Gå til innhold

Finnes det en sport der kvinner er bedre enn menn?


Anbefalte innlegg

Håndball.. I hvert fall her i Norge.

9616619[/snapback]

Mennene hadde grusa damene lett i håndball det er mye tøffere og raskere i håndball for menn.

9616636[/snapback]

stemmer. motstanderne til Norge i damehåndball gjør det mulig for dem å briljere. Hvis du hadde sett på herrehåndball, så ville du sett at det er mye høyere tempo, raskere løping og hardere skudd og tøffere blokkeringer. Banen ser nesten for liten ut i herrehåndball.

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håndball.. I hvert fall her i Norge.

9616619[/snapback]

Mennene hadde grusa damene lett i håndball det er mye tøffere og raskere i håndball for menn.

9616636[/snapback]

stemmer. motstanderne til Norge i damehåndball gjør det mulig for dem å briljere. Hvis du hadde sett på herrehåndball, så ville du sett at det er mye høyere tempo, raskere løping og hardere skudd og tøffere blokkeringer. Banen ser nesten for liten ut i herrehåndball.

9642219[/snapback]

Ok, da trekker jeg det tilbake.

Lenke til kommentar

Mye "artig" av folk her inne. Som sier Tennis, håndball og kommer sikkert enn del til. Selv om norges damer har bedre resultater i håndball, fotball osv. så er det veldig veldig stor forskjell på de. For å sammenligne så spiller ofte fotball og håndballjentene mot gutter17/18 lag for å få god trening. I begge idrettene ender det veldig ofte opp med at guttene vinner ;) Så sier litt hvor forskjell fysikken er der ;) Har ikke kilder, men har venner som har spillt mot topplag i norge på damesiden og noen av landslagsdamene på Tertnes ;) Har også stått i avisene noen par ganger.

 

Når det kommer til hesteridning er det akkuratt det samme. Mange gode hester vil ha en Mann med stor "M" på ryggen fordi de respekterer det mer. Og det er også slik at menn får færre poeng og bedre tider enn damer når det kommer til hesteridning. IGJEN pga. fysikken, hesteridning ser veldig formelt og enkelt ut. Men de som vet hvordan det er inkl. megselv vet at det faktisk er utrolig slitsomt, og av og til trenger en mye muskelkraft for å "sloss" med en hest.

 

Finn meg en sport der damer er best, finnes sikkert. Men jeg TROR ikke det er der fysikk teller! ;) Bare se på Marion Jones, full i testosteron. Men hun var alikavell ikke bedre enn herrene ^^

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

Det må jo finnes en eller annen idrett som ikke går på romfølelse, styrke eller intelligens. Den siste der fordi menn og kvinner stiller nogen lunde likt...

 

Jeg var faktisk ikke klar over at hesteridning var tungt. Hypotesen var at kvinner klarte å utvikle tettere psykologisk bånd til hester, men den gikk vist i vasken.

Lenke til kommentar

Innen ekstrem langdistansesvømming til havs mener jeg å ha lest at kvinner er like gode og kan til og med slå menn. Dette gjelder svømming over flere timer, opptil en dag osv. Kvinnenes fordel her er at de har bedre oppdrift og flyter lettere i vannet pga mer kroppsfett. Og i tillegg til bedre oppdrift gir det dem også mer næring å tære på under slike ekstrem påkjenninger.

Endret av Volturi
Lenke til kommentar

Diskos er den eneste sporten hvor verdensrekorden er lengre for jenter enn for gutter.

 

Diskosen til jentene er lettere, og det har en liten innvirkning.

 

Sakset fra Wikipedia med endringer for at det skal bli lettere for leseren:

 

Mann: 74.08 meter, Jürgen Schult East Germany Neubrandenburg June 6, 1986

 

Kvinne: 76.80 meter, Gabriele Reinsch East Germany Neubrandenburg July 9, 1988

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Badminton? Har erfart at å ta veldig i er ulønnsomt.

Og golf, aner ikke jeg, trodde det gikk på teknikk mest, bedre å treffe bra med relativt bra fart, enn jævlig fort på sia på ballen? Eller er ikke det noe problem for profesjonelle?

 

Og jeg bare slenger ut forslag som jeg kan tenke meg at det ikke er garantert at en mann er best og som ikke er nevnt.

 

Og med golf, har Tiger spilt mot kvinner? Eller er det ikek forskjell på kjønn i golf :)

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...