Gå til innhold

Retripaladin på bosser? Ikke tale om...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du påstår palas kun kan heale vil jeg si meg sterkt uenig. Og selv den mest ihuga pala-fan må innerst inne være så ærlig at han innser at det ikke skal en stor dmg-buff til før klassen blir for sterk. Eller hva kk ?

9624080[/snapback]

De må buffe de pve på damagen.

Er ganske usikker på hvordan de kan gjøre det.

Men de kan ta ta noe alá Warlockens curse Curse of doom

Lenke til kommentar

buffen trenger da ikke å være en forbedring av Palliens personlige DPS. Etter hvordan jeg har forstått folk generelt er det ønske om mer viability i raid, i form av buffs som øker raidets totale DPS nok til å rettferdiggjøre en retripally eller andre måter å gjøre det mer aktuelt å ha med en retripally. På den måten unngår man å gjøre classen OP, samtidig som man svarer på kallet.

Lenke til kommentar

Jeg er ret pala selv men har innsett at for tiden trenger man maks gear / eller folk som ikke bryr seg hvis man skal bli tatt med. Noe å tenke over når man tar en spot i dps group er også:

Hva er vitsen med å få spot i dps group så du gjør 100 mer dps når roguen/whatever du tok ut av groupen nettopp mista 300dps.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det å replace en retri-paladin med f.eks en rogue i ett 25 manns raid bare er tull.

Om spillerne av hver klasse forstår klassen sin.

At de forstår hva det skal trykke når, hvor de skal stå, hva de skal gjøre... og holder 120% fokus under raids så kan ikke en retri paladin gjøre mer nytte (imo).

 

I en 5 manns kan en holy priest som kan spille gjøre mer dmg enn en rogue som ikke vet hva han driver med. Det er spiller basert. Som regel bytter random 5 manns instances mellom alle klassene på top dmg, noe som er opp til hver enkelt spiller.

 

Så det beste argumentet i denne tråden er vel "Det er ikke vits å bytte ut en GOD DPS-klasse med en paladin som skal prøve å gjøre litt dps og hive ut ett par slitene buffs/debuffs"

Lenke til kommentar

Hovedproblemet med retribution paladins er ikke dps. En god retr paladin har faktisk rimelig god pve sustained dps (nok av dårlige retr paladins selvfølgelig). I tillegg er selvfølgelig buffene til en retr. paladin veldig gode. Og nei, 1-2 shadowpriests er ikke nok. Det er sjeldent at alle casters/hunters har en shadow priest i gruppen.

 

Problemet er å finne plass til en retr. paladin. Et gjennomsnittlig raid har mellom 13-15 dps slots.

 

 

3 locks minimum (banish, CoE, CoS, CoR/CoD etc + utrolig dps)

3 mages (sheep on trash, brukbar dps)

1-2 shadow priests (dps+mana)

 

1 ymse ranged dps (mange raid groups har en elemental shaman eller en moonkin. Yep, absolut ikke nødvendig, men de flester ønsker ikke å kicke disse forutsatt at de er skilled)

 

1 enh. shaman (utrolige buffs til gruppen, god dps)

1 dps warrior (god dps, gode buffs til gruppen, kan off tanke)

3 rogues (utrolig dps)

1 feral druid (off tank, god dps, buff til gruppen)

 

1-2 hunters (god dps, misdirection, bm+survival hunters har veldig gode buffs)

 

Ta i betraktning at de fleste raid guilds ønsker balanse mellom ranged og melee dps. Hvem skal retr. paladin erstatte? En rogue muligens, men når du er på tier5-tier 6 nivå (kun tier 5 på meg) gjør rogues utrolig dmg og har veldig god aggro kontroll. Mye mye mer enn en retr. paladin.

 

Jeg sier ikke at det er feil å kicke en rogue/feral druid, kun at det sitter langt inne.

Lenke til kommentar

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...lnazzar&n=Wazaw

 

der er den eneste retri palan i guilden vår(ihvertfall som er med å raider)

Det er utrolig kjekt med en retri pala egentlig, da han både kan tanke, dps'e og heale

DPS'n er ikke helt på høyde med andre pure dps classes, men den er fortsatt bra

Det er forferderlig kjekt å ha en som går dps i starten av en fight for så å bytte til healer hvis en av de dør feks

Den gir jo også hele raidet en ekstra pala buff, noe som også er kjekt :)

Så min mening er at vi fint kan ha med ihvertfall en retri pala i hvert raid!

