Gå til innhold

Chuck - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Joy sier, vi vet ikke noe før april-mai. Kanskje tidligere hvis serien plutselig får en seer-rekord, men dette er neppe noe som skjer.

 

Serien vipper veldig mellom ja og nei, mest på ja-siden om en ny sesong. Produsentene virket veldig optimistiske til en ny sesong, ettersom denne sesongen har gått såpass greit.

 

NBC har allerede øksa både The Cape og Chase, og The Event blir nok det samme hvis seertallene ikke vokser for den serien. Så det økser sjansene for en fornyelse veldig og.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

For min del hadde det ikke gjort noe om Chuck ble ferdig etter sesong 4. Føler at de nå har fortalt en veldig lang og fin historie, og at vi har fått den informasjonen vi kan om "chuck og vennene hans". En avlsutning nå hadde vært en fin avslutning. Savner dog litt informasjon om familien til Sarah, noe jeg antar vi får vite mer om snart. En videre sesong nå, tror jeg ville vært ganske melking, og relativt kjedelig. Men nå har jo Chuck veldig gode manusforfattere, så kan jo godt hende de overassker VELDIG med en bra historie en sesong til :)

Lenke til kommentar

Nja, syns vi nådde allerede en klimaks med gjenforening av moren og arrestasjon til Volkoff, samt forlovelsen mellom Chuck og Sarah OG Baby Awesome. Er det noe mer å fortelle igjen egentlig?

 

Ja eneste som gjenstår er bryllupet og familien til Sarah og det tror jeg nok vi får fram til sesongavslutningen. Kommer ikke på noe annet trussel i farta som kan true den idyllen....nei vent litt. Vi har fortsatt Shaw. Den historien trenger en konklusjon en gang for alle.

Lenke til kommentar

Synes også historien om Chuck var ferdig etter gjenforeningen med moren. Liker likevel veldig godt at vi får litt god gammeldags Chuck nå før det er over.

 

Er ikke historien om Shaw egentlig ferdig? Han ble vel bare fengslet og kunne vel greid å rømme. Men i mine øyne er Shaw egentlig ferdig i Chuck.

 

Hvilken konklusjon er det du mener vi mangler?

Lenke til kommentar

Vi har fortsatt Shaw. Den historien trenger en konklusjon en gang for alle.

 

Så lenge han ikke prøver å finne på noe dumt igjen (les: prøver å kapre Sarah) :p Da kan han holde seg langt unna...

 

Uansett må Chuck fortsette minst et par sesonger til, fortsatt mye å hente.

 

Som hva da? Begynner å bli en stund siden jeg så sesong 1,2,3, men jeg mener nå de har hentet det de kan jeg

Lenke til kommentar

Hvilken konklusjon er det du mener vi mangler?

 

Nå husker jeg ikke alle detaljene fra da sist han var på skjermen, men husker klart at Chuck og Sarah var i militærrettsak og Shaw bustet inn og ble avslørt som dobbelagent for The Ring. Om han ble arrestert eller ikke er litt i tåke akkurat nå, så derfor jeg tenkte at Shaw historien kanskje ikke var avsluttet. Jeg må se den episoden om igjen og friske opp på hva som faktisk skjedde på slutten.

 

 

Nei er ikke så mye å hente igjen nå faktisk. For min del så kan denne være serieavslutningen.

Lenke til kommentar

Tror nemlig Chuck Greide å filme Shaw i det han sa at han var dobbeltagent. Og etter Chuck og Shaw hadde en Awesome fight på BuyMore (med Jeffster på tv i bakgrunn. Awesome!) lenket Sarah ham mot skranken. Tror det var det siste vi så av ham. Kan jo godt hende han kommer tilbake da i så fall.

Husker noen om han ble hentet av andre agenter?

Lenke til kommentar

Hva skal jeg si om denne episoden? Den falt rett og slett ikke helt i smak, jeg elsker denne serien pga dens evne til å ta opp så mange temaer på en flott måte. Dagens episode feilet på flere av disse punktene, og jeg satt igjen med irritasjon. Definitivt den svakeste episoden på lenge, og jeg unngår ikke følelsen av at dette var fyllstoff. Begynner seriøst å tenke på at 4 sesonger med Chuck er nok. La Chuck og Sarah gifte seg, la Sarah bli gravid og la dem slutte i spionlivet og leve lykkelig. Hva mer kan de finne på, barnet til Sarah og Chuck blir kidnappet av en ond organisasjon? Nok er nok, og det er på tide med en ordentlig avslutning.

 

I dag var Chuck bare en irritasjon for meg, hvorfor må han alltid grave hvor en ikke skal gjøre det? Dette var et tilbakefall til sesong 1/2 og det liker jeg ikke. Dagens Chuck skal ikke være sånn, og jeg tok meg i å tenke på hvorfor Sarah ikke dumper ham. Videre føltes halvparten av karakterene som dårlige karikaturer, spesielt hele den Cat Squad greia. Det var såpass mye Charlie's Angels-kopi at det tilintetgjorde en muligens bra episode. Jeg liker heller ikke å kunne gjette meg til hvem som er skurken, og at Casey og Sarah får bank så lett etter tidligere hendelser som vi har sett ødelegger troverdigheten.

