Gå til innhold

Finnes det en sport der kvinner er bedre enn menn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du noen beviser for det? Kan like gjerne tenke meg at kvinner er mer "glatte" i bevegelsen, mens menn er mer store og dumme.
Det er snakk om å løpe frem og tilbake på banen så fort som mulig. Omtrent som tennis. Og menn har bedre eksplosiv styrke enn kvinner i beina, og derfor bedre akselerasjon til å løpe frem og tilbake på banen.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hva med gymnastikk og slikt?

 

Isdans?

 

Rytmisk gymnastikk, det finnes vel ikke et mannfolk med respekt for seg selv som driver med det?

Ikke med respekt for seg selv, nei. Men det er folk som holder på med det fordet :p Så på VM i freestyle for noen år siden. Bra ansamling med nokså tvilsomme gutter der.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Det ligger mye i teknikken, du kan denge hardt som faen, men ballen vil ikke nødvendigvis fly til gokk og tilbake.

 

Problemet er at skal du hevde deg har ikke teknikken så mye å si siden de fleste på det nivået har finslepen teknikk. Du må ha både teknikken og styrken til å dælje... Dessuten er menn også bedre på og rundt greener, det kommer av at de trener mer der siden de ikke trenger å trene så mye på drivingrangen som damer gjør for å slå like langt som menn (litt lang setning der :p)

 

Eneste jeg kan komme på som jenter er bedre i er vel synkronsvømming :p

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Kvinner er visstnok bedre på multitasking enn menn. Så hvis det finnes noen idretter der dette er viktig, samtidig som de ikke er så fysiske så er det vel kanskje sjanser. Men jeg ser ingen grunner til at kvinner skal være bedre enn menn i noen fysisk sport. Selv ikke magedans, synkronsvømming etc. Dersom like mange menn hadde satset på disse sportene (magedans er vel egentlig ikke en sport?) så ville nok menn dominert der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...