Gå til innhold

Prestasjonsøkende middel til løpetest!


Anbefalte innlegg

Vel vi har en test i kroppsøving nå like rundt hjørnet, og siden det verken er sagt noe om-, eller satt opp forbud mot - prestasjonsøkende middel, kall det dop om du vil, vil jeg vite hva jeg kan gå og kjøpe og stappe i meg så jeg kanskje får et bedre resultat på testen.

 

Det er 3000 meter løping, og jeg trener jevnlig på helstestudio og jogger mye ellers, men kondisjonen er langt fra den jeg vil ha allikevel. Så kort og godt lurer jeg på hva slags kosttilskudd eller lignende jeg burde kjøpe, og ellers vil jeg ha frabedt refleksjoner og andre poster og annen kritikk mot at jeg vurderer dette, for jeg har en følelse av at jeg kan vente slikt ganske snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er dårlig med Asterix-drikker på markedet, de fleste dopingmidlene virker over tid. Kortsiktige prestasjonsøkninger kan du kanskje få av masse kaffe (koffein er på dopinglisten), men da må du jo pisse verre også. Ellers har man jo amfetamin og andre uhumskheter, men det vil du ikke eksperimentere med, og hvis du begir deg ut på en coopertest eller noe som førstegangsbruker av noe heftig tror jeg du går på en smell det vil gå gjetord om i lang tid fremover. :p

 

EDIT: Hvis du ikke gjør det allerede, venn deg til å bruke sportsdrikk. Hvis du kan mate på med sukker på de riktige tidspunktene under økten skal du ikke se bort fra at du kan kjøre på litt lenger.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Sørg for at du varmer opp godt nok, hvis du vil så kan du også kjøre på med godteri/sukker før du skal løpe, du får mer energi, men etter en kort periode vil bli slapp så jeg anbefaler deg å droppe det.

 

Ellers så er det ikke stort du kan gjøre for å forbedre tiden på 3000 meter.

 

Edit: Hvis du jogger til vanlig så går denne testen greit, det er vel alt under 13-14 som gir 6.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det som hjelper deg mer enn alle lovlige hjelpemidler er å bite tennene sammen og presse deg til det ytterste. 3000 meter er en såpass kort distanse at du nærmest kan løpe den på ren vilje. Jeg har ikke tall på hvor mange kjederøykende soldater som slo meg i Forsvaret på beinhard viljestyrke.

Lenke til kommentar
Det som hjelper deg mer enn alle lovlige hjelpemidler er å bite tennene sammen og presse deg til det ytterste. 3000 meter er en såpass kort distanse at du nærmest kan løpe den på ren vilje. Jeg har ikke tall på hvor mange kjederøykende soldater som slo meg i Forsvaret på beinhard viljestyrke.

9619465[/snapback]

Helt enig, kommer ann på hva du gidder og hva du gjør 3000 meteren til sjøl. Tenker du negativt og bare "daffer", blir som regel resultatet dårlig, men hvis du har en positiv innstilling går det som regel myye bedre (:

Lenke til kommentar

drikk deg drita først.. ikke så full at du ikke klarer å løpe, men sånn passe full.. jeg har i alle fall erfart at jeg kan løpe i evigheter når jeg full (det virker i alle fall som en evighet) uten å merke noe som helst, så du kan jo prøve.

 

dog er det kanskje best å teste det ut en gang eller to før den virkelige testen slik at du ikke går på en smell :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...