Gå til innhold

Canon 5D mark II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke så fryktelig imponerende specs, imponerer ikke så mye som D3 i mine Nikon-øyne.

9562645[/snapback]

 

Er nok ikke ment som en konkurrent til D3 men heller en forbedring av 5D som er mer, hvis en kan kalle det det, FF for entusiaster.

 

Ser det ryktes om semi-værtetting. Det skulle vel bety ala D300? Uansett en forbedring.

Lenke til kommentar

Ser ut som et kamera jeg vil gjerne ha. 5D er et fantastisk kamera, og med de nye mikrolinsene, kan det tenkes at støyegenskapene blir bedre enn 1DIII( større pixler).

 

Mine portrettlinser(85f/1,8 og 135f/2) vil muligens få en god venn her :thumbup:

 

Det blir også cashback på 5D f.o.m. neste uke( 1 Oktober), og denne gangen snakkes det om 200€( 1600 kroner i cashback)

 

Gleder meg til dette.

Lenke til kommentar
Ikke så fryktelig imponerende specs, imponerer ikke så mye som D3 i mine Nikon-øyne.

9562645[/snapback]

 

Jeg begynner å se meg lei på slike kommentarer som dette. Med en gang en ny tråd dukker opp her på akam.no, som hinter til nyheter og/eller erfaringer om Canonhus (og Olympus/Pentax/Sony for den saks skyld), så popper et opp et Nikonhue med trang for å vise at Nikon er best i alle sammenhenger, uansett hvor skrudd sammenligningen er.

 

Herlighet, skjerp dere. :realmad:

 

-MightyTwin.

Lenke til kommentar

Det er tvilsomt at bildene er ekte. Hvis bildene er ekte er det imponernede hvis Canon faktisk har fjernet DirectPrint-knappen. Det vil også være rart om Canon har utelatt PictBridge- og AF-ON-knappene som 40D har.

 

Når det gjelder spesifikasjonen er de nok reelle nok, det er de spesifikasjonen som har vært rundt på nettet lenge. Om de er imponerende eller ei er opp til hver enkelt å bedømme. For min del håper jeg kameraet får 5fps, at sensoren har gode og helst bedre støyegenskaper enn 5D og større dynamisk omfang selv om pixlene blir mindre.

 

Som mange har sagt tidligere er 5D mk II ingen direkte konkurrent til Nikon D3. Jeg håper derimot at Nikon kommer med et FF-hus i samme prisklasse som 5D, håper også at Sony kommer på banen med et FF-hus etterhvert så man får mer konkurranse i det segmentet.

Lenke til kommentar
Ikke så fryktelig imponerende specs, imponerer ikke så mye som D3 i mine Nikon-øyne.

9562645[/snapback]

 

Jeg begynner å se meg lei på slike kommentarer som dette. Med en gang en ny tråd dukker opp her på akam.no, som hinter til nyheter og/eller erfaringer om Canonhus (og Olympus/Pentax/Sony for den saks skyld), så popper et opp et Nikonhue med trang for å vise at Nikon er best i alle sammenhenger, uansett hvor skrudd sammenligningen er.

 

Herlighet, skjerp dere. :realmad:

 

-MightyTwin.

9563251[/snapback]

Jeg er helt enig med deg i at dette kanskje ikke er det mest konstruktive man kan bidra med, men dette er nok likt i begge (alle) leire. Vil ikke si at Canon folket akkurat går foran som noen forbilder heller.

Det som likevel er interesant er å diskutere spesifikasjoner og resultater opp mot hverandre, uten at man skal lage en fanboy konkurranse ut av det.

At Canon med sin 5D har noe som vi i Nikon leiren ikke har, er jo hevet over enhver tvil, og det er bra. Bra fordi det skaper konkurranse, som igjen skaper utvikling, ny teknologi og bedre produkter for oss brukere.

Lenke til kommentar
Ikke så fryktelig imponerende specs, imponerer ikke så mye som D3 i mine Nikon-øyne.

9562645[/snapback]

 

Er nok ikke ment som en konkurrent til D3 men heller en forbedring av 5D som er mer, hvis en kan kalle det det, FF for entusiaster.

