Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Test av kortet her.

Det så jo helt sykt ut :dribble:, blir sinnsykt spennende :)

 

Men, siden det først vil støtte bare GTX og Ultra, betyr det at det her kommer ut før neste generasjons toppkort? :hmm:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
du har PM Intern

 

Hva mener du at kortet bare støtter GTX/ULTRA?

 

EDIT:

 

Ser at de fleste kort idag yter omtrent likt. Kan egentlig ikke skjønne hva den store forskjellen skal være for en vanlig bruker. De som overklokker er jo intr i hvor høyt det går etc, men for en som meg som ikke har tenkt å klokke i benk med fasekjøler osv, så må det være litt "ett-fett" hva man velger.

 

Ser forresten av Tom's hardware igjen sier at P35 gir mest for pengene (samme som 975 vs P965 i fjor). Det jeg derimot er opptatt av er hvordan støtten for Vista er og driverne samt stabilitet.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet kommer jo 12. November da, Hjulmann.

 

Nei, andy. Det han prøver å få svar på er at det er kun 8800GTX og Ultra som kan kjøres i 3-vei's SLi, helt til det kommer et nytt skjermkort med støtte for 3-vei's SLi.

 

Aha, det forstår jeg. Litt spesielt å kjøre 3-veis SLI ;) Jeg kunne faktisk tenkt meg et fysikk kort sammen med et 8800GT(S) fremfor SLI. Jeg er absolutt avhengig av dualview og det virker ikke som det er mulig med SLI. Da er det kanskje bedre å kombinere dette med et fysikk kort fra AGEIA el.no. Hva tror dere om den antagelsen?

Lenke til kommentar

Det er marvell nettverk kontrollere på det kortet som det er linket til! Skulle tro det var et Asus kort!

 

Får virkelig håpe en får servert noe annet når kortet kommer i salg!

 

Har nVidia sluttet med egne kontrollere?

 

Kunne i det minste ha kostet på seg noen broadcom kontrollere på et kort som antagelig kommer til å koste kr. 2500,-.

Lenke til kommentar
Det er marvell nettverk kontrollere på det kortet som det er linket til! Skulle tro det var et Asus kort!

 

Får virkelig håpe en får servert noe annet når kortet kommer i salg!

 

Har nVidia sluttet med egne kontrollere?

 

Kunne i det minste ha kostet på seg noen broadcom kontrollere på et kort som antagelig kommer til å koste kr. 2500,-.

 

 

Du er jammen blitt sånn som han "stigfjell" Maser hele tiden at ikkje intel og broadcom kontrollere blir brukt på hovedkort. Er ikkje akkurat mange i verden som sliter med andre kontrollere en dette, men mas om det kommer i HVER eneste tråd som handler om nye hovedkort :S

 

Jeg har hatt rimelig mange hovedkort de siste årene, men har aldri hatt noe tull med andre nettverkskontrollere. Men så er jeg ikkje så dum at jeg bruker Linux eller noe sånn dritt heller da :tease:

Lenke til kommentar
Du er jammen blitt sånn som han "stigfjell" Maser hele tiden at ikkje intel og broadcom kontrollere blir brukt på hovedkort. Er ikkje akkurat mange i verden som sliter med andre kontrollere en dette, men mas om det kommer i HVER eneste tråd som handler om nye hovedkort :S
Low-end-kontrollere på et HK til over 2000 kroner er uakseptabelt. Celeron-prosessorer fungerer godt de også, men de hører ikek hjemme i PC-er til over 10000.

 

Jeg har hatt rimelig mange hovedkort de siste årene, men har aldri hatt noe tull med andre nettverkskontrollere. Men så er jeg ikkje så dum at jeg bruker Linux eller noe sånn dritt heller da :tease:
Der forsvant all troverdigheten din (i denne sammenhengen) ...
Lenke til kommentar
Hvis de andre kontrollerene var dårlige for en del år siden, så trenger de vel ikkje være dårlige nå? Finnes det tester som viser at de er så "low end" dere sier de er?

 

Bare prøver å forstå litt jeg ikkje har peiling på :)

 

Eh.. Problemet er at dyre Asus kort driver å dropper pakker!

 

Dette er for dårlig når et godt kort kan plukkes opp for kr. 200,-.

 

Men for all del, sikkert ikke like viktig for alle!

 

Bare prøv å send en TiB med data igjennom den kontrolleren du!

 

EDIT: Hadde ikke Dell en maskin med 4 stik. GF7800GTX i quad SLi da de lanserte 30" LCDen sin?

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
EDIT: Hadde ikke Dell en maskin med 4 stik. GF7800GTX i quad SLi da de lanserte 30" LCDen sin?

Jo, men det besto av 2x dual-PCB 7800GTX-kort satt i SLi, om du skjønner?

Dvs, 2 stk 7800GTX satt sammen av nVidia til å brukes i en slot.

(Samme prinsippet som 7950GX2)

Du kan jo lese litt mer om det Her og her. :)

 

La oss ikke gå altfor OT her nå da...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...