Gå til innhold

Two Worlds er årets RPG

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Two Words er for min del årets RPG spill. Endelig et skikkelig RPG spill der det følger med en stor bok og et gigantisk kart.

Etter å ha spilt Oblivion 100'vis av timer så var det på tide å se etter andre RPG spill. Et spill som kan fortsette og gi meg den gleden som et bra RPG spill gjør.

Two Words er annerledes, det tar tid og bli kjent med kontrollerene, hvordan ting fungerer og det er annerledes enn Oblivion.

På en bra måte synes jeg, det er litt mere RPG over det hele og det hadde vært kjedlig om det hadde vært en kopi av Obivion.

Two Worlds er som Diablo/Gothic/Obivion smeltet sammen og litt til.

Det tar tid å bli vant til Two Worlds, men det er jaggu gøy når en begynner å leve seg inn i spillet. Timene flyr og jeg koser meg.

Spillet er gigantisk stort. Har vandret flere timer, men bare rørt en liten brøkdel av overflaten.

For min del er dette årets spill, selv om det har fått blandet kritikk. Største feilen er at folk sammenligner med Oblivion. Dette er ikke Oblivion, dette er et annet RPG spill som er minst like bra på sin måte. Dette er heller ikke et spill man tester ut i 5 minutter for å finne ut om det er bra eller ikke, man må sette seg ned og bli kjent med spillet.

Video

Endret av VistaGames
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
personelig synes jeg ikke Two Worlds var så bra, men virker som dette er et elsk/hat spill. På en annen side er det rart å konstantere det bare uker før Mass Effect kommer ut.

9562809[/snapback]

Kan bare snakke for min del, jeg synes Two Worlds er utmerket.

Mass Effects blir nok bra det også, men det er litt annen type RPG spill.

Endret av VistaGames
Skrevet (endret)

Jeg tror årets beste RPG spill blir enten Hellgate: London eller The Witcher. Two Worlds holder ikke standard for min del, men hittil er vel Two Worlds det beste spillet i år :p

Edit: Mass Effects er til 360, ikke pc.

Endret av Bruktbilen
Skrevet

Two Worlds var kjedelig... Ser ikkje heilt kva som er så bra med det. Men men, vi er alle forskjellige >.< gleder meg til mass effect... sikle sikle! Håper det er like bra som eg trur det blir.

Skrevet
Two Worlds var kjedelig... Ser ikkje heilt kva som er så bra med det. Men men, vi er alle forskjellige >.< gleder meg til mass effect... sikle sikle! Håper det er like bra som eg trur det blir.

9563240[/snapback]

Hva har Mass Effects med dette og gjøre?

Det er stor forskjell på Two Worlds og Mass Effects.

Two Worlds er et 100% RPG spill, der du kan vandre timesvis i skogen/fjell/ørken i all slags vær og man møter nye utfordringer overalt.

Mass Effects er mere Action-RPG og det blir nok knall bra, men sammenligne de to spillene blir helt feil.

Skrevet

Two Worlds har jo verdens verste combat system.. "hoppe tilbake, slå slå slå, hoppe tilbake" nei off. Så er det jo umulig å slott "close combat" om man møter grupper på over 3 stykker. "slå hoppe tilbake, slå, slå , slå hoppe tilbake.

Nå har jeg bare teata melee combat.. Men det var jo HELT latterlig..

Skrevet (endret)

Skal ikke forsvare spillet, men som sagt når du vender deg til kontrollerene så blir det bedre. Det er snakk om å gi det et forsøk, prøv noen timer og se om det er like ille.

Jeg leste mye om Two Worlds før jeg kjøpte det, og grunnen til at jeg kjøpte det var de fleste som hadde gitt det et forsøk over lenger tid synes det var skikkelig bra.

Det tar tid å lære seg å kjenne Two Worlds og spesielt kontrollene. Når man begynner å leve seg inn i spillet så blir det morsomt :)

Endret av VistaGames
Skrevet

smarting du... viss det er noen sammenligning så er det at begge kan bli årets rpg ;D eller er den tittelen berre forbeholdt rpg-titler som two worlds, oblivion og gothic? kan nesten virke litt slik på deg...

Skrevet (endret)

Mass Effects kan bli årets Action-RPG, men for meg er det ikke et RPG spill som Two Worlds. Derfor kan jeg ikke sammenligne disse to spillene.

Endret av VistaGames
Skrevet

Som noen sa her litt lenger opp, dette er et elsk/hat spill. Jeg for min del likte ikke spillet i det hele tatt, men jeg kan skjønne at folk kan miste mangfoldige timer her.

Skrevet (endret)
Som noen sa her litt lenger opp, dette er et elsk/hat spill. Jeg for min del likte ikke spillet i det hele tatt, men jeg kan skjønne at folk kan miste mangfoldige timer her.

9564656[/snapback]

Virker sånn de gamle generasjonen av RPG spillere og de som liker tyngre RPG spill liker dette her, mens de fra nyere RPG generasjonen ikke liker det i det.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har savnet et RPG som dette her. Har hatt mye glede av spill som Elder Scrolls serien, Gothic, Baldurs Gate og Diablo.

Morrowind er nok det spillet jeg har spilt mest, der stemte alt.

Oblivion er nesten der, men har ikke samme atmosfæren og så hater jeg level scaling.

Synes det er flott at det lages spill som Two Worlds, selv om det er ting som kunne vært bedre.

Endret av VistaGames
Skrevet

Sjølv verken elskar eller hatar eg det so langt. Spelet verkar interessant, men det har ikkje klart å engasjere meg som nokon av Gothic-spela, eller Morrowind. Eg gjekk laus på det relativt kort tid etter å ha spelt igjennom Gothic 3, og synest ikkje det tolte samanlikninga spesielt bra.

Men, eg har tenkt å spele vidare, forhåpentlegvis er det eit av desse spela som blir betre med tida. :)

Kay

Skrevet

9564656[/snapback]

Virker sånn de gamle generasjonen av RPG spillere og de som liker tyngre RPG spill liker dette her, mens de fra nyere RPG generasjonen ikke liker det i det.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har savnet et RPG som dette her. Har hatt mye glede av spill som Elder Scrolls serien, Gothic, Baldurs Gate og Diablo.

Morrowind er nok det spillet jeg har spilt mest, der stemte alt.

Oblivion er nesten der, men har ikke samme atmosfæren og så hater jeg level scaling.

Synes det er flott at det lages spill som Two Worlds, selv om det er ting som kunne vært bedre.

9565159[/snapback]

vel, jeg ser på meg selv som en i den gamle generasjonen, men det var animasjonene og kampsystemet som ødela for min del. Jeg ser at spillet har enormt potensiale, men som sagt så ødelegger animasjonene totalt

Skrevet
vel, jeg ser på meg selv som en i den gamle generasjonen, men det var animasjonene og kampsystemet som ødela for min del. Jeg ser at spillet har enormt potensiale, men som sagt så ødelegger animasjonene totalt

9565405[/snapback]

Synes animasjonene ikke er så ille, værre med snakkingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...