Gå til innhold

A SHG.no Horror story! Rated R for brutality...


Anbefalte innlegg

For nesten 3 mnd opprett jeg en sak hos SHG om et defekt hovedkort.

I dag fikk jeg en erstatning..

 

Hvordan/hvorfor kortet var defekt er en historie, men dette er historien om SHG support...

 

Jeg har telt gjennom mailboksen min og totalt har det vært 17 mail frem og tilbake + jeg har ringt 2 ganger.

 

Første gang jeg sendte kortet inn fikk jeg beskjed tilbake at "nei, kortet ditt er fungerer og vi vil fakturere deg for tiden vi ahr brukt + porto". Jeg jobber selv i IT bransjen og skrur daglig på PC-er så jeg satte igang og testet selv og konkluderte med at jeg hadde rett og de tok feil.

 

Jeg dokumenterte alt jeg gjor og sendte en lang mail til SHG. Jeg fikk svar tilbake at "de hadde aldri testet kortet i en PC" og at jeg måtte sende det inn til testing på nytt. (Men de vil ikke gi tilbake pengene de har fakturert meg for sending av vare og testingen (som aldri ble gjort).

 

For denne hendelsen snakker vi 200kr i porto og 200kr i fakturering fra deres tekniker for arbeid IKKE utført. (400,- totalt).

 

Jeg sender kortet på nytt, men hører ingenting på lenge. Jeg kontakter SHG etter 1 mnd som sier at "kortet har blitt borte i posten". Jeg kontakter posten og de starter å spore opp og mystisk nok dukker pakken opp hos SHG bare minutter etterpå.

 

Fra de har mottat pakken går det nye 3 uker uten at jeg hører noe. Jeg kontakter dem og det viser seg at de ikke har et nytt kort på lager og de venter nye kort inn om et par uker (noe de ikke hadde planer om å informere meg om).

 

her knakk tolmodigheten min sammen og jeg sente en mail hvor jeg omtrent ba dem brenne i helvette. To minutter etterpå fikk jeg en mail om at jeg kunne velge et nytt hovedkort så skulle de sende det til meg.

 

Flott tenkte jeg, ENDELIG er det OK! Dette skjedde 21 sept, men kortet kom ikke frem før i dag. SHG har sendt kortet til feil postnr og pakken har derfor fått en reise rundt på forskjellige postkontor før det kom frem. En slik tur heter "Ettersending" og koster 100kr som JEG må betale.

 

For å oppsumere:

Min spill PC har vert defekt i nærmere 3 mnd, det har kostet meg 500,- i cash + MANGE timer med feilsøking og irritasjon.

 

Tusen takk SHG, jeg skal aldri mer legge igjen en krone i deres kasse.

 

Tenk deg om før du bruker denne butikken. Ja, de er billige, men det er en grunn til det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kreve å få en kopi av loggen til han som skal ha sjekka kortet. Hvis det viser seg at han faktisk ikke har sjekka det, som de sier i mailen, ville jeg krevd pengene tilbake for dette + pengene tilbake for ettersendinga da de tydeligvis har riktig adresse på deg i sin database (Regner med du fikk kortet direkte tilbake da du fikk det tilbake første gangen).

Lenke til kommentar
Du kan jo kreve å få en kopi av loggen til han som skal ha sjekka kortet. Hvis det viser seg at han faktisk ikke har sjekka det, som de sier i mailen, ville jeg krevd pengene tilbake for dette + pengene tilbake for ettersendinga da de tydeligvis har riktig adresse på deg i sin database (Regner med du fikk kortet direkte tilbake da du fikk det tilbake første gangen).

9620790[/snapback]

 

Han kan sikkert gjøre alt det der og dermed starte en ny runddans med ørten mailer og telefoner. Er det verd 500 kr? Neppe. Forstår ham godt om han dropper det, selv om kravet burde være klokkeklart.

