Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på full lakkering av bil.


Shortyboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er ikke akkurat billig å lakkere i Norge heller da :)

 

Hvis du tenker en: 4 dørs sedan, personbil m/5seter blir sikkert ca. 25-35.000+++

 

Har selv spurt en lakeringsverksted om hvor mye de skulle ha for å lakkere en Carina E 95 modell, og da sa de at jeg må ta med bilen til dem før de kan si noe, men han sa også at det blir garrantert over 30.000 kr.

 

-> Har ikke bil engang så hva skulle jeg ta med ? :!:

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Anbefaler, hvis du har tid og mulighet, å reise nedover europa (eller nordover til Finland). MYE billigere.

9552733[/snapback]

 

Hva med Polen? Fetteren min stylet bilen (body kit og mye mer og lakkerte den for en total pris på 20.000. Det var en Audi A4.

 

Koster sikkert 10.000+++ i Polen tenker jeg, kanskje litt mer? men du sparer en god del.

 

Er billig i Finnland har jeg hørt, når jeg kjøper meg en bil så skal jeg bestille body kit derifra :love:

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Joda, det er det. Men det er billigere i Polen, og lakkererene er minst like flinke.

9552834[/snapback]

 

EvenT har et poeng...

 

Rs125: det kan være vanskeligere å få fiksa det hvis det blir noen problemer med lakken, de har som regel garanti i Polen (alle?). Det som er problemet er å reise ned dit igjen.

 

Prøv Sverige, er billigere der enn i Norge. Prøv å kontakte en svensk firma først før du drar ned. Hvis det blir noen problemer så er det ikke langt å reise.

 

Etter lakkering skal ikke bilen vaskes med såpe, man skal bruke passe varmt vann og vaske. Hvis bilen blir skitten så skal det tas vekk fortest mulig med lunkent vann. Masse mer man bør vite som jeg ikke husker helt, men det er bare å søke på nettet hvis du vil vite resten.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Si at du lakkerer bilen din i Polen da.. Og det oppstår en feil.

 

Først bruker du sikkert 1.5-2dager på å kjøre dit. Så skal bilen din stå der en uke, så skal du hjem igjen.

 

Når du finner en feil må du igjen få bilen ned dit igjen.

I beste fall får du sikkert ringt de og avtalt en tid, men i verste fall kan det hende du må kjøre tilbake, vise de feilen, diskutere masse, også reise hjem igjen for å vente på tid om kanskje 3uker.

Dette er mye unødvendig tid, penger og kilometer du pådrar deg. Syns det noenganger er fantastisk hvor mye folk gjør for å snu på krona.

Nå er selvfølgelig dette satt på spissen. Men de beste kan gjøre feil.

 

Og dessuten. Det lakkfirmaet som sier at det ikke går ann å vaske bilen etter lakkering gjør en såpass dårlig grunnjobb at du rett og slett ikke bør lakkere bilen din der. Moderne lakk ved moderne anlegg er ferdig herdet når arbeidet blir levert. Spørr hvilket som helst seriøst lakkverksted.

Lenke til kommentar
Og dessuten. Det lakkfirmaet som sier at det ikke går ann å vaske bilen etter lakkering gjør en såpass dårlig grunnjobb at du rett og slett ikke bør lakkere bilen din der. Moderne lakk ved moderne anlegg er ferdig herdet når arbeidet blir levert. Spørr hvilket som helst seriøst lakkverksted.

9553019[/snapback]

 

Jeg leste at man ikke skulle bruke såpe den første uken på internet. ;)

 

men men....du har en GOD eksempel at det ikke er lurt å lakkere der, men fetteren min studerer i Polen og derfor lakkerte han bilen sin der. Hvis man studerer i utlandet blir jo det bedre.

 

Men Sverige er ikke så langt da, finner man en verksted nær grensa så hadde det vært topp.

 

Tar det 3 uker for å fikse problemene som oppstår med lakken? så lang tid :ohmy: ?

Lenke til kommentar

Men betaler du 10k i Polen, og 35-40k i norge har du gjerne 25-30 000kr å rutte med da, du skal ganske mange ganger opp og ned til polen for de penga..

 

 

Ville heller tatt sjansen på at problemene vil koste meg mindre enn 25 000kr..

 

Må selvfølgelig være et seriøst firma i utlandet du bruker dog :)

Lenke til kommentar

Pappa har brukt, og henvist flere folk til et lakkeringsfirma i Szczecin i Polen (han bor der selv, så han viser frem og ordner mye for dem).

Garantien der er fra 3-5 år, og de tar på seg de fleste lakkejobber.

Lakkering av vanlig bil (utvendig, synlige deler, de tar ikke av deler eller ut ruter) koster ca. 10-14k.

Finnes nok noen som er billigere også (jeg fikk et tilbud en plass på 5-6000kr), men hvordan kvaliteten og garantien og kundesupporten er en sånn plass vet jeg ikke.

Reisen ned koster ikke stort mer enn 1-2000kr.

Siste han leverte inn var en gammel Jaguar som skulle ha totalrenovering av karosseri.

 

Finner du feil, så ringer du firmaet, og de gir deg time, og du stikker ned når du har time og de gjør jobben så kjapt som mulig.

 

Så du sparer store penger uansett om du må reise ned flere ganger vist det er så gale som 20-40k i Norge.

Lenke til kommentar

 

Og dessuten. Det lakkfirmaet som sier at det ikke går ann å vaske bilen etter lakkering gjør en såpass dårlig grunnjobb at du rett og slett ikke bør lakkere bilen din der. Moderne lakk ved moderne anlegg er ferdig herdet når arbeidet blir levert. Spørr hvilket som helst seriøst lakkverksted.

9553019[/snapback]

 

Då må vel bilen ha stått inne på verkstedet i 1 uke etter lakkering? Tar rundt 1 uke før lakken er helt ferdig herdet, men man kan vaske bilen forsiktig dagen etter lakkering.

Lenke til kommentar

 

Og dessuten. Det lakkfirmaet som sier at det ikke går ann å vaske bilen etter lakkering gjør en såpass dårlig grunnjobb at du rett og slett ikke bør lakkere bilen din der. Moderne lakk ved moderne anlegg er ferdig herdet når arbeidet blir levert. Spørr hvilket som helst seriøst lakkverksted.

9553019[/snapback]

 

Då må vel bilen ha stått inne på verkstedet i 1 uke etter lakkering? Tar rundt 1 uke før lakken er helt ferdig herdet, men man kan vaske bilen forsiktig dagen etter lakkering.

9553858[/snapback]

 

14 dager anbefales før første vask og 4 uker for lett polering.

Lenke til kommentar

Vi driver med russebil og har i den anledning reist litt rundt og forhørt oss om lakkering i det siste. For bare lakkering av en vanlig personbil kommer det på rundt 15k og oppover. Så kommer det jo litt tillegg om man skal ha perle/metallic lakk, og for at de pusse/matte ned bilen, demonterer blinklys, grill osv.

 

Matter man bilen selv og sparkler hvis det trengs, samt skrur av det man kan av plastikk og sånt så kommer man fort unna med et par tusen. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...