Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må jo bli sånn i Norge på utekonserter, da. Blir jo faen ikke mørkt her før konserten er nesten over. Iron Maiden kjørte blodfett lysshow som vi knapt så i det hele tatt fordi det var steiksol midt på himmelen helt til i 22-tida.

 

Aaron er hvertfall blitt bedre på stage presence nå enn han var for 10 år siden. Da hadde han sånn sceneskrekk at han sto med lukka øyne og så ned i gulvet nesten hele konserten. Det har han fortalt selv i intervjuer, hver konsert var en stor prøvelse, spesiellt siden tekstene var så personlige også. Men før Dreadful Hours-turneen gikk han i hardtrening for å få mere sceneshow og ikke være redd publikum. Så den nye fele-dama når ikke opp til Martin sine knehaser engang, altså? Det var jo synd..

 

Martin Powell var et fyrverkeri å se på, han fløy rundt over hele scena, kom frem til scenekanten og headbanga (med laaaaaangt hår) mens han spilte. Jeg så MDB på Rockefeller i 1997 eller rundt der. Det husker jeg enda.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Draconian: Fikk kun med meg siste låtene, men det var til gjengjeld veldig bra.

 

Rammsund: Skamfett, burde ha spilt seinere.

 

MDB: Trist og kjedelig konsert.

 

Opeth: Bra, men savna låter som Blackwater Park, Closure, Deliverance og Grand Conjuration. Men jeg må si at The Baying of the hounds sparket hardt live!

 

Susperia: Ikke spesielt bra lyd, stakk etter Home Sweet Hell.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med å like Nile..hørte på Ithyphallic, var jo bare fortest-mulig og WUWUWUWUUUWUWUWUWUUWUWUWU vokal så dypt som mulig.

 

Og du snakker om å respektere andre sin musikk smak (sikter til trivium/metalcore + emodiskusjoner)? også sier du "var jo bare fortest-mulig og WUWUWUWUUUWUWUWUWUUWUWUWU vokal så dypt som mulig." jeg må nesten si det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge..

 

Sorry mac.

Lenke til kommentar

Heisann! Dette virker som riktig sted å poste spørsmålet mitt på.

Har den siste tiden fått sansen for bandet Epica, som dessverre viser seg lettere umulig å finne plater av her i Norge (med unntak av siste skive, "The Divine Conspiracy", som jeg da allerede har). Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt tidligere skiver av dem?

Lenke til kommentar

Du kan få bestilt dem hos www.soundofnoise.no hvertfall. Han bestiller direkte fra plateselskapene. Bare fyr avgårde en mail, Rune er megagrei. Det er en ren metal-platebutikk i Oslo.

 

De er fine, de eldre platene blander kvinnevokalen til Simone med masse black screaming og growling på mange av låtene. Veldig episk. Så Epica som oppvarming for Sonata Arctica ifjor vinter på Sentrum Scene i Oslo. Ble veldig imponert over livefremførelsen deres også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...