Gå til innhold

Problemer med Get oppkobling


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ett problem med GET modem. Jeg kan ikke koble modem via wan utgangen på en Philips router for så å dele intern ip til flere maskiner. Jeg får lokal ip via router internt men ikke internett.

 

Skal jeg på internett har jeg bare en ip jeg kan bruke.

 

Hvordan skal jeg koble for at router skal kunne dele flere ip så jeg kan bruke flere maskiner på samme linje?

 

Smartcall har samme opplegget med modem via TV kabel men det gikk smertefritt helt til felte jeg bor i bestemte at vi skulle bruke GET.

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikke helt hva svaret på problemet ditt er...

Men jeg brukte noen dager her selv da jeg skulle koble opp 3com routeren min på GET modemet. Kom ikke på nett og forsto ikke hva som skulle til (stilte om på alt på routeren), ringe til GET for 3dje gang, fikk beskjed om å dra ut stømmen på modemet i 1 min...(tok også strømmen på routeren i samme slengen) FUNKA :p hehe.

 

Så problemet kan være en biteliten fille greie. hehe....

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Veit ikke helt hva svaret på problemet ditt er...

Men jeg brukte noen dager her selv da jeg skulle koble opp 3com routeren min på GET modemet. Kom ikke på nett og forsto ikke hva som skulle til (stilte om på alt på routeren), ringe til GET for 3dje gang, fikk beskjed om å dra ut stømmen på modemet i 1 min...(tok også strømmen på routeren i samme slengen) FUNKA :p hehe.

 

Så problemet kan være en biteliten fille greie. hehe....

 

Lykke til.

9582693[/snapback]

 

Det er nok som lector sier, du bør forsøke å restarte modemt og routeren. Modemet deler ikke ut mer enn 1 ip-adresse uansett, litt avhengig av hvilket abn. du har kan du få 3 ip-adr. men må da bruke switch e.l. for å fordele de andre.

Så lenge du får internett ved å koble pc`n direkte til modemet (restart modemet etter å ha koblet om) er det ikke noe i veien med modemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...