Lenke til kommentar

Føler det er to sider i denne saken her av en eller annen grunn ... :whistle:

At de ikke testet hovedkortet i en PC høres altfor merkelig ut og ihvertfall at de har gitt deg ett skriftlig svar hvor de skriver dette, hvorfor skulle de gjøre det ? Er jo åpenbart at kunder vil reagere hvis man skriver det slik.

 

Liker denne delen av forumet mindre og mindre, skjønner ikke vitsen. Her kan folk legge fram en siden av en sak men aldri noe mer, vi kan bare gjette oss til hvem som har rett. Men skaden er allerede skjedd "SHG.no HORROR STORY, STYR UNNA MAMOZ, Netshop SAKSØKES ". Altså fatter ikke at Hardware.no tillater dette. Folk bruker det for å sverte firmaer, irriterer meg meget. Har jeg ett problem tar jeg det opp med vedkommende, ikke med hele verden >_<

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Føler det er to sider i denne saken her av en eller annen grunn ...  :whistle:

At de ikke testet hovedkortet i en PC høres altfor merkelig ut og ihvertfall at de har gitt deg ett skriftlig svar hvor de skriver dette, hvorfor skulle de gjøre det ? Er jo åpenbart at kunder vil reagere hvis man skriver det slik.

 

Liker denne delen av forumet mindre og mindre, skjønner ikke vitsen. Her kan folk legge fram en siden av en sak men aldri noe mer, vi kan bare gjette oss til hvem som har rett. Men skaden er allerede skjedd "SHG.no HORROR STORY, STYR UNNA MAMOZ, Netshop SAKSØKES ". Altså fatter ikke at Hardware.no tillater dette. Folk bruker det for å sverte firmaer, irriterer meg meget. Har jeg ett problem tar jeg det opp med vedkommende, ikke med hele verden >_<

9623541[/snapback]

 

Skjønner godt og er litt enig i at du irriterer deg.

 

MEN, det har kommet mange løsninger på problemer ETTER at det har blitt postet på forumet, og derfor fortsetter folk å poste.

Lenke til kommentar
Føler det er to sider i denne saken her av en eller annen grunn ...  :whistle:

At de ikke testet hovedkortet i en PC høres altfor merkelig ut og ihvertfall at de har gitt deg ett skriftlig svar hvor de skriver dette, hvorfor skulle de gjøre det ? Er jo åpenbart at kunder vil reagere hvis man skriver det slik.

 

Liker denne delen av forumet mindre og mindre, skjønner ikke vitsen. Her kan folk legge fram en siden av en sak men aldri noe mer, vi kan bare gjette oss til hvem som har rett. Men skaden er allerede skjedd "SHG.no HORROR STORY, STYR UNNA MAMOZ, Netshop SAKSØKES ". Altså fatter ikke at Hardware.no tillater dette. Folk bruker det for å sverte firmaer, irriterer meg meget. Har jeg ett problem tar jeg det opp med vedkommende, ikke med hele verden >_<

9623541[/snapback]

 

Jeg synes denne delen av forumet er ypperlig. Vel er det en del usaklige klager her, men de blir til gjengjeld fort avslørt. Skulle noe iritere meg må det være de som trekker selv de mest åpenbare og saklige klager i tvil. Standardfrasen er vel "det er to sider av en sak".

Det er sannt nok men den implisitte hentydningen kan være ganske så ufin og er i seg selv en minst like grov anklage, men da på et langt svakere grunnlag enn hva trådstarter har.

 

Dette forumet gir langt bedre inntrykk av webshopenes kundebehandling enn hva webshop guiden gjør. Sakene blir belyst og andre forsøker å hjelpe til eller forklarer hvilken elendig sak klager faktisk har.

 

Saker i det siste som jeg synes er nyttige:

Alle trådene om Komplet og treg levering: Måtte selv avbestille.

NetShop trådene om dårlig kundebehandling.

Lenke til kommentar

Kort svar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Shg.no har fungert fint for meg og har handla for over 15k der og hatt endel med support å gjøre, men de har sikkert ansatt nye folk eller noe, for alle tidligere erfaringer derfra har vært ytterst positive. men det har tapt seg i det siste.

