Gå til innhold

30D eller 40D. Verdt prisforskjellen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heftige saker, ja. Synd dei ikkje er mine, men eg får disponere dei omtrent så mykje eg vil.

 

Men eg har ei myte eg må få avkrefta/bekrefta.

Eg fekk beskjed om å lade batteriet 16-18 timar fyrste gongen. Er det noko i dette eller er det berre bullcrap?

Skal på kosert i kveld, og det hadde jo vore kjekt å ta med seg kamera.

9643107[/snapback]

Det er gamle myter. Du skal bare lade batteriet på vanlig måte. Tipper det er full-ladet innen du skal på konserten, hvis ikke - så kan du allikevel bruke det som er der.

 

Tom

9643153[/snapback]

 

 

Det er ingen myte, men en realitet!

9644011[/snapback]

 

Tja, spørs hvordan man ser på det. Et batteri koster 200,- og det sier ikke pang om du lader det i kun 5 timer... Jeg gir f i ladetiden... det eneste som skjer er at kapasiteten går ned.

Lenke til kommentar

Etter at ionebatterier ble vanlig er det laderen som bestemmer hvor lenge det skal lades. Ingen lar vel batteriene sitte i etter at ladelampen er slukket.

 

Alle de batteriene jeg har vært borti av denne typen, i mobil, kamera, mp3-spiller osv har kun trengt en nomal oppladningssyklus ved førstegangsbruk. 18 timers førstegangslading er nok et gammelt ekspertåd som har overlevd fra nikkelcadmiumtiden.

 

Men noen sier at det er en fordel å lade batteriet helt opp første gangen. Og i noen tilfeller bør man også lade det helt ut for at batterimåleren skal lære seg og vise når batteriet er tomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...