Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISP'en fra helv*** (BKK)


Anbefalte innlegg

BKK har nå begynt å sende ut "trusselbrev" til alle storbrukerne sine:

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------

> Hei!

>

Vårt mål er at våre kunder har et Bredbånds-produkt med den kvalitet som

dere forventer ihht avtale

For å sikre kvaliteten til enhver tid så er det overvåking på selve

trafikken - dette for å sikre kvalitet (eks brudd, overbelastning,

trafikk-vekst osv)

 

Ut fra trafikk-målingene har jeg observert at dere har et høyt og tilnærmert

konstat ut-trafikk - type "server" eller lignende.

 

> Jeg henviser til §6 i våre leveringsvilkår:

> Internet aksessen skal ikke benyttes til å drive egne servertjenester -

> herunder, men ikke begrenset til; peer to peer, ftp, web, nntp,

> proxyserver eller dhcp.

> BKKBs leveringsvilkår finner du på www.smartehjem.no eller direkte på

> http://www.smartehjem.no/main.php?hm=42&um=40

>

>

> Med vennlig hilsen

>

> ****************

> Seksjonssjef Drift og Overvåking

> BKK Bredbånd AS

>

> se; www.bkk.no

> mailto:***********

>

---------------------------------------------------------------------------

 

passelig vagt?

 

Vær så snill alle sammen.... IKKE BESTILL BREDBÅND FRA BKK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, det de mener er at den listen av servertjenester (peer to peer blahblahblah) ikke er fullstendig, du har ikke lov til å drive NOEN servertjenester der, i det hele tatt... det hørtes egentlig ganske sykt ut... hvis de har f.eks 10mbit/10mbit og du ikke skal få lov til å kjøre f.eks peer to peer??? rare greier... skjønner ikke hvorfor de ikke satte 10mbit/1mbit hvis det er det de mener...

Lenke til kommentar

Dette har vært tatt opp før, og da var alle enig om at BKK ikke ville ha servere, men at normale p2p KLIENTER var ok.

 

Dette er tydeligvis ikke tilfellet, det ser ut til at de forbyr all p2p trafikk.

 

Som en sa den gangen: Hva skal man da med bredbånd? VG vises like godt med en mye dårligere linje.....

Lenke til kommentar
nei, det de mener er at den listen av servertjenester (peer to peer blahblahblah) ikke er fullstendig, du har ikke lov til å drive NOEN servertjenester der, i det hele tatt... det hørtes egentlig ganske sykt ut... hvis de har f.eks 10mbit/10mbit og du ikke skal få lov til å kjøre f.eks peer to peer??? rare greier... skjønner ikke hvorfor de ikke satte 10mbit/1mbit hvis det er det de mener...

 

Hvorfor ikke som telenor gjør med sine enorme 128 ;)

Lenke til kommentar

Vær så snill alle sammen.... IKKE BESTILL BREDBÅND FRA BKK.

 

hø? Hva skal dem velge istede da? Her er det snakk om 4Mbit til 690kr i måneden. Skal man istede velge NGT som leverer 1/0.5Mbit til 700kr i måneden?

 

Selv om du ikke får lov å kjøre servere (noe forøvrig ekstremt få ISPer tillater) så er BKK sitt tilbud meget bra. Og hvor mye båndbredde må du bruke egentlig? Noe sier meg at det er ganske så mye, 15GB daglig kanskje?

Lenke til kommentar

Tullete dette nye opplegget fra BKK. Før denne prisendringen var det ikke noen slike restriksjoner ovenfor bruk av ftp servere, p2p osv! Men har ikke fått et slikt brev. Hvorfor tror dem vi bestiller bredbånd da? Jeg skaffet meg det ikke for å surfe på noen stakkars nettsider iallfall.[/b]

Lenke til kommentar

Og én ting til når jeg først er her. Når jeg har en linje med 8Mbit ut, ja så kan jeg bruke de 8Mbitene jeg har ut uten at de skal bli mistenkelig ovenfor hva jeg driver med. Det er jo det jeg har betalt for, og i leveringsvilkårene står jo det at jeg har 8Mbit/8Mbit! Og hvis nettet deres ikke klarer at folk bruker linjen sin, ja da har de noe å gjøre!

Lenke til kommentar
Hva i skal man med 4 megabit hvis du ikke får bruke det til noe? Uansett pris? Laste ned linux distribusjoner døgnet rundt?

 

Dessuten struper BKK deg ned til 4/1 megabit hvis du finner på å bruke ut-linjen!!!

 

Kriminellt?

 

Jeg VIL bytte til NextGenTel...

 

Jepp, har merket at jeg plutselig får bare 1Mbit ut nå for tiden. Spurte en tekniker fra BKK om dette da jeg fikk ny ruter, da den andre var ødelagt. Han sa at han ikke visste hva de drev på med. Hmm, virker som om han visste det likevel! Men likevel vil jeg ikke gå så langt som til å bytte til NGT. Har jo tross alt 8Mbit ned. Og hva koster det hos NGT??

Lenke til kommentar
Det står jo tydelig i det skrivet at peer-to-peer, med andre ord fildelingstjenester ikke er lov. .

 

Nei det står IKKE! Det står at servere ikke er lov. Du har altså ikke lov å hoste en webside, sette opp en Direct Connect HUB, en FTP server ol. Dette gjelder så godt som alle ISPer. UPC har faktisk gått så langt at de har stengt port 80 (den porter webservere kjører på).

