Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISP'en fra helv*** (BKK)


Anbefalte innlegg

dette synes jeg er veldig rart, siden jeg kjører en ftp server på en 40mbits linje og har aldri fått den slags henvendelse fra min isp!

 

Jeg ligger konstant på 5MB/s ut og inn 24/7 året rundt!

 

Det vil si jeg laster hvert døgn ca. 432 giga. og begge veier blir det ca. 864 Giga.  

 

denne serveren har vært oppe i 2 år. ISP'en min kjører også en ulovlig ftp server! Digger dem egentlig!

 

Lurt av deg å skrive d her i pub når hw gir fra seg ip'n din til bsa el lignende så tar de deg og isp.

 

SMART

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar poenget, men hvorfor tilbyr de da 8Mbit hvis de egentlig ikke har kapasitet til det??

 

Hvorfor tror du det er så billig? Eller trodde du at de har en dedikert kapasitet til hver bruker på 8Mb/s?

Prisen er selvsagt ikke basert på at du skal utnytte linja maks 24/7, hvis den hadde blitt solgt med det som grunn hade den nok kostet endel tusen pr mnd.

 

Umm.. Hva i he*** skal du m d hvis du ikke kan bruke d ? hvis de selger 8/8mbit så er d 8 mbit 24/7 ellers må de si 8/8mb en time i uka feks..

Skal brukerene ringe inn til dem " Hei d er blah kan jeg være så snill å få bruke linja jeg betaler for... i dag ? Nei ! men ring i neste uke så skal vi se "

 

Helt enig med deg. Når du betaler for en linje, så er det opptil hver enkelt kunde å bruke den linja som man ønsker. ISP'en burde tenke på dette før de selger så raske linjer! :woot:

Lenke til kommentar

Umm.. Hva i he*** skal du m d hvis du ikke kan bruke d ? hvis de selger 8/8mbit så er d 8 mbit 24/7 ellers må de si 8/8mb en time i uka feks..

Skal brukerene ringe inn til dem " Hei d er blah kan jeg være så snill å få bruke linja jeg betaler for... i dag ?  Nei ! men ring i neste uke så skal vi se "

 

Det er ingen norske ISP-er som baserer seg på at privatkundene utnytter linja til 100% 24/7.

Hvis det var lagt til grunn hadde prisen hvert så høy at det ikke hadde vært noe privatmarked.

Vil tro de fleste ISP-er på ADSL privat overselger linjekapasiteten minst 50 ganger.

Lenke til kommentar
dette synes jeg er veldig rart, siden jeg kjører en ftp server på en 40mbits linje og har aldri fått den slags henvendelse fra min isp!

 

Jeg ligger konstant på 5MB/s ut og inn 24/7 året rundt!

 

Det vil si jeg laster hvert døgn ca. 432 giga. og begge veier blir det ca. 864 Giga.  

 

denne serveren har vært oppe i 2 år. ISP'en min kjører også en ulovlig ftp server! Digger dem egentlig!

 

Lurt av deg å skrive d her i pub når hw gir fra seg ip'n din til bsa el lignende så tar de deg og isp.

 

SMART

 

Hvorfor skulle de gi fra seg ip'en? ISP'en min tillater dette og de kjører det selv. Ser egentlig ikke noe problem med dette! Kan du forklare hvorfor dette er ulovlig. Har jeg sagt noe om at det er warez. Har sagt at jeg bruker linja mi konstant på 5MB/s begge veier. og hva som er mulig å laste ned per døgn!

Lenke til kommentar
dette synes jeg er veldig rart, siden jeg kjører en ftp server på en 40mbits linje og har aldri fått den slags henvendelse fra min isp!

 

Jeg ligger konstant på 5MB/s ut og inn 24/7 året rundt!

 

Det vil si jeg laster hvert døgn ca. 432 giga. og begge veier blir det ca. 864 Giga.  

 

denne serveren har vært oppe i 2 år. ISP'en min kjører også en ulovlig ftp server! Digger dem egentlig!

 

Lurt av deg å skrive d her i pub når hw gir fra seg ip'n din til bsa el lignende så tar de deg og isp.

 

SMART

 

Hvorfor skulle de gi fra seg ip'en? ISP'en min tillater dette og de kjører det selv. Ser egentlig ikke noe problem med dette! Kan du forklare hvorfor dette er ulovlig. Har jeg sagt noe om at det er warez. Har sagt at jeg bruker linja mi konstant på 5MB/s begge veier. og hva som er mulig å laste ned per døgn!

 

ulovlig er ulovlig, enten ISP godtek det eller ikkje...du sei sjøl at der er en "ulovlig ftp", kan vel ikkje vere anna enn piratftp det... og med det nicket ditt sei det seg sjøl kva du driv med....

 

Kjekt med rask linje uansett...takk Uninett/HiMolde

Lenke til kommentar

 

ulovlig er ulovlig, enten ISP godtek det eller ikkje...du sei sjøl at der er en "ulovlig ftp", kan vel ikkje vere anna enn piratftp det... og med det nicket ditt sei det seg sjøl kva du driv med....

