Gå til innhold

Oktoberfest - ArTsy på Malta (Canon 50/1.8)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7. Oktober. Var på Mediterraneo Marine Park idag. Delfin show og slikt. På selve showet vart det jo mange langt unna bilder...må ha zoom for slikt, men etterpå kom en av trenerne og en delfin bort til der jeg sto og det ble noen closeups. Fortsatt ingen crop.

post-140869-1191762036_thumb.jpg

Lenke til kommentar
7. Oktober. Var på Mediterraneo Marine Park idag. Delfin show og slikt. På selve showet vart det jo mange langt unna bilder...må ha zoom for slikt, men etterpå kom en av trenerne og en delfin bort til der jeg sto og det ble noen closeups. Fortsatt ingen crop.

Delfinene der er flinke! Sjøløveshowet er også veldig festlig...

 

Bildet var fint, men der er jo selve showet og delfinene i lufta som er spektakulært. Men man må ha mer tele for at det skal bli bra bilder.

 

Var der selv for et år siden, da hadde jeg Nikon F50 (film-kamera) med 28-200 påmontert, kunne nok gjerne hatt tilsvarende objektiv på et cropkamera også (men det objektivet er egentlig ikke så mye å samle på). Fikk jo noen fine bilder, men har dem ikke innscannet.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
7. Oktober. Var på Mediterraneo Marine Park idag. Delfin show og slikt. På selve showet vart det jo mange langt unna bilder...må ha zoom for slikt, men etterpå kom en av trenerne og en delfin bort til der jeg sto og det ble noen closeups. Fortsatt ingen crop.

Delfinene der er flinke! Sjøløveshowet er også veldig festlig...

 

Bildet var fint, men der er jo selve showet og delfinene i lufta som er spektakulært. Men man må ha mer tele for at det skal bli bra bilder.

 

Var der selv for et år siden, da hadde jeg Nikon F50 (film-kamera) med 28-200 påmontert, kunne nok gjerne hatt tilsvarende objektiv på et cropkamera også (men det objektivet er egentlig ikke så mye å samle på). Fikk jo noen fine bilder, men har dem ikke innscannet.

9655634[/snapback]

Jo delfinshowet var virkelig noe...spreke bisker :-) 28-200 zoomrange er bra å ha på en slik greie. Jeg lurer faktisk på å gå over til Nikon...D300 frister. Hvilke zoomer har du nå da?

 

Synes dette var bra. når man vet at du ikke har zoomet eller croppet.

Fin belysning av Fipper, flott turkis farge i vannet, og bildeflaten er fullt utnyttet. 

På minussiden må jeg at treneren blir litt for mørk.

9656044[/snapback]

Fastobjektiv kan være en pain avogtil, men har sine fordeler også, som at det er billig, lett, lyssensetivt og fin dof, men Fipper anbefaler zoom :-)

Lenke til kommentar
Jo delfinshowet var virkelig noe...spreke bisker :-) 28-200 zoomrange er bra å ha på en slik greie. Jeg lurer faktisk på å gå over til Nikon...D300 frister. Hvilke zoomer har du nå da?

Nå har jeg 18-70, og fremdeles 28-200. Men den er ikke særlig god, så unngår å bruke den. I tillegg har jeg 50mm f/1.8 fastobjektiv.

 

Ønsker meg en ny zoom, men det må bli om en stund, eller dersom jeg får en til jul eller noe. 55-200VR hadde ikke vært borte vekk, om jeg ikke får råd til noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...