Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på full lakkering av bil.


Shortyboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Pappa har brukt, og henvist flere folk til et lakkeringsfirma i Szczecin i Polen (han bor der selv, så han viser frem og ordner mye for dem).

Garantien der er fra 3-5 år, og de tar på seg de fleste lakkejobber.

Lakkering av vanlig bil (utvendig, synlige deler, de tar ikke av deler eller ut ruter) koster ca. 10-14k.

Finnes nok noen som er billigere også (jeg fikk et tilbud en plass på 5-6000kr), men hvordan kvaliteten og garantien og kundesupporten er en sånn plass vet jeg ikke.

Reisen ned koster ikke stort mer enn 1-2000kr.

Siste han leverte inn var en gammel Jaguar som skulle ha totalrenovering av karosseri.

 

Finner du feil, så ringer du firmaet, og de gir deg time, og du stikker ned når du har time og de gjør jobben så kjapt som mulig.

 

Så du sparer store penger uansett om du må reise ned flere ganger vist det er så gale som 20-40k i Norge.

9553829[/snapback]

 

 

Har du et navn/ adresse på dette verkstedet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Veldig mange opererer med skyhøye priser i norge, men jeg ville ikke kjørt til polen for å spare 10000kr.

Der jeg jobber tar vi opptil 16000 for hellakkering med sparkling og grunnarbeid, men er jo selvsagt dyrere om det er mye rust og slikt.

Har en polsk kollega der jeg jobber som sier de ca 300-400 for å lakkere en "enhet" (fanger, panser etc) i polen, men husker ikke nøyaktig hvor mye han sa.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

tenkte å kanskje lakkere bilen min i sommer, en smart roadster brabus exclusive(veldig liten bil)

har noen peiling på ca pris på kun lakkeringen, altså ikke lakken da dette varierer etter hva jeg skal ha.

 

bilde av bilen for å vise størrelse(det er ikke meg eller min bil):

post-27317-1199352771_thumb.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar
tenkte å kanskje lakkere bilen min i sommer, en smart roadster brabus exclusive(veldig liten bil)

har noen peiling på ca pris på kun lakkeringen, altså ikke lakken da dette varierer etter hva jeg skal ha.

 

bilde av bilen for å vise størrelse(det er ikke meg eller min bil):

 

Jeg ville tenkt meg ca. 20.000 eller mindre. Bedre å dra til et verksted med bilen og spørre.

 

Men ca. 20.000 ville jeg ha tenkt meg.

Lenke til kommentar
jeg kan jo skru av alt av karosseri ganske lett, er kanskje greiere å levere bare karroseriet, kanskje det blir billigere også da.

 

men 20 000 bare for jobben var vel ganske mye?

 

jeg er jo ingen lakkerer, men jeg skrev ca. 20.000 eller mindre. Hvis du skrur av alt som lykter osv. så blir jo det litt billigere. Smart Roadster Brabus er ganske liten bil, så jeg ville tippe at det er billigere enn 20.000. Spørs ossen lakk du skal også ha da. Men tviler på at prisen er over 20.000, er 90% sikker på at det er mindre.

 

Kjør bilen til din nærmeste lakkerer og spør om prisen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hørt og lest at dette verkstedet er å annbefale hvis du skal lakkere i Polen. Det er et bra verksted.

 

Skal du pusse opp bilen

En god anbefaling i Szczecin er ASO Kalinski. Gis den beste anbefaling på karroseri og lakkerings arbeid.

 

Tlf: +4891 4821087 Mob: +48 509071503

kalinski­[email protected] (er ikke sikker om det er riktig)

 

Hvis du skulle trenge hjelp anngående dette verkstedet, eller noe annet så kan du gjerne kontakte [email protected] Her får du garrantert hjelp

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Grunnen til at lakkerere i Norge tar "skyhøye" priser er ikke fordi de er grådige, men fordi ting koster mer i Norge enn Polen. Oppvarming av lakkboks, dyrere arbeidskraft, strengere HMS-krav (regner med at de ser litt mer mellom fingrene i Polen?), dyrere lakk etc.

 

Samme prinsippet som at en utepils koster en femmer i "syden", og 50-60 kroner i Norge. :)

 

Anbefaler uansett at folk sjekker litt rundt, et par ringerunder kan spare deg for mange høvdinger. Skru gjerne av deler, fjern rust og gjør grunnarbeid selv (finnes goder guider på nettet) - noen timer arbeid, men du sparer mye penger.

 

____________

Kjøpte selv 4,5 L lakk, og 8,5 L klarlakk til kjærre mi, metallic, da ga jeg 3400 fra en som kjenner en som kjenner en som kjenner en.

Lenke til kommentar

VOC krava i norge er grunnen til det høge prisane på lakkering, men det er også på grunn av at det er ikkje så mange som velger til å ta utdanning under lakkering..

 

vis du har ein kompis som kan gjere det betaler du sikkert for grunning, base(farge), klarlakk, leige av utstyr og leige av plass og lakkboks...

 

eit verksted vill ha 750 kr per 100 perioder og det det er berre lakkerings delen ... heillakkering tar mange hundre perioder.

Lenke til kommentar
Snart på tide at noen polakker åpner lakkeringsverksted her i landet. :yes:

ja for guds skyld, flere polakker så økonomien her i landet tar ett steg til mot stupet

 

Det er for sent nå, uansett hva man gjør. Norge kan slutte med å prøve å redde hele verden, isteden for å høyne prisene her i Norge kan de like godt gi litt penger til de stedene der de bruker gammel teknologi på fabrikker osv.

 

Off Topic :O

Lenke til kommentar

Polske lakkerere begynner og ble veldig kravstore på lønna. En gammal venn som også eier et lakk verksted sparka nettopp 2 stk da dem krevde over 30 000,- i mnd lønn. Dem har ikke fagbrev eller noen ting og han har personlig håndplukka dem og lært dem opp. De var veldig flinke, men de kan fortsatt ikke norsk og mangler fagbrev. Tar vel ikke så lang tid før det koster skjorta i polen også...

 

Ta det under bordet hvis du får muligheten er mitt tips...

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Pappa har brukt, og henvist flere folk til et lakkeringsfirma i Szczecin i Polen (han bor der selv, så han viser frem og ordner mye for dem).

Garantien der er fra 3-5 år, og de tar på seg de fleste lakkejobber.

 

så hvordan kan jeg finne det lakkverkstedet? har du noe nettside eller tlf nummer? : ) hadde vært veldig fint

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...