 

Kjekt med rask linje uansett...takk Uninett/HiMolde

 

Sa ikke at jeg kjører ulovlig ftp, men at min ISP. Kan kan verken bekrefte eller avbekrefte om jeg gjør det samme. Og kan du fortelle meg hvorfor det er ulovlig å kjøre ftp med f.eks filmer, serier osv..?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle de gi fra seg ip'en? ISP'en min tillater dette og de kjører det selv. Ser egentlig ikke noe problem med dette! Kan du forklare hvorfor dette er ulovlig. Har jeg sagt noe om at det er warez. Har sagt at jeg bruker linja mi konstant på 5MB/s begge veier. og hva som er mulig å laste ned per døgn!

 

Neida,jeg antar at d er linux,freeware etc.. du og isp n din har på serverene deres.

Kommer jo klart frem i nicket ditt...

Men jeg gir i grunnen faen i om d er linux el warez d er ditt prob.

Synes bare d er dumt å skryte av d hvis du har noe " bra " på gang..

 

(Serut som sensuren virker på forumet skreiv ikke akkurat " skitt " men.. :-)

Lenke til kommentar

 

Neida,jeg antar at d er linux,freeware etc.. du og isp n din har på serverene deres.

Kommer jo klart frem i nicket ditt...

Men jeg gir i grunnen skitt i om d er linux el warez d er ditt prob.

Synes bare d er dumt å skryte av d hvis du har noe " bra " på gang..

 

(Serut som sensuren virker på forumet skreiv ikke akkurat " skitt " men.. :-)

 

Jeg har ikke skrytet heller, ville bare påpeke at det er dumt at man ikke skal få utnyttet linja si. Jeg får jo gjort og det, og jeg synes også at andre med raske download/upload speed skal kunne få bruke linja si maks!

Lenke til kommentar
dette synes jeg er veldig rart, siden jeg kjører en ftp server på en 40mbits linje og har aldri fått den slags henvendelse fra min isp!

 

Jeg ligger konstant på 5MB/s ut og inn 24/7 året rundt!

 

Det vil si jeg laster hvert døgn ca. 432 giga. og begge veier blir det ca. 864 Giga.  

 

denne serveren har vært oppe i 2 år. ISP'en min kjører også en ulovlig ftp server! Digger dem egentlig!

 

Eyy! Hvilken ISP er det? :o

Lenke til kommentar
dette synes jeg er veldig rart, siden jeg kjører en ftp server på en 40mbits linje og har aldri fått den slags henvendelse fra min isp!

 

Jeg ligger konstant på 5MB/s ut og inn 24/7 året rundt!

 

Det vil si jeg laster hvert døgn ca. 432 giga. og begge veier blir det ca. 864 Giga.  

 

denne serveren har vært oppe i 2 år. ISP'en min kjører også en ulovlig ftp server! Digger dem egentlig!

 

Eyy! Hvilken ISP er det? :o

 

 

Kan sende en pm! vil ikke at andre brukere skal få ftp serverne til å bli lagt ned§!

Lenke til kommentar

Divxdue di fleste isp kjører en eller fler warez serer. (NOT PUB)

Skal dere kjøre server 24/7 så kjøp dere bedrifts linje da klager ingen på samme hvor mye du bruker eller sdsl (fra catchcom)

Di bryr seg ikke om hvor mye linje du bruker.

Jeg har ca 18-19 GB pr dag ut og 7-8GB inn pr dag og ikke hørt noe ennå holdt på i 1år nå. :p

Men nå skal jeg bytte til bedrifts 2mbit så bryr jeg meg ikke :woot:

 

jeg jobber med og få meg selv fiber hjem orker ikke ustabile dsl dritten noe mer.

Lenke til kommentar
Tar poenget, men hvorfor tilbyr de da 8Mbit hvis de egentlig ikke har kapasitet til det??

 

Fordi at du skal få rask hastighet når du trenger det. Du må da se at det er helt urimelig at ISPene skal ha kapasitet til at du skal ha 90% load på linja 24/7?

 

Blir som å betale for ett av disse "spis så mye du vil" tilbudene til 100kr og så være der i ei uke.

 

dette synes jeg er veldig rart, siden jeg kjører en ftp server på en 40mbits linje og har aldri fått den slags henvendelse fra min isp!

 

Kanskje noe med at dette ikke er noen normal ISP eller at du betaler grovt for linja di?

Lenke til kommentar

1. De fleste ISP'er har inntil <hastighet>, ikke jevnt maks.

 

2. De fleste ISP'er gir deg ikke lov til å sette opp ulike former for servere. BKK er en av disse. Når BKK da ser at en person ligger på konstant maks utgående data hele tiden, så er det jo sannsynlig at de begynner å lure. Brevene de sender ut er derfor en advarsel og en påminnelse av hva som er lov og ikke lov, noe abonnentene skrev under på at de aksepterte når de bestillte abo.

 

Så, driver du server på BKK har du ikke noe du skulle ha sagt, gjør du det ikke, så ta kontakt med BKK og si at det som står i brevet er feil.

