Gå til innhold

Omtale av Super Paper Mario (Wii)


Anbefalte innlegg

Føler at Gamer er de som tørr å kalle en spade for en spade. Det er et kjent fenomen at tillhengere av en spille serie alltid vil klage eller stille seg uenig i karakteren om det ikke er full pott. Det er blitt en uting at "average" skal være rundt 7-8, og det som er bra skal ha 10/10. Om det ikke er 10/10 (eller 9/10 i noen tilfeller) så er spillet "dårlig".

 

Har også merket at illsinte lesere er veldig rask med å dømme både siden og skribenten i omtaler der spillet "deres" ikke fikk ønsket karakter (les: 10/10). Og dette er gjerne før leseren har spilt spillet. Omrent ingen andre i verden hadde spilt Zelda til Wii, men nesten alle var uenig i karakteren GameSpot ga spillet. Hvorfor? De hadde jo ikke spilt det.

 

Gamer.no har gode og fyldige omtaler. At de skal gi spillet høyere karakter fordi andre har gjort det er jo helt latterlig å be om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Føler at Gamer er de som tørr å kalle en spade for en spade. Det er et kjent fenomen at tillhengere av en spille serie alltid vil klage eller stille seg uenig i karakteren om det ikke er full pott. Det er blitt en uting at "average" skal være rundt 7-8, og det som er bra skal ha 10/10. Om det ikke er 10/10 (eller 9/10 i noen tilfeller) så er spillet "dårlig".

9611230[/snapback]

Å gi det lavere enn Mario Party 8 (6/10) er uansett en brøler i seg selv. Jeg har spilt begge og Mario Party 8 er noe av det dårligste jeg har spilt i år.

Har også merket at illsinte lesere er veldig rask med å dømme både siden og skribenten i omtaler der spillet "deres" ikke fikk ønsket karakter (les: 10/10). Og dette er gjerne før leseren har spilt spillet. Omrent ingen andre i verden hadde spilt Zelda til Wii, men nesten alle var uenig i karakteren GameSpot ga spillet. Hvorfor? De hadde jo ikke spilt det.

9611230[/snapback]

Det er ingen som ønsket 10/10. Mesteparten som har spilt det ser ut til å legge seg på 8/10.

Gamer.no har gode og fyldige omtaler. At de skal gi spillet høyere karakter fordi andre har gjort det er jo helt latterlig å be om.

9611230[/snapback]

Det har de, ingen som skal klage på kvaliteten på omtalene. Ingen som har bedt dem å om å gi spillene høyere karakter fordi andre sider har det heller.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Føler at Gamer er de som tørr å kalle en spade for en spade. Det er et kjent fenomen at tillhengere av en spille serie alltid vil klage eller stille seg uenig i karakteren om det ikke er full pott. Det er blitt en uting at "average" skal være rundt 7-8, og det som er bra skal ha 10/10. Om det ikke er 10/10 (eller 9/10 i noen tilfeller) så er spillet "dårlig".

 

 

Om du leser noe av den konstruktive tilbakemeldingen som har kommet fra blant annet meg ser du at det er ikke karakteren i seg selv som blir klaged på, men mangel på sammenheng mellom omtale og karakter.

 

Karakteren klassifiserer jo spillet som "nokså dårlig" så da mener jo omtalen at spillet er dårlig, ikke avarage men dårlig.

 

Har også merket at illsinte lesere er veldig rask med å dømme både siden og skribenten i omtaler der spillet "deres" ikke fikk ønsket karakter (les: 10/10). Og dette er gjerne før leseren har spilt spillet. Omrent ingen andre i verden hadde spilt Zelda til Wii, men nesten alle var uenig i karakteren GameSpot ga spillet. Hvorfor? De hadde jo ikke spilt det.

 

Ja mange lesere angriper anmelder på en dårlig måte, det liker ikke jeg heller. Men enkelte er konstruktive i sine tilbakemeldinger og forteller hvorfor de ikke er enige. En omtale er i bunn og grunn en utfyllet mening fra en person og det må da være lov å diskutere denne meningen på godt og vondt.

 

Når det gjelder Gamespot's omtale av Zelda ble det klaget mye på den grunnet nettopp mangel på forklaring til karakteren.

 

Det er det som plager meg med mange omtaler, karakteren i bunnen står ikke i stil til det omtalen beskriver. Det er dette som er tilfellet med denne omtalen, jeg føler ikke at karakteren er korrekt i forhold til det omtalen legger opp til.

 

Gamer.no har gode og fyldige omtaler. At de skal gi spillet høyere karakter fordi andre har gjort det er jo helt latterlig å be om.

