Gå til innhold

Chuck - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8974354

Du må huske at han "jobber" på buymore. Ville ikke du syntes det var rart om kassadamen på Rema1000 hadde det mye bedre økonomisk enn deg, som har et bedre betalt yrke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som så Lost-referansen i første scene? Har bare sett fem minutter av dagens episode, så jeg vet ikke om det dukker opp mer.

 

La merke til det jeg også.

4.8.15.16.23.42 på kortet til Bank of Macau :)

 

Morsomt å se en Lost karakter med i Chuck. "Bankeiern" spiller professoren som er med i alle Dharma videoer i Lost.

Lenke til kommentar

Begynner virkelig å falle for Vivian Volkoff nå. Hun er en vakker og uskyldig person som blir dratt inni spion verdenen, på mange måter som Chuck, men på en mye mer sexy og elegant måte. Hun og Chuck blir som Black and White, veldig nice kontrast der. Jeg mener hun har potensial til å bli en av de beste skurkene i serien (selv om hele good agent go bad er litt oppbrukt).

 

Ellers så synes jeg denne episoden var helt ok. Bankran scenen som jeg hadde sett frem til var over før den startet, litt skuffende. Sarah var litt merkelig i hele brudekjole testingen, selv om den scenen begynte ganske bra ble det litt... vel "teit" på slutten når hun sto der og gråt. Kan hun ikke få lov til å være Sarah lengre? Chuck skal jo alltid ha viljen sin i det forholde der.

 

Har vel ikke noe mer å si egentlig. Virker kanskje litt negativ her, men var egentlig ganske likegyldig til episoden.

 

Edit: Enig i at Ray Wise var veldig god i denne episoden. Likte også François Chau.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Cake tasting, how awful.

 

Ganske bra episode dette :)

Haha, lurer på hvor mye penger Sarah vil bruke nå :p

Skal jeg være ærlig hadde det passet med seremoni og mottakelse i bakgården til leilighetene. Gjerne seremoni ved fontenen :p

 

Var en bra episode!

 

 

Bare jeg som så Lost-referansen i første scene? Har bare sett fem minutter av dagens episode, så jeg vet ikke om det dukker opp mer.

Siden jeg ikke har peil på Lost så vil jeg gjerne spørre pent om du ikke kunne forklare referansen for meg :p(Kansje i spoiler hvis det er enkelte som har begynt å se Lost som ikke liker spoilere.)

Lenke til kommentar

På det gjennomsiktige kortet Vivian studerte i første scene, ser vi nummeret 4815162342 nederst. Tallene 4, 8, 15, 16, 23 og 42 (i den rekkefølgen) er mystiske tall i Lost, først dukker de opp som forbannede, ulykkebringene lottonumre, deretter forsetter de å poppe opp tilfeldig rundt omkring. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På det gjennomsiktige kortet Vivian studerte i første scene, ser vi nummeret 4815162342 nederst. Tallene 4, 8, 15, 16, 23 og 42 (i den rekkefølgen) er mystiske tall i Lost, først dukker de opp som forbannede, ulykkebringene lottonumre, deretter forsetter de å poppe opp tilfeldig rundt omkring. :)

Ahh. Kan jo spekulere i da om Vivian ikke blir utsatt for noe. Volkoff endte jo opp i fengsel ;)

Takker for forklaringen btw.

Lenke til kommentar

Litt over halvveis nå ble ganske intenst med den Agent VS Agent kampen, minte meg litt om Matrix av alle ting. Hadde vært epic om Chuck hadde sagt "I'd like to see you try" når ho kjerring holdt pistolen mot hode hans. Det er no way ho kunne ha avfyrt og jeg tror alle i det rommet var klar over det.

 

Edit: I saw the hurt Locker casey! Okay? ROFLMAO!

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Overaskende bra episode i dag, begynte litt tamt ettersom jeg aldri har vært noen stor fan av at Chuck og Sarah skal oppføre seg needy. CBS delen skal de ha for, det fortjente de :wee:. Etter at den delen tok slutt, så var det bare oppoverbakke. Retningen de tok med denne episoden var smart i den forstand at den gir serien et friskt pust, samtidig som det gjør meg sulten på mer. Jeg vil gjerne se en slutt på historien til Vivan, eller så føler jeg at det blir et altfor stort hull i showet, men NSA-historien som holder på å ta en form nå er også noe jeg vil ser mer av.

 

Forholdet mellom Chuck og Sarah forsetter på en bra måte i denne episoden, og uten noe nevneverdig drama var det flott å se at Sarah hadde fullstendig tro på Chuck under desarmeringen av bomben. Uten å være for kritisk til episoden, så vil jeg ikke si noe særlig om de to nye (midlertidige) Intersectene. Shaw og Manoosh var to karakterer som fungerte godt når de brukte dem, så rart at den amerikanske regjeringen finner ikke mer dugbare folk. Det kan også skyldes at NSA ville ha dem til å være kaldblodige mordere, og muligens fjernet alt av empati de hadde. Chuck er ikke så sykt spesiell, selv om mange kan knytte bånd til ham.

 

God integrering av Jeffster i episoden, og endelig føles det som om de ikke ble tvunget inn i historien. Ellie er det alltid morsomt å se gå helt gal av å være husmor, og jeg elsker alltid forholdet mellom Sarah og Casey. Morgan ble heller ikke for pinglete da han prøvde så godt han kunne, men kun Jeff tåler så mye bedøvelsemiddel uten noen form for effekt. Herlig referanse til førstepisoden mtp desarmeringen av bomben, gir meg nesten McGyver feeling.

 

Konkluderer med at dette var en flott episode, og selv om det er alltid noe å pirke på for enkelte... så er jeg stort sett fornøyd. En av de bedre episodene på lenge, og det er slik jeg elsker Chuck. Gleder meg til neste uke.

 

Promotid:

http://www.youtube.com/watch?v=iKQRg0tyc4U&feature=related

Endret av WCH
Lenke til kommentar

Synes også episoden begynte litt tamt. Det blir litt for teit noen ganger når de griner sånn skikkelig over Missions. Chuck og Sarah ble jo fremstilt som noen adrenalin junkier i begynnelsen. Skjønner at det er spennende osv. Men det er jo tross alt en fare for at de dør.

 

Ellers så var det en veldig god episode idag. Veldig spennende og morsom. Selv om jeg digga de to ny intersectsa så stusser jeg litt over plotte med dem. Når ble det sånn at CIA kunne lage ny intersects i hytt og pine? Hvis de har tilgang til all dataen, hvorfor trenger de intersects i det hele tatt? (Bortsett fra sloss ferdigheten). Jeg trodde liksom det var mening at Chuck var litt spesiell, og selv om at han viste at han hadde mye mer erfaring enn de andre to med måten han slo sammen flashs på så ble dette litt rart.

 

Og trengte ikke Chuck den klokka for å holde seg i live, eller ble intersecten oppgradert? Og hvis intersecten er så slitsom å ha i hodet, hvorfor kan ikke Chuck bare deaktivere den etter et dags arbeid, siden det tydeligvis er så lett? Og har vi bare glemt den PSPen mora flasha i trynet på han? Gjorde ikke den noe?

Lenke til kommentar

Ah, så piloten igjen i dag. Først nå merker jeg hvor mye Chuck har forandret seg, og selv om det er femte gangen at jeg ser denne episoden så er det ren nytelse. Musikken, humoren, actionscenene og alt er så utrolig godt laget. Allikevel kan jeg ikke si at denne sesongen, spesielt mtp de siste episodene har hatt et gedigent fall. Noen ting har tapt seg, og noen ting har blitt bedre.

 

Jeg savner virkelig ikke Harry Tang, og Elmett var en karakter som jeg likte enda mindre da han ble introdusert. Casey liker jeg bedre som han er nå, selv om noen av scenene hans var geniale. Merker at jeg savner biljakter i Chuck, samtidig som serien hadde flere locations før. Uansett, så elsker jeg Chuck. For en herlig serie, ikke ofte at jeg kan se en episode 5 ganger uten å alltid ha et smil om munnen. Blir et savn når den avsluttes, men jeg vil ha en verdig avslutnin framfor at den skal tynnes ut som Prison Break f. eks.

Lenke til kommentar

Bra episode i dag, selv om jeg har litt blandede følelser. Morderplottet var friskt, i den forstand at det ga meg litt thriller/horrorfilm-følelse. Vi hadde jo det foræderplottet i Chuck vs the Cat Squad, men dette var bedre. Gikk fram og tilbake mellom hvem morderen var, og det likte jeg. Ellie-plottet blir bedre og bedre, og jeg tror at Agent X kan være Chuck og at dette handler om samarbeidet faren ville ha mellom Chuck og søsteren.

 

Buymore-plottet var OK, ikke det beste fra den kanten, men gledelig å se at de får mer skjermtid. Volkoff familien viser seg fram nok en gang, og jeg lurer på om det er Riley eller Vivian selv som står bak dette. Jaja, det blir spennende i de neste 5 episodene av Chuck.

 

De siste episodene har også etterlatt seg cliffhangere, og det er ca 3 uker til neste episode nå (11.04). Begynner å irritere meg at de alltid må gjøre meg sulten på mer...

Lenke til kommentar

Favorittepisoden så langt for min del siden Volkoff ble sperra inne. Liker hvordan Vivan Volkoff har blitt badguy, eller blir framet for det. Kanskje bli bra storyline, det ligger jo i kortene av old man Volkoff kommer tilbake en gang denne sesongen.

 

Synd at episoden bare fikk 1.5 i rating, og 4,3 i seere. Ikke bra, tror det er seriens laveste jeg har vært borti. Så lover ikke godt når det er så nærme upfronts :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...