Lenke til kommentar

 

Kanskje noe med at dette ikke er noen normal ISP eller at du betaler grovt for linja di?

 

Det er en helt normal ISP, jeg kjører fiber fra sentralen og til nettverket mitt. Er kun 20 meter unna sentralen. Og dette medfører til meget lave priser! Betaler helt 675,- for 40mbits linja mi og beste av alt er det full duplex og bedrifts linje! kanskje det er årsaken til at de aldri har klaget på mitt forbruk?

Lenke til kommentar
Det er en helt normal ISP, jeg kjører fiber fra sentralen og til nettverket mitt. Er kun 20 meter unna sentralen. Og dette medfører til meget lave priser! Betaler helt 675,- for 40mbits linja mi og beste av alt er det full duplex og bedrifts linje! kanskje det er årsaken til at de aldri har klaget på mitt forbruk?

 

Tja, hadde det vært en normal ISP (og da mener jeg normalt tilbud som er allment tilgjengelig) så hadde ikke du hatt behov for å sende en PM om hvilken ISP det gjelder. Tror nok de fleste her på forumet hadde vært klar over tilbudet også da ;)

Lenke til kommentar

Dette handler selvfølgelig om penger, intet mer intet mindre. Personer med høy upload koster BKK mye og disse vil de helst bli kvitt, derav forbudet mot "serverlignende" programmer.

 

Et par momenter: En person som har 8mbit linje hos BKK og BRUKER den har bare 1 mbit upload. De er strupet, noe som er et brudd mot avtalevilkårene.

 

Dvs. Max bruk må regnes ut i fra en 1 megabit linje. Man skulle jo annta at å levere folk 1/8 av hastigheten de betaler for var nok, men nå kommer altså dette, der de lar det skinne igjennom at de ønsker alle programmer som genererer vesentlig upload dit peppern' gror. Jeg har ALDRI og jeg gjentar ALDRI hatt server gående på maskinen min. dc derimot....tror du de bryr seg om at det er en klient?

 

Så spørsmålet er: vil DU ha en slik ISP?

Lenke til kommentar
har du bedrifts linje får du aldri klager. derfor det hetter bedrift.

kjener en som driver en som driver warez server på 50mbit bedrift i oslo , fiber lå i bygge så en tlf til isp så fikk han det til 4000kr mnd som er SUPER bilig for bedrift.

 

Ja, 4000,- er jo super billig. Jeg får kun min 40mbits linje til 675,-

 

Det er et tilbud direkte fra daglig leder, siden han er en venn av meg!

 

Og jeg selger videre ca. 2mbits til et nabo nettverk for kun kr. 1000,- of han får 2000/512 linje fra meg! Vedkommende sjekker jo bare mail og slike ting. Dessuten har jeg sagt til vedkommende at det er ulovlig å sette opp ftp server. Han har ligger aldri mer enn 20KB/s ut og inn! Vil kalle dette lett tjente penger de luxe!

 

Derfor går jeg med overskudd!! :woot:

Lenke til kommentar
Tar poenget, men hvorfor tilbyr de da 8Mbit hvis de egentlig ikke har kapasitet til det??

 

Fordi at du skal få rask hastighet når du trenger det. Du må da se at det er helt urimelig at ISPene skal ha kapasitet til at du skal ha 90% load på linja 24/7?

 

Blir som å betale for ett av disse "spis så mye du vil" tilbudene til 100kr og så være der i ei uke.

 

 

Poenget er at jeg ikke bruker linjen min hele tiden til opplasting. Men med en gang du gjør det, så er du nede i 1 Mbit ut (inn er som vanlig)!

Og som jeg tidligere nevnte kom disse restriksjonene etter prisendringen. Før prisendringen hadde alle BKK'ere det flott med 10Mbit begge veier og kunne kjøre servere helt til maskinen ikke orket mer. Og så kom plutselig disse restriksjonene og så var det slutt på det eventyret. Snakk om omstilling!

Lenke til kommentar

Om du ser på bredbånds testene itavisen gir ut hver uke, vil du se at det tjener mere penger i forhold til hastighet osv om du har en 4mbit fremfor en 8mbit.

 

Bkk greier rett å slett ikke å levere 8mbit iallefall ikke enda.

 

Det var vel på tide at du fikk det brevet, sist jeg snakket med produktsjefen (i nov.) skulle dette vært sendt ut til ALLE kundene i september, selv fikk jeg det heller ikke før i desember..

 

ka er vitsen å ligge på konstant nedlasting 24/7. ?

Greit nok å laste ned alt det nyeste som kommer etterhver som det kommer , men det kommer ikke så mye ut hver dag at du trenger å laste ned KONSTANT 24/7.

 

Det jeg tenkte på med en gang jeg fikk linjen min , var at jeg må bruke den maks ut, derfor måtte jeg ha konstant upload når jeg ikke hadde download.

 

Men det er jo ganske tull egentlig.. så lenge jeg får tak i alt .nfo greiene jeg vil ha , skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...