Gå til innhold

Ixus 700 gjenkjennes ikke av Vista x64


Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt ny maskin, med Vista 64 klarer jeg ikke lenger å overføre bilder fra mitt Canon Ixus 700 kamera og ørten søk på "ixus 700 vista driver" har gitt absolutt null, så noen driver for Ixus 700 på Vista finnes visst ikke? I Add-opsjonen i Scanners og cameras-menyen i Control Panel finnes ingen Canon enheter listet overhodet, kun en, enslig Xerox scanner. Under WinXP på min gamle maskin var det aldri problemer med å gjenkjenne Ixus 700, eller å overføre bilder.

Canons support nevner ikke et pip om Vistadrivere for Ixus 700. Der er det bare bilderedigeringsprogrammer o.l., det gjelder. Og i håp om at Vistaoppdateringen av ZoomBrowser EX programmet kanskje inneholdt nødvendig software er dette lastet ned og installert, men til ingen nytte.

 

Jeg installerte også tilslutt kubuntu-linux, da Linux pleier å være godt oppdatert på drivere og tolerant overfor mye forskjellig hardware, men heller ikke Kubuntu fant noe kamera.

 

Kan, noen her gi meg et tips om hvordan problemet kan løses?

 

"Problemet" er løst

 

Det er så lenge siden jeg gjorde dette, at jeg hadde glemt at kameraet først må settes i "overføringsmodus" :no:

Endret av truud2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...