Mountain Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 (endret) Her får du se en annen side av Endorphin som er et program der du lager animasjoner, GTA IV kommer til å bruke fysikkmotoren som heter Euphoria som ikke bruker forhåndslagde animasjoner. I videoen får du se litt hvordan ting beveger seg og alt det der, som det skulle vært GTA IV. Liknende videoer har blitt postet før, men eg har ikke sett videoer med våpen og annet digg. Edit; ny vid:) Endret 24. september 2007 av Narrie
orginal Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Kult Men vil bilkjøringa bli noe mer realistisk?? Kan man forvente litt ordentlig kjørefølelse?? Forventer ikke Forza 2 e.l., men noe bedre enn GTA SA, Saints Row osv hadde vært å foretrekke....
Isbilen Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Bilene så urovekkende lette ut på den første traileren, men det kan jo hende det ordner seg.
Bruktbilen Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Har ikke sett mange slike videoer, synes det ser ut som helt vanlig ragdoll fysikk, hva er det som er så spesielt med den videoen?
Runar Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Det er vel ikke fysikken som er spesiell og ny, det er det at den blir brukt i GTA4. Det er jo langt ifra slik det ser ut i GTA3, er det vel?
Bruktbilen Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Trodde det var en selvfølge at de ville legge til ordentlig fysikk på et PS3 spill...
E-wok Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Dette ser grusebra ut! Blanding av animasjon og ragdoll... perfekt.
akristina92 Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 Trodde det var en selvfølge at de ville legge til ordentlig fysikk på et PS3 spill... 9551414[/snapback] Poenget her er vel ikke fysikken i seg selv, men blandingen mellom animasjon og fysikk -- som ikke er scriptet.
Mountain Skrevet 23. september 2007 Forfatter Skrevet 23. september 2007 (endret) I GTA SA er animasjonene lagd på forhånd av Rockstar, foreksempel hvis du skyter en person i hodet, da komme den samme teite fontenen med blod. Og måten han dør på er lik hver gang, dette er Rockstars animasjoner. I GTA IV så er det du selv som avgjør hvordan mange av bevegelsene og liknende skal bli. Vet ikke om er forklarte riktig, er vanskelig å forklare, noen som kan litt mer? Endret 23. september 2007 av Narrie
Kenny Bones Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 (endret) Den store forskjellen og det som er så revolusjonerende er jo det at både fysikk generelt og animasjoner blir dynamisk. No more canned animations, som vil si at ingen i Rockstar trenger å animere hver eneste mulighet. Nå skal det jo sies at RockStar fortsatt kan lage animasjoner, noe de er nødt til. Det dette systemet gjør er at kroppene mest sansynligvis har slike punkter som vi ser i motion capture animasjoner. Så designerne bare lager animasjonene basert på disse skjelettene av punkter. Så tar fysikken seg av resten. Dermed kan designerne bruke tiden sin på andre ting, noe som både sparer dem for tid og penger. I tillegg simulerer Euphoria kroppens nervesystem og AI, noe som vil gi oss langt flere muligheter generelt i spillet. Btw, Star Wars Force Unleashed vil også bruke Euphoria. Edit: Når dere ser animasjonene i den første videoen som ble postet her så kan jeg fortelle såpass at det er ingen designere som har fortalt karakteren at han skal holde seg fast i helikopteret. Han gjør det selv, noe som ER temmelig spesielt. Ingenting som fysisk dikterer hvordan kroppen skal dingle og balansere seg. Motoren gjør det selv! Endret 24. september 2007 av Kenny Bones
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Hva heter sangen i den første? Push it to the limit? Dette så utrolig bra ut! Håper man kan hoppe fra bygninger i dette spillet. F.eks Empire State building, ta springfart ut fra kafe'en i toppetasjen, og se hva som skjer når man lander. :!: hadde vært gøy synest nå jeg
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Edit: Når dere ser animasjonene i den første videoen som ble postet her så kan jeg fortelle såpass at det er ingen designere som har fortalt karakteren at han skal holde seg fast i helikopteret. Han gjør det selv, noe som ER temmelig spesielt. Ingenting som fysisk dikterer hvordan kroppen skal dingle og balansere seg. Motoren gjør det selv! 9561809[/snapback] Feil. Filmene dere så i de klippene viser ingenting med Euphoria. Det er endorphin (som det forøvrig er en Learning Edition av), og der bestemmer man selv hvor de skal hoppe, hva de skal ta tak i, hvordan ditt og hvordan datt skal skje. Med euphoria gjør de det av seg selv, uten at man trenger å gjøre noe spesielt. Med endorphin må man "animere" hele greia selv. Dette er euphoria. PS: Jeg skrev dette fordi jeg irriterer vettet av meg av folk på YouTube som poster filmer av ting de har laget i euphoria når det egentlig er endorphin de har brukt. Bare så dere er obs på det.
JulianR Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Hva heter sangen i den første? Push it to the limit? 9562269[/snapback] Korrekt. Soundtracket fra Scarface
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Hva heter sangen i den første? Push it to the limit? 9562269[/snapback] Korrekt. Soundtracket fra Scarface 9568017[/snapback] Aha
Kenny Bones Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Edit: Når dere ser animasjonene i den første videoen som ble postet her så kan jeg fortelle såpass at det er ingen designere som har fortalt karakteren at han skