Gå til innhold

Brudd mellom Bungie og Microsoft? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De kan jo teoretisk sett også kjøpe seg ut.

 

Halo-franchisen er det uansett Microsoft som eier, så Halo 4 for PS3 er temmelig utelukket.

9619058[/snapback]

 

Joda, teoretisk sett kan de det, men MGS (Microsoft Game studio) tror jeg da vil kreve en enorm sum for å trekke seg ut av Bungie, og jeg tror ikke Bungie har de midlene som trenges for å kjøpe seg ut uten å havne på et økonomisk knekt plan.

 

Samt at studioet er mest kjent for Halo serien, som MGS sitter på rettighetene til. Det vil si at Bungie må treffe gull første gang om de kjøper seg ut, for jeg tviler på at de har råd til å feile om de skal kjøp seg ut av MGS sine klør.

 

Jeg har mer tro på at uenigheten mellom Bungie og MGS blir å ende på et styremøte hvor de kommer til enighet. MS har dype lommer, og om Bungie ønsker å utvikle spill uten å måtte tenke for mye på kostnadene, gjør de lurt i å holde seg under MGS.

Lenke til kommentar
Så Bungie har fått nok av det sure eplet?

 

Sorry, kan ikke tilgi dem uansett etter at de sviktet oss (PC gamere) tidligere.

9618718[/snapback]

 

De kan ikke svikte noen de aldri har støttet. Halo ble opprinnelig utviklet for Mac, ikke PC.

 

PS: Å snakke om SDF som de er noenlunde objektive eller upartiske er totalt latterlige, viser vel bare pille forbruket deres.

9619315[/snapback]

 

Bungie eksisterte også før Halo, og jeg regner med han tenker på Myth-spillene (hvis ikke skjønner jeg ikke helt hva han mener). For min del endte Bungies storhetstid med Myth II. :]

Lenke til kommentar
Vel. Det er sikkert massevis av historier de kan (og vil) fortelle i Halo-universet. Så at det kommer nye Halo-spill (utenom Halo Wars) tror jeg vi kan være rimelig sikre på.

9619508[/snapback]

 

Jo, men den originale Halo-serien, skal være bare en trilogi, så nr. 4 kommer ikke. Det de jobber med nå, sammen med Peter Jackson, er en ny trilogi. Første trilogien er jo nå avsluttet.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
De kan jo teoretisk sett også kjøpe seg ut.

 

Halo-franchisen er det uansett Microsoft som eier, så Halo 4 for PS3 er temmelig utelukket.

9619058[/snapback]

 

Skulle ikke Halo kun være en trilogi uansett? Sånn sett så er det vel ingen som får Halo 4.

9619486[/snapback]

 

Tror du MGS blir å la Halo ligge bare fordi det påståelig skal være en triologi? Nei, kalven har blitt ku, og jurene er spekket av melk.

Lenke til kommentar
Ehrm.. og de folka her har skaffet en artikkel med tittelen "Brudd mellom Bungie og Microsoft?" på Gamer? Det her fjernet mye av kredibilliteten min til dere, Gamer! :hrm:

Hva snakker du egentlig om? Vi har aldri brukt denne siden som kilde. Har du lest artikkelen vår?

9619416[/snapback]

Ahh, beklager, så ikke helt etter kilder. Da er det fair enough :p

Leste artikkelen ja, men jeg har fortsatt veldig liten tro på at det er noe sannhet innenfor dette. For det første virker det som om Bungie er veldig glade i Halo og gjerne vil fortsette, men hvis det blir sånn at ett flertall dropper ut av Bungie og lager nytt selskap fåper jeg ihvertfall at "the main creators" fortsetter i Bungie.

Lenke til kommentar
Jo, men den originale Halo-serien, skal være bare en trilogi, så nr. 4 kommer ikke. Det de jobber med nå, sammen med Peter Jackson, er en ny trilogi. Første trilogien er jo nå avsluttet.

Dette hindrer jo ikke Microsoft/Bungie i å kalle et nytt Halo-spill for Halo 4. Er ingen regler som sier at når man har avsluttet en trilogi må man nullstille navnet.

 

Og hvilken rolle spiller det egentlig hva de kommer til å kalle det? Vi kan være rimelig sikre på at det kommer, og om det heter Halo 4 eller Halo Episode One eller hva som helst, vil spillet uansett være det samme.

Lenke til kommentar
Dette hindrer jo ikke Microsoft/Bungie i å kalle et nytt Halo-spill for Halo 4.

 

Øh? Haha, det er akkurat det det gjør. Komme med et spill som heter Halo 4 nå etter en fullført trilogi vil være jævlig misvisende, for det første får det det til å høres ut som om det er en fortsettelse der nr. 3 slapp, for det andre er det ikke 4 i rekka i en trilogi (duh).

 

Er ingen regler som sier at når man har avsluttet en trilogi må man nullstille navnet.

 

Sist jeg sjekket sto det ikke noe om en slik regel noe sted, nei. Det er bare common sense.

 

Og hvilken rolle spiller det egentlig hva de kommer til å kalle det? Vi kan være rimelig sikre på at det kommer, og om det heter Halo 4 eller Halo Episode One eller hva som helst, vil spillet uansett være det samme.

 

Vi får nok ikke slippe unna flere Halo-spill med det første, nei. Men selvfølgelig spiller det en rolle hva det heter, som sagt - hadde spillet het Halo 4 ville det innebært at det er en fortsettelse på nr. 3. Noe det da altså ikke er, og kommer ikke til å være. Siden vi snakker om en helt ny og uavhengig trilogi.

Lenke til kommentar

Saken er den at hvis Bungie blir frittstående kan de lage en tittel basert på Halo-universet uten nødvendigvis å bruke navnet Halo(som Monolith har gjort med sin FEAR franchise). Om MS eier navnene Halo, Master Chief osv spiller ingen trille

 

Også kan de endelig lage et spill som ikke tvinger på seg begrensinger innen grafiske og fysiske prosesser(som tydeligvis har vært et problem med deres siste spill);)

Lenke til kommentar
Jeg sjekker innom SDF daglig, for meg er denne siden like seriøs som IGNorance eller Gamspot for den saks skyld, har sine baksider de også;)

9619087[/snapback]

 

Ja du verden for en morsom side. Må bare le...Halo 2.5? :D Og Bioshock får 5 av 10?? og PS3 spillene 10 av 10?? Hahahaha...skikkelig seriøs side ja :D Men jeg tenker han som står bak denne siden ikke har så mye annet å gjøre siden det ikke finnes.... :D

Lenke til kommentar
Halo 4 ps3 ekslusiv loolz!;) Ifølge denne artikkelen er det lite framgang som kan gjøres på x360 for Halo

9618664[/snapback]

Woah, for en jævla patetisk side. Det er en egen kategori der for drittslenging om Halo 3, og samtlige omtaler av PS3-utgivelser slutter med «10/10» – inkludert Lair, som ellers har fått karakterer rundt 6/10. Hvis du leser noe som helst der med annet mål for øye enn å finne noe å le (evt. gråte) av, fortjener du egentlig ikke bedre.

Lenke til kommentar
Halo 4 ps3 ekslusiv loolz!;) Ifølge denne artikkelen er det lite framgang som kan gjøres på x360 for Halo

9618664[/snapback]

 

Åh guuud hvor en fantastisk side, aldri ledd så mye i mitt liv over diverste ting som står der. SDF og Xbots er faen meg bevis på at mennesker degenerer og sliter med store mentale problemer. huff, unnskyld meg.

 

Tilbake til saken. Ifølge vår svært troverdige kilde (SDF, og vennen av en bekjent sin anonyme venn) står det

You know that big ol BILLION dollar franchise Bungie has created for Microsoft, to show their appreciate Microsoft is letting Bungie leave.

 

Hva f***? Microsoft er business, framfor alt. Og du trenger ikke gå skole for å forstå at man ikke gir slipp på pengemaskiner, spesielt de gode penge maskinene. Og, jeg trodde Microsoft allerede hadde gjort endel i form av massiv PR, sikkert hjulpet bungie ut finansielt og hjulpet opp under suksee serien Halo.

 

Artikkelen virker som den er skrevet av en 5 åring, først ved å kalle spillet som har solgt mer på dag 1 enn noe annet spill for en kolossal nedtur, så si at bungie sikkert er lei av å bruke dårlig hardware. Selv om kilden deres skriver det ganske tydelig i siste setning at de foretrekker xbox plattformen.

 

Jessda, neste gang noen skal føde en bendelorm ut urinrøret så si ifra, tror det er deiligere å se på enn å utsette meg selv for mer SDF, og lignende sider.

 

PS: digger måten de formulerer reviews, det er mer god gammel stalinistisk stil av "slik er det" "Tenk som dette" og seff "alle sider som har gitt dette dårlig karakter tar feil, vi tar rett 10/10".

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar
Saken er den at hvis Bungie blir frittstående kan de lage en tittel basert på Halo-universet uten nødvendigvis å bruke navnet Halo(som Monolith har gjort med sin FEAR franchise). Om MS eier navnene Halo, Master Chief osv spiller ingen trille

 

Også kan de endelig lage et spill som ikke tvinger på seg begrensinger innen grafiske og fysiske prosesser(som tydeligvis har vært et problem med deres siste spill);)

9619845[/snapback]

 

Blir en litt annen sak med Monolith/Vivendi enn hvis Bungie forlater MGS. Monolith, som er et utviklerstudio under Time Warner (som er av verdens største selskap med blant annet Warner bros Entertainment under seg), sitter på rettighetene til innholdet i FEAR. Vivendi derimot sitter på rettighetene til navnet FEAR, derfor kan ikke Monolith bruke FEAR 2 som navn på spillet, men de kan bruke alt innholdet de kom med i FEAR. Spillet som kommer fra Vivendi sin side blir ikke å ha noen verdens ting med FEAR som man ble kjent med i første spill, da må du spillet Monolith sin versjon som blir å hete noe helt annet.

 

MGS kjøpte alle rettighetene til Halo navnet og Halo universet når de kjøpte opp Bungie i 2001. Om Bungie kjøper seg ut (som vil koste dem en drøss med penger) sitter de igjen med null og niks av Halo ting å ta av for MGS sitter på alle rettighetene.

 

Bungie kan derfor ikke gjøre noe med Halo universet, som forblir i MGS sitt eie selv om Bungie kjøper seg fri fra MGS. Bungie derimot har det mye bedre med å være under MGS og MS enn de har det på egen hånd, blant annet fordi de slipper å tenke så forferdelig på regnskapet, det blir MGS sitt problem, de kan konsentrere seg om å lage spill til X360, penger og midler får de fra MGS.

 

Derfor tror jeg heller om det skal oppstå noen tvist mellom MGS og Bungie, så blir de å komme til en enighet, MGS (eller kanskje Hired Guns) tar seg av utviklingen av andre Halo relaterte spill mens de lar Bungie jobbe med noe annet. MGS har også flere studioer under seg som Turne10 (Forza), Lionhead (Fable) og Rare (Perfect Dark og snart Banjo Kazooie 3) så det skal ikke stå på utviklerstudioer om de trenger det.

 

Nei Bungie blir nok under MGS.

Lenke til kommentar
Øh? Haha, det er akkurat det det gjør. Komme med et spill som heter Halo 4 nå etter en fullført trilogi vil være jævlig misvisende, for det første får det det til å høres ut som om det er en fortsettelse der nr. 3 slapp, for det andre er det ikke 4 i rekka i en trilogi (duh).

En annen her trakk frem Star Wars som eksempel. Her har man jo til og med gått tilbake til originalfilmen, og i etterkant endret det offisielle navnet til å inkludere "Episode IV", på tross av at filmen er den første i den originale trilogien.

Vi får nok ikke slippe unna flere Halo-spill med det første, nei. Men selvfølgelig spiller det en rolle hva det heter, som sagt - hadde spillet het Halo 4 ville det innebært at det er en fortsettelse på nr. 3. Noe det da altså ikke er, og kommer ikke til å være. Siden vi snakker om en helt ny og uavhengig trilogi.
Så vidt jeg vet er det ingen av oss som har noe kunnskap om hva det neste Halo-spillet kommer til å ta utgangspunkt i. Det kan godt være det blir en klar oppfølger til den første trilogien, og da er Halo 4 et like naturlig navn som noe annet.

 

Det vi i alle fall vet er at når spillet kommer, blir det det fjerde spillet i Halo-serien. Om det heter Halo 4 eller ikke er helt likegyldig. Jeg skjønner ikke hvorfor det er verd å diskutere en gang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...