 

Ja de er latterlig, men så er det ingen av de konstruktive som har bed om det heller.

Lenke til kommentar

Jeg tar kritikken til følge angående at artikkelen ikke gikk dypt nok inn i hva det er som gjør at Super Paper Mario ikke overbeviser.

 

TCi: Det var ikke jeg som anmeldte Mario Party 8, og selv om vi forholder oss til samme kvalitetsskala, har vi i Gamer.no ikke samme mening om allting. Anmelderen som ga MP8 6/10 ville kanskje like Super Paper Mario bedre enn jeg gjorde.

 

Bear^: Karakteren "nokså dårlig" ligger mellom "5 - middels" og "3 - dårlig". Det er altså en karakter som er under middels, men det er ikke en direkte dårlig karakter, det er det 3, 2 og 1 som er.

Lenke til kommentar
TCi: Det var ikke jeg som anmeldte Mario Party 8, og selv om vi forholder oss til samme kvalitetsskala, har vi i Gamer.no ikke samme mening om allting. Anmelderen som ga MP8 6/10 ville kanskje like Super Paper Mario bedre enn jeg gjorde.

9611377[/snapback]

Trodde den ble skrevet av deg også, beklager. Kvalitetsmessig ligger Super Paper Mario langt over Mario Party 8 etter min mening. Jeg respekterer karakteren i seg selv, men føler omtalen tar opp stort sett bare de negative tingene med SPM. Det er mye positivt også, flere enn negative.

 

Men for å klarne det opp for deg William, SPM er en plattformer med RPG-elementer ;)

Lenke til kommentar
Har også merket at illsinte lesere er veldig rask med å dømme både siden og skribenten i omtaler der spillet "deres" ikke fikk ønsket karakter (les: 10/10). Og dette er gjerne før leseren har spilt spillet.

9611230[/snapback]

Aldri har et skjermbilde passet bedre:

TROLLIN.jpg

(Ja, det er faktisk hentet direkte fra spillet)

Lenke til kommentar

Slutt å klag på anmelder og skriv heller deres egen leseranmeldelse. Eller bedre; Søk jobb som anmelder i Gamer.no og se om dere har det som trengs. Jeg har veldig lyst på en anmelder som gir spill 8/10 pga det er gjennomsnittet eller gir spill veldig høy karakter så jeg kan bruke pengene mine på spill som jeg ikke kommer til å være fornøyd med.

 

Nope, keep up the good work Gamer.no. Etter min mening er dere blant de beste på markedet av anmeldere.

Lenke til kommentar

Hele poenget med denne forumkategorien er å gi tilbakemeldinger og diskutere rundt artikkelen, da blir det litt dumt å si vi skal slutte å "klage". Ikke det at jeg har klaget på denne karakteren da. Og jeg er enig i at Gamer.no gjør en bra jobb og har gode omtaler, selv om jeg noen ganger er uenig i karakteren og mener de noen ganger er litt for snille, men det gjelder omtrent alle store websider som omtaler spill. IMO.

 

Bortsett fra noen få så ga vel de fleste andre som har kommentert her også uttrykk for at Gamer.no har gode omtaler.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Slutt å klag på anmelder og skriv heller deres egen leseranmeldelse. Eller bedre; Søk jobb som anmelder i Gamer.no og se om dere har det som trengs. Jeg har veldig lyst på en anmelder som gir spill 8/10 pga det er gjennomsnittet eller gir spill veldig høy karakter så jeg kan bruke pengene mine på spill som jeg ikke kommer til å være fornøyd med.

 

Nope, keep up the good work Gamer.no. Etter min mening er dere blant de beste på markedet av anmeldere.

9613189[/snapback]

 

Så vi alle skal sette oss ned rundt bålet, synge "Kombaja my lord" og være enig med alle omtalene som kommer bare fordi det er Gamer.no?

 

Er ingen som har påstått at de ikke leverer gode omtaler for det gjør de, men man må da få lov å si når man synes en omtale ikke er rettferdig eller at omtalen ikke beskriver karakteren godt nok, som er tilfelle i denne saken.

Lenke til kommentar
Har også merket at illsinte lesere er veldig rask med å dømme både siden og skribenten i omtaler der spillet "deres" ikke fikk ønsket karakter (les: 10/10). Og dette er gjerne før leseren har spilt spillet.

9611230[/snapback]

Aldri har et skjermbilde passet bedre:

TROLLIN.jpg

(Ja, det er faktisk hentet direkte fra spillet)

9611754[/snapback]

 

 

Haha. Finnes en god del sånne treffende spørsmål i spillet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...