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg akkurat noe paladin-ekspert (har ikke spillt en over lvl 4), men jeg kommer uansett med noen utspill nå.

 

Hvis retri har så über dps og bra buffs, hvorfor bruker ikke high end guilds de? Jeg er sikker på at med en gang retri gjør bra dps, vil guilds som f.eks Nihilum bruke de. Nå kommer sikkert mange til å si at Nihilum ikke er åpne for nye ting, men det er jeg ikke enig i.

 

Før TBC var det ingen high end guilds som brukte shadow priests. Etter at de fikk vampiric touch ble de mye mer verdifulle, og ble også tatt i bruk mye mer. For ikke lenge siden var det nesten ingen high end guilds som ville ha hunters, men etter buff i BM og surv ble de også nyttige å ha med. Den dagen retri blir bra, vil vi se at de blir mer etterspurt.

Lenke til kommentar
Hovedproblemet med retribution paladins er ikke dps. En god retr paladin har faktisk rimelig god pve sustained dps (nok av dårlige retr paladins selvfølgelig). I tillegg er selvfølgelig buffene til en retr. paladin veldig gode. Og nei, 1-2 shadowpriests er ikke nok. Det er sjeldent at alle casters/hunters har en shadow priest i gruppen.

 

Problemet er å finne plass til en retr. paladin. Et gjennomsnittlig raid har mellom 13-15 dps slots.

 

 

3 locks minimum (banish, CoE, CoS, CoR/CoD etc + utrolig dps)

3 mages (sheep on trash, brukbar dps)

1-2 shadow priests (dps+mana)

 

1 ymse ranged dps (mange raid groups har en elemental shaman eller en moonkin. Yep, absolut ikke nødvendig, men de flester ønsker ikke å kicke disse forutsatt at de er skilled)

 

1 enh. shaman (utrolige buffs til gruppen, god dps)

1 dps warrior (god dps, gode buffs til gruppen, kan off tanke)

3 rogues (utrolig dps)

1 feral druid (off tank, god dps, buff til gruppen)

 

1-2 hunters (god dps, misdirection, bm+survival hunters har veldig gode buffs)

 

Ta i betraktning at de fleste raid guilds ønsker balanse mellom ranged og melee dps. Hvem skal retr. paladin erstatte? En rogue muligens, men når du er på tier5-tier 6 nivå (kun tier 5 på meg) gjør rogues utrolig dmg og har veldig god aggro kontroll. Mye mye mer enn en retr. paladin.

 

Jeg sier ikke at det er feil å kicke en rogue/feral druid, kun at det sitter langt inne.

9634135[/snapback]

 

Spørs om man vil være nazi og spille hardcore kun for å cleare fortest mulig, eller om man vil spille med venner og kose seg med spillet det da.

Man kan jo også være like nazi som nihilum og KUN bruke tauren warriors etc, men hvor er moroa i det?

 

Ser også at du skriver at rogues og locks har utrolig dps. Ja det har de, men det har mages og hunters også om du spør meg. Varierer litt hos oss, men somregel ligger rogues og mages på topp, avhengig av encounter.

Lenke til kommentar
Men vi trenger ikke mere mana regen. S-priest holder i massevis, og de gjør MYE mere damage.

9622435[/snapback]

 

Hvor mye da?

9622547[/snapback]

 

Vell, i min guild er s-priests den casteren med mest dps. Bare rogues er i stand til og slå de.

9623391[/snapback]

 

Ingen Beast Mastery huntere? :dontgetit:

 

Og til trådstarter. For et guild vil alternative speccs alltid være et problem. Feral druids vil ha rogue DPS gear. DPS paladins vil ha Warrior DPS gear osv. Det letteste er ofte å holde seg til rene speccs.

 

Tenk på alle problemene man skaper som Retribution paladin, ikke bare fordelene. Hvem skal du erstatte? Hvem tar du gear fra? Hvor mange raid/guild ledere vet å bruke Retribution paladins riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...