 

Ser det ryktes om semi-værtetting. Det skulle vel bety ala D300? Uansett en forbedring.

9562670[/snapback]

 

D300 har på ingen måte en semi værtetning, hvor har du det fra. 40D har en semi værtetning.

Lenke til kommentar
Ikke så fryktelig imponerende specs, imponerer ikke så mye som D3 i mine Nikon-øyne.

9562645[/snapback]

 

Er nok ikke ment som en konkurrent til D3 men heller en forbedring av 5D som er mer, hvis en kan kalle det det, FF for entusiaster.

 

Ser det ryktes om semi-værtetting. Det skulle vel bety ala D300? Uansett en forbedring.

9562670[/snapback]

 

D300 har på ingen måte en semi værtetning, hvor har du det fra. 40D har en semi værtetning.

9565214[/snapback]

 

Den har dårlige tetting enn D2Xs hvis jeg ikke tar helt feil, derfor "semi". Men D300 har bedre tetting enn 40D i følge rapportene, så det er vel flere grader av værtetting ;)

Lenke til kommentar
Ser ut som Canon har en oppgradering til 5D på gang

Link 1

Link 2

Står november 2007, så det går i såfall fortere med Canon å få ut nye modeller enn med Nikon (det var vel egentlig ikke noen nytt..)

9562624[/snapback]

 

Skjønner ikke helt denne konkurransetankegangen som ofte råder her. Det blir litt fjortis å kakke hverandre i hodet med hvem som er best av liverpool og manu. Det er vel egentlig ikke det det handler om.

Hvem er best, og best i test blir bare tomt meningsløst og tilfeldig. Synes jeg da.

Det er vel ingen som tenker å bytte system barfor at det kommer noe nytt likevel.

Den nye 5D tror jeg blir fin fin for de som satser på portrettfotografering, som vel er det den er ment for.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt denne konkurransetankegangen som ofte råder her. Det blir litt fjortis å kakke hverandre i hodet med hvem som er best av liverpool og manu. Det er vel egentlig ikke det det handler om.

Hvem er best, og best i test blir bare tomt meningsløst og tilfeldig. Synes jeg da.

Det er vel ingen som tenker å bytte system barfor at det kommer noe nytt likevel.

Den nye 5D tror jeg blir fin fin for de som satser på portrettfotografering, som vel er det den er ment for.

9565907[/snapback]

 

Enig der.

Når førstegangskjøpere får tips om hvilket kamera de bør kjøpe, så går det ofte i at det ikke er særlig stor forskjell mellom kameraene. De bør heller tenke på grepet.

 

Ikke akkurat samme lyden når det kommer nye modeller ;)

Lenke til kommentar

En ny utgave av 5D skal en ikke kimse av, selv om forbedringene ser relativt moderate ut. 5D er jo et knall FF-kamera til en relativt bra pris. Tviler dog på at bildene er ekte, men at en Mark II er på vei i løpet av høsten er nok meget sannsynlig. Canon har jo havnet litt i skyggen av Nikons storlansering den siste tiden.

 

Å sammenligne med D3 blir helt feil, det er et helt annet kamera som finner seg mellom 1D og 1Ds, også prismessig. Til den prisen 5D selges for, har ikke Nikon noe kamera.

 

Den største fordelen med en slik lansering, er at dagens 5D kan skaffes til en hyggelig pris, brukt eller nytt. Til glede for mange... :)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Hvilken sensor er det som sitter i nåværende 5D? Samme som i 1Ds? Hvis det stemmer at 5D mk II blir 16 Mp så er vel det et hint om at den kommer til å bruke samme sensor som 1Ds MkII (ikke Mk III) :ermm:

 

Og må si meg enig i at det er litt poengløst å sammenligne 5D med Nikon D3. Det eneste de har til felles er at sensorstørrelsen er omtrent den samme, ellers er de to relativt forskjellige kameraer både i bruksområde, egenskaper og pris. Nikon har vel egentlig ikke noen modeller som direkte konkurrerer med 5D, men det kan jo hende det kommer. Jeg hadde i hvert fall solgt bestemora mi for et hus med D300-kropp og D3-sensor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...