller legge noen penger i CPU-kjøler og klokke litt? Er helt grønn på klokking, men jeg regner med at med en grei kjøler og rammen jeg har valgt burde det ikke være altfor vanskelig å få noen ekstra mHz ut av CPUen. Kunne vært litt moro å prøve. Problemet er at det er trangt mellom toppen på kabinettet (sitter en vifte der) og sokkelen på HK, så jeg er veldig(!) i tvil om hvilken kjøler jeg i såfall skal velge. Har sett at en fyr har klart å klemme inn en Zalman 9700 der. I bredden har jo denne kjøleren faktisk samme dimensjoner som Noctua NH-U12F (som jeg har litt lyst på, hehe) og burde i så måte teoretisk passe inn. Synes også plasseringen av sokkelen på kortet fra linken over og P5K ser ganske likt ut... Ellers er det også bare å komme med andre innspill også hvis det er noe som ikke henger på greip...
Wibla Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Antec P182 er et bedre kabinett mtp. støy Ram er nok greit 500GB Samsung er bedre på støy, ellers er det en idé å vente på 7200.11 500GB, disse skal være en del bedre. Cpu er ok Zalman 9700 bør du glemme til fordel for Thermalright U120E med en passende 120mm vifte (Scythe S-Flex f.eks.)
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Skrevet 4. oktober 2007 Ok, takker for svar. Tror jeg kjører på med en 6550 + en Noctua så. Thermalright'en ser også fin ut, men de har den ikke i webshop'en jeg skal bestille fra. Ser at den og Noctua'n kommer sånn ca like godt ut i tester, så... Hadde egentlig også tenkt å gå for Samsung, men har leste om en del problemer med disse diskene i kombinasjon med P5K. Og har lite lyst til å vente lenger nå, om det så er på bios-oppdatering fra Asus, eller ny disk fra Seagate. Men hvis det er noen som vet om dette problemet er løst, så går jeg gjerne heller for en Samsung... Kabinetter er jeg pinlig klar over at er svinedyrt og sikkert egentlig ikke så mye bang for the bucks, men jeg synes det ser altfor rått ut til at jeg klarer å la det være, hehe. Noen som forresten vet om det pleier å gå greit med 4x1GB ram på P5K?
Wibla Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Du bør heller gå for 2x2GB... og det lian li kabinettet syns jeg ikke mye om
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Skrevet 4. oktober 2007 Ok, du mener 2x2 GB er verdt prisforskjellen ytelsesmessig? Nå kommer levetiden på de rambrikkene til å bli relativt kortvarig da, ettersom det nok er DDR3 som er tingen neste gang jeg skal bytte innmat. Så skal egentlig bare ha billigst mulig løsning på den fronten. Hehe, skulle ønske jeg hadde bedre smak også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå