Gå til innhold

Brudd mellom Bungie og Microsoft? (X360)


Anbefalte innlegg

Multiplattform hva da Rage_hunter? Microsoft eier Halo merket. Om det er slik at bungie føler at microsoft sjefer for mye håper jeg de heller ordner på dette enn å stikke. Om spillene til bungie blir multiplattform eller ikke bryr meg egentlig lite, men vil de skal ha kaptitalen til å fortsette å lage kvalitets spill.

9618637[/snapback]

Tenkte nok litt mer på fremtidige prosjekter fra Bungie jeg da :) Hadde jo vært gøy å se om spillene "suger" like mye hvis plutselig kommer på noen annen sin konsoll :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skille lag? MS kjøpte jo opp Bungie før Halo 1 var ferdig...så om utviklerne skiller lag må dem eventuelt starte opp nytt selskap...

9618802[/snapback]

 

hva mener du? bungie har flere titler før Halo, bla marathon 1 og 2...

 

uansett så er vi nok ikke så heldige at de skiller lag. Bungie svikta pc-spillerne når Halo ikke kom til pc. jeg tror aldri jeg har gleda meg så mye til et spill som jeg gjorde til halo 1. (ja, jeg er furt enda :p) i tillegg så det de viste av demonstrasjonsvideoer ingame mens spillet var under utvikling til pc mer imponerende ut enn det ferdige resultatet. sikkert pga. begrensinger på xbox...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Som nevnt i en annen tråd stiller jeg meg meget tvilende til dette ryktet. Jeg nekter å tro at Microsoft bare lar Bungie bli en frittstående utvikler helt uten videre.

Dersom dette skjer, så vil jeg nok anta at Bungie vil forplikte seg til å lage spill eksklusivt til platformene Microsoft foretrekker til Dovre faller og Mjøsa brenner.

 

Jeg håper dog uansett at både Microsoft og Bungie lar Halo serien ligge nå, og heller konsentrerer seg med å komme opp med nye og spennende serier.

Jeg sier bullshit frem til en offesiell pressemelding foreligger.

Lenke til kommentar
skille lag? MS kjøpte jo opp Bungie før Halo 1 var ferdig...så om utviklerne skiller lag må dem eventuelt starte opp nytt selskap...

9618802[/snapback]

 

hva mener du? bungie har flere titler før Halo, bla marathon 1 og 2...

 

uansett så er vi nok ikke så heldige at de skiller lag. Bungie svikta pc-spillerne når Halo ikke kom til pc. jeg tror aldri jeg har gleda meg så mye til et spill som jeg gjorde til halo 1. (ja, jeg er furt enda :p) i tillegg så det de viste av demonstrasjonsvideoer ingame mens spillet var under utvikling til pc mer imponerende ut enn det ferdige resultatet. sikkert pga. begrensinger på xbox...

9623011[/snapback]

 

Halo var, som Marathon spillene, opprinnelig ment for Mac! (ja du hørte riktig, MAC!), ...så akkurat den skuffelsen må du lengre ut på gården med :p

 

Og at bungie hadde flere tittler enn halo før de ble kjøpt opp påvirker ikke MS sitt eierskap av selskapet. Hvis MS virkelig ikke vil gi slipp på Bungie (ved å la dem kjøpe seg ut), må utviklerene evt. slutte i Bungie og starte opp på nytt/i ett annet selskap.

 

Forøvrig kunne jeg godt sett en oppfølger til Oni også...

 

edit: uff der var det nok Take2 som eier rettighetene ja.. :/

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

http://www.gameinformer.com/News/Story/200....1438.22348.htm

Our source stated that Bungie is “tired of Making Halo, and didn’t want to do future Halo games.” For an unstated, but significant amount of money, Bungie shareholders bought the studio name back from Microsoft. Our source also revealed that even though Microsoft will retain the rights to Halo, Microsoft also has “the right of first refusal on future games.” This means that Microsoft has the first shot at publishing Bungie’s future titles. How this will come into play if Bungie decides they want future game X to appear on the PlayStation 3 and Wii alongside an Xbox 360 release will make things quite interesting.
Alle hopper på ryktehesten om dagen, giddy up!
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...