 

Langt svar (optional)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Shg.no har fungert fint for meg og har handla for over 15k der og hatt endel med support å gjøre...

 

Sist opplevde jeg at det tok veldig lang tid å få tilbake penger sist jeg brukte angreretten.

Jeg jobber selv i support og vet dessverre hvor sløve diverse support/IT folk kan være , så jeg ringer dem gjevnlig for å "keep them on their toes".

Tydeligvis var det ferie avvikling i den norske supporten og all support havnet hos den danske avdelingen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
som forøvrig brukte en dansk radiokanal som ventemusikk. Helt greit, hadde det ikke vært for at den var for dårlig innstilt og skurret veldig høyt i utakt med musikken :blink:

men alt i alt, så ordnet de opp, og pengene kom til slutt på kontoen.

 

Det virker forøvrig som det har vert nyansettelser i supporten, før tror jeg bare det var 1 mann som drev den norske supporten (Tom) og han ser ut til å ha blitt erstattet av nye folk.

Servicen du fikk hos shg da Tom "styrte showet", er den beste support-servicen jeg har opplevevd.

Han var alltid hyggelig (selv når du ringer sur å gretten fordi noe f.eks. har tatt kvelden), og hjalp ofte mer en han trengte å gjøre, se for eksempel her...

Det gjorde at jeg handla fra mer eller mindre eksklusivt hos shg.no selv om de noen ganger var dyrere en andre nettbutikker og brukte noen ekstra dager i posten.

Jeg liker å holde meg til de butikkene som bryr seg om å ha deg som kunde, i forhold til å spare noen hundrelapper og risikere at supporten ikke bryr seg.

 

Det er trist å finne ut at de som var blant de beste på noe plutselig går over til å gjøre det som de dårligste gjør

Lenke til kommentar

Det er alltid to sider av en sak, men dersom du tar en titt på mine tidligere innlegg ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=799881&hl= ) kan du følge "utviklingen" av saken en periode... Det hjelper kanskje ikke deg som er naturlig skeptisk til alt og alle, men da måtte jeg isåfall ha planlagt denne "tråden" i flere mnd... Og SÅ mye gidder jeg ikke å bry meg.... :)

Lenke til kommentar

Shg.no er en ny webshop-butikk for meg, men har bare gode erfaringer så langt. Fikk feil på cpu (E6850) og de forhåndssendte en ny slik at jeg ikke ble uten pc så lang tid, yppelig Shg.. Den eneste som jeg syns er en LITEN ting er tiden det tar for å få et produkt hjem..men vi har jo hatt tiden med Komplett som heller ikke har vært go..så...

Lenke til kommentar
Føler det er to sider i denne saken her av en eller annen grunn ...  :whistle:

At de ikke testet hovedkortet i en PC høres altfor merkelig ut og ihvertfall at de har gitt deg ett skriftlig svar hvor de skriver dette, hvorfor skulle de gjøre det ? Er jo åpenbart at kunder vil reagere hvis man skriver det slik.

 

Liker denne delen av forumet mindre og mindre, skjønner ikke vitsen. Her kan folk legge fram en siden av en sak men aldri noe mer, vi kan bare gjette oss til hvem som har rett. Men skaden er allerede skjedd "SHG.no HORROR STORY, STYR UNNA MAMOZ, Netshop SAKSØKES ". Altså fatter ikke at Hardware.no tillater dette. Folk bruker det for å sverte firmaer, irriterer meg meget. Har jeg ett problem tar jeg det opp med vedkommende, ikke med hele verden >_<

9623541[/snapback]

Forumstyret burdet henge opp en "sticky" på dette. Informere om at en sak har alltid to sider, og at trådstarter ofte har en egen agenda eller gjerne med vilje ikke nevner elementer som er viktig for å belyse saken.

 

Sier ikke at det nødvendigvis er tilfelle i denne saken, men jeg vil påstå at i 7 av 10 saker her inne så er saken mye mer nyansert enn hva trådstarer vil ha den til å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...