Gå til innhold

Acer Aspire 7520 Win.xp


GyldeN

Anbefalte innlegg

Har nettopp bytta ut vista med xp på bærbaren. Kommer meg på internett med kabel, men får ikke kobla til på trådløsen. og jeg er 100 % sikker på at det skal fungere. Finne nettverket og klarer og koble til.

 

Men jeg får feil melding om at det er begrensa eller ingen forbindelse.

 

Brukte desse driverene

 

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/asp...5520_7220_7520/

 

noen som kan tenke seg hva som er gale ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to ulike drivere til trådløst nettverkskort den linken viser til.

Hvis du ser i Enhetsbehandling vil du se et gult utropstegn under Nettverkskort hvis du har valgt feil driver. Hvis ikke, skal det i utgangspunktet være greit.

 

Den vanligste grunnen til "Begrenset eller ingen forbindelse" er at kortet ikke mottar noen IP-adresse fra DHCP i routeren. Hvis du ser på "Status" for nettverkskortet så skal det under "Aktivitet" stå pakker sendt og pakker mottatt. Hvis du kun ser sendte pakker, betyr det at det er tilfellet.

 

Isåfall bør du sjekke følgende:

 

- Hvis du har sikkerhet (WEP, WPA, WPA2) aktivert for det trådløse nettverket, har du tastet inn riktig nettverksnøkkel?

 

- Bruker du Windows innebygde klient for trådløst nettverk, eller er det en 3. parts?

 

- Har du prøvd å reparere forbindelsen via høyreklikk -> Reparer?

 

- Har du prøvd å restarte den trådløse routeren?

Lenke til kommentar

Takker for godt svar !

 

problemet er at det fikser seg når jeg trykker reparer, men det fungerer fortsatt ikke.

 

Så nå at vista lå igjenn på C disken. Noe jeg ikke hadde planlagt, kan dette gjøre at det kræsjer på en måte ? burde jeg evt installere på nytt ?

 

ser nå at jeg ikke får pakker mottatt heller..

 

på enhetsbehandling får jeg opp : (nettverkskort)

 

1394 - nettverkskort

Atheros AR5007EG Wireless Network Adpater

Nvidia nForce Networking controller

Endret av GyldeN
Lenke til kommentar

kanskje jeg som er skikkelig "smart" nå ... men finner jeg software for wlan på denne lista ?

 

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/asp...5520_7220_7520/

 

Nytt problem..

 

Jeg prøver å installere xp på nytt, men klarer ikke slette C: .. altså der vista ligger.. formaterte disken men kom bare opp mislykket helt på slutten. Når jeg starter opp med CD-en får jeg heller ikke opp C disken og kan da heller ikke slette partisjonen..

Endret av GyldeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...