 

BKK sier ingenting om at du ikke har lov å benytte FTP, P2P osv KLIENTER.

 

Skulle likt å vist hvor stor trafikk de som har fått brev har hatt. Noe sier meg at det er snakk om veldig veldig mye. Det er forskjell på å bruke en tjeneste og misbruke en tjeneste, selv om du har betalt

Lenke til kommentar

På mi 2 mbit sdsl linje ligger jeg på ca 20 gb/døgnet ut trafikk og 20 gb/døgnet inn trafikk :D .. men det er bare når jeg laster fult da og andre laster :) Men trafikk går J*** fort.. med 8 mbit så skal en klare ca 80 gb/døgnet hver vei om er fdx linje.. det er mye gitt.. gang det med 30 .. hehe.. så forstår en jo at isp'en må gjøre noe med det, for det er ikke

bare EN som har den muligheten .. men si at 10 brukere gjør det ?

 

80 * 2 = 160 gb trafikk i døgnet totalt hver vei (ca) = 4800 gb i måneden,

på EN bruker om han maks utnytter linja si 24/7 .. så har man

si 10 stk slike brukere som har store servere og laster ned

hele tia .. blir "bare" 48.000 GB i måneden det total trafikk .. ganske

mye det.. og si at 30% av det går til utlandet, da har man 14400 GB

trafikk , .. såvidt jeg vet så koster utenlandstrafikk en del..

sku gjerne hatt mer info på dette.. men .. talla blir store bare en

summerer de opp :)

 

Slutt å klag .. tenk litt over at du er ikke ENESTE som laster hardt og..

eller server .. det skal ikke mange folka til for å dra ned 8 mbit

fra deg (8-9 kamerater med telenor , eller 5-6 med nextgentel..)

Lenke til kommentar
På mi 2 mbit sdsl linje ligger jeg på ca 20 gb/døgnet ut trafikk og 20 gb/døgnet inn trafikk :D .. men det er bare når jeg laster fult da og andre laster :) Men trafikk går J*** fort.. med 8 mbit så skal en klare ca 80 gb/døgnet hver vei om er fdx linje.. det er mye gitt.. gang det med 30 .. hehe.. så forstår en jo at isp'en må gjøre noe med det, for det er ikke

bare EN som har den muligheten .. men si at 10 brukere gjør det ?

 

80 * 2 = 160 gb trafikk i døgnet totalt hver vei (ca) = 4800 gb i måneden,

på EN bruker om han maks utnytter linja si 24/7 .. så har man

si 10 stk slike brukere som har store servere og laster ned

hele tia .. blir "bare" 48.000 GB i måneden det total trafikk .. ganske

mye det.. og si at 30% av det går til utlandet, da har man 14400 GB

trafikk , .. såvidt jeg vet så koster utenlandstrafikk en del..

sku gjerne hatt mer info på dette.. men .. talla blir store bare en

summerer de opp :)

 

Slutt å klag .. tenk litt over at du er ikke ENESTE som laster hardt og..

eller server .. det skal ikke mange folka til for å dra ned 8 mbit

fra deg (8-9 kamerater med telenor , eller 5-6 med nextgentel..)

 

Tar poenget, men hvorfor tilbyr de da 8Mbit hvis de egentlig ikke har kapasitet til det??

Lenke til kommentar

Siterer fra BKK brevet:

 

"Ut fra trafikk-målingene har jeg observert at dere har et høyt og tilnærmert

konstat ut-trafikk - type "server" eller lignende. "

 

Virker ikke denne definisjonen av server ganske vid?????

 

DC ville nok helt sikkert fallt inn under dette siden den i nettverksterminologi ER en server... (lytter/sender)

Lenke til kommentar

Tar poenget, men hvorfor tilbyr de da 8Mbit hvis de egentlig ikke har kapasitet til det??

 

Hvorfor tror du det er så billig? Eller trodde du at de har en dedikert kapasitet til hver bruker på 8Mb/s?

Prisen er selvsagt ikke basert på at du skal utnytte linja maks 24/7, hvis den hadde blitt solgt med det som grunn hade den nok kostet endel tusen pr mnd.

Lenke til kommentar

dette synes jeg er veldig rart, siden jeg kjører en ftp server på en 40mbits linje og har aldri fått den slags henvendelse fra min isp!

 

Jeg ligger konstant på 5MB/s ut og inn 24/7 året rundt!

 

Det vil si jeg laster hvert døgn ca. 432 giga. og begge veier blir det ca. 864 Giga.

 

denne serveren har vært oppe i 2 år. ISP'en min kjører også en ulovlig ftp server! Digger dem egentlig!

Lenke til kommentar

Tar poenget, men hvorfor tilbyr de da 8Mbit hvis de egentlig ikke har kapasitet til det??

 

Hvorfor tror du det er så billig? Eller trodde du at de har en dedikert kapasitet til hver bruker på 8Mb/s?

Prisen er selvsagt ikke basert på at du skal utnytte linja maks 24/7, hvis den hadde blitt solgt med det som grunn hade den nok kostet endel tusen pr mnd.

 

Umm.. Hva i he*** skal du m d hvis du ikke kan bruke d ? hvis de selger 8/8mbit så er d 8 mbit 24/7 ellers må de si 8/8mb en time i uka feks..

Skal brukerene ringe inn til dem " Hei d er blah kan jeg være så snill å få bruke linja jeg betaler for... i dag ? Nei ! men ring i neste uke så skal vi se "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...