 

Det eneste jeg likte i denne episoden var Morgan, som viser seg som en helt annen person enn tidligere sammen med Sarah som viser hvor mye hun har forandret seg. Fantastisk scene mellom Morgan/Alex og Sarah/Ellie. Alt i alt sitter jeg med en bismak etter denne episoden, og skal de forsette slik kan de avslutte serien for min del. For å oppsummere dette med et ord: skuffende.

Endret av WCH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skal jeg si om denne episoden? Den falt rett og slett ikke helt i smak, jeg elsker denne serien pga dens evne til å ta opp så mange temaer på en flott måte. Dagens episode feilet på flere av disse punktene, og jeg satt igjen med irritasjon. Definitivt den svakeste episoden på lenge, og jeg unngår ikke følelsen av at dette var fyllstoff. Begynner seriøst å tenke på at 4 sesonger med Chuck er nok. La Chuck og Sarah gifte seg, la Sarah bli gravid og la dem slutte i spionlivet og leve lykkelig. Hva mer kan de finne på, barnet til Sarah og Chuck blir kidnappet av en ond organisasjon? Nok er nok, og det er på tide med en ordentlig avslutning.

 

I dag var Chuck bare en irritasjon for meg, hvorfor må han alltid grave hvor en ikke skal gjøre det? Dette var et tilbakefall til sesong 1/2 og det liker jeg ikke. Dagens Chuck skal ikke være sånn, og jeg tok meg i å tenke på hvorfor Sarah ikke dumper ham. Videre føltes halvparten av karakterene som dårlige karikaturer, spesielt hele den Cat Squad greia. Det var såpass mye Charlie's Angels-kopi at det tilintetgjorde en muligens bra episode. Jeg liker heller ikke å kunne gjette meg til hvem som er skurken, og at Casey og Sarah får bank så lett etter tidligere hendelser som vi har sett ødelegger troverdigheten.

 

Det eneste jeg likte i denne episoden var Morgan, som viser seg som en helt annen person enn tidligere sammen med Sarah som viser hvor mye hun har forandret seg. Fantastisk scene mellom Morgan/Alex og Sarah/Ellie. Alt i alt sitter jeg med en bismak etter denne episoden, og skal de forsette slik kan de avslutte serien for min del. For å oppsummere dette med et ord: skuffende.

 

Tror jeg pleier å være delvis enig med det du skriver om episodene, men denne gangen er jeg ganske uenig. Jeg synes den var et veldig friskt pust. Deilig med mye variasjon i de forskjellige episodene, samtidig som det fortsatt er "Chuck". Sånne episoder som dette får meg til å tro at de kan klare å dra det til fem sesonger (Men da er det nok). Etter 13 episoder med drama, drama, DRRRAAAMA! Er det deilig med episoder som tar seg selv litt ironisk ("going somewhere pussy") og ikke prøver å være en HBO drama serie. Samtidig driver handlingen videre.

 

At Chuck begynner å bli litt små irriterende har jeg også slitt med denne sesongen. Her vil jeg ikke si at han var så ille, han har vært MYE verre før i vertfall. I begynnelsen av episoden når han prøvde å hjelpe Sarah så var det ganske greit egentlig, tydelig at han bryr seg om henne. Granted han gikk litt overboard som han gjerne gjør mot midt parten av episode. Men, han var samtidig så klar over det og Ellie sa det til og med til han. Han rota det til og fikk en i fleisen, dette hjalp veldig. I vertfall for meg :)

 

Cat squad var sexy og friskt. Skurken var litt skuffende, men resten av pusekattene likte jeg veldig godt. Casey fikk jo også åpnet seg litt, uten at det ble for mye. Ellers likte jeg episoden svært godt. Har jo så klart de vanlige klagene mine da: Action scenene kunne vært utført litt bedre, skulle gjerne hatt litt mer Buymore og episoden kunne blitt utnyttet litt bedre. Ellers er jeg veldig fornøyd.

 

Favorittene i episoden var vel Morgan, Carina og Alex. Carina var bare helt awesome med den stokken sin på slutten :love:

Lenke til kommentar

Jeg er litt i "meh"-hjørnet angående denne episoden.

Var ikke noe spesielt, og følte at utviklingen av flere av karakterene gikk flere steg tilbake. Chuck ble plutselig klomsete igjen (jada, han har hatt et par tabber innimellom, men ikke noe lignende dette her), så det var en nedtur. Casey hadde en lite utfordrende rolle og jeg kunne ønske at han ble med i mye større grad i denne episoden, tror det kunne gjort den bedre. Hadde nok ikke reddet den, men hadde blitt mindre av det klissete dramaet om "åh, hvem er det som er slem? Hvem plantet bomben?" og så videre.

 

Musikken i denne episoden var bra da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...