Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat som at hodeskallen og ørna var symbolene til NS også? Nei slikt går mye lenger tilbake. Jernkorset (Eisernes Kreuz) er en tysk-preussisk krigsmedalje som kun blir utlevert i krig. Derfor står det et årstall på dem som forteller hvilken krig det er snakk om. 1813 for napoleonskrigen, 1914 og 1939 for verdenskrigene. Ingen symboler Tyskland har brukt under andre verdenskrig er utelukkende nazistiske. De blir ofte brukt idag med en annen mening.

Lenke til kommentar

Man finner det også i norrøn mytologi. Og jeg vil tro det er der nazistene fikk det fra, ikke hinduismen.

 

Edit: I følge wikipedia siden, så finner man det i temmelig mange kulturer verden rundt. Og at nazistene brukte det basert på det indiske symbolet. Men vet at man finner lignende symol fra norrøne tider - http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Kan skrive litt om bandene som spilte på Metal Rock Fest i helga.

 

Første band jeg så var Alestorm. Greit band, ikke så mange go'låter, men en ok fremvisning. Etter Alestorm var det Kamelot, og lyden var så som så, og jeg ble ikke spesielt imponert. Var morsomt med allsang "Forever" (versjonen deres av Griegs "Solveigs sang"), men det ble litt labert.

 

Jeg vurderte å stikke for å se Trouble, men gadd ikke. Ville ha gode plasser for Twisted Sisters, og selv om Trouble visstnok leverte en drittøff konsert, så var TS' konsert en maktdemonstrasjon. Mista stemmen så tidlig som halveis ut i settet, og jeg kunne bare en sang til da. Og når de dro til med "I wanna rock" og "Burn in Hell" var jeg solgt.

 

Jeg starta lørdagen ved å se Grand Magus. Hadde store forventninger, men dro etter tredje låt. Kjipt som faen. Neste konsert jeg var på var den til Rammsund. Rammstein er ok saker, men på nynorsk blir det skamfett. Etter Rammsund var det Draconian som skulle spille, og de leverte. Dritfet doom.

 

My Dying Bride var det nest-siste bandet jeg så. Hadde store forventninger, men dritkjip tid å spille på (19:30) ødela en del. Låtutvalget var preget av litt for mye tidlige saker, selv om det var dødsfett når de dro fram noe skikkelig death. De runda av med "To Remain Tombless" og "The Dreadful Hours", noe som var en god avslutning på en grei konsert. Etter MDB var det Opeth, og heldigvis var det mest metal de spilte. Opeth er dritkjipt på plate, men det var god stemning på konserten og de spilte mye gammelt. Tror jeg.

 

Skal tilbake neste år.

Lenke til kommentar
Etter MDB var det Opeth, og heldigvis var det mest metal de spilte. Opeth er dritkjipt på plate, men det var god stemning på konserten og de spilte mye gammelt. Tror jeg.

 

 

Ut i fra det du sier virker det som om du likte Opeth, men hva mener du med dritkjip på plate? Dårlig produsert? Eller dårlig materiale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...