Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat CL 90` SERVO


Henning-

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 90` Vw Passat CL 1,8. Jeg har sett litt og alle de jeg har sett har servo. Men når jeg kjøpte bilen så sa han at det ikke var servo på den. Lurer på om servo`n min er ødelagt eller om det ikke er det på alle disse ?Takker for svar.. :)

 

http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=111....svl=Hovedbilde

 

Den har servo.. Akkurat lik min! utenpå og inni!

Endret av Henning-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisan,

 

jeg har en 89 mod av samme type som deg, jeg har ikke servo på min, ikke alle som kom med servo på den tiden. det du kan skjekke er om det sitter dobbel vifterim nede på venstre side ved motor, en som går fra svinghjul og opp til dynamo via vannpumpe, og en som skal ligge på utsiden av denne reim som går til dynamo, denne skal da bare gå fra svinghjulet ot til servopumpe.

 

hvis du skjønner hva jeg mener :dribble:

Lenke til kommentar
heisan,

 

jeg har en 89 mod av samme type som deg, jeg har ikke servo på min, ikke alle som kom med servo på den tiden. det du kan skjekke er om det sitter dobbel vifterim nede på venstre side ved motor, en som går fra svinghjul og opp til dynamo via vannpumpe, og en som skal ligge på utsiden av denne reim som går til dynamo, denne skal da bare gå fra svinghjulet ot til servopumpe.

 

hvis du skjønner hva jeg mener  :dribble:

9623603[/snapback]

 

Fant ut. Har ikke servopumpe i bil min. Men var sikkert ekstrautstyr på den tida :p er så jævlig tungt å ratte :p hehe. 205\45\17 ikke alt for breie, men er tungt nok uten servo :p takker for svar

Endret av Henning-
Lenke til kommentar

takker for svar! :) Ja, bilen er helt ok den. Men nå er det tid for bytte av bremseklosser. Og er vel ikke første Vagen som clutchen er sliten på. halv cm inn med clutchen er omtrent det som trengs.. Gått 250k også da... Ja, GL og gti har servo.. Men ettersom det er noen 90` CL`er som har servo da, så måtte dette ha vært ekstrautstyr på den tida?

 

DSC00015.jpg

 

Skulle gjerne hatt hvite blinkglass. Også andre glass bak. Noen som har peiling på hvor jeg får tak i dette lettest og billigst mulig? :) Noen andre innvendinger til hva jeg burde gjøre med bilen? Den er ikke senka, men har egentlig ikke store planene til å gjøre det heller, for den er egentlig stiv nok fra før. hehe.. Fikk forresten lappen på tirsdag! (Y) (H)

Lenke til kommentar
En kamerat har en 97'modell Polo uten servo, jeg måtte kikke etter om servopumpen var ødelagt, men det var ingen.  :!:

9646922[/snapback]

 

På biler i den klassen var det ikke servo på de aller kjipeste utgavene på den tiden, dog så var det vel ikke så mange som skulle ha det kjipeste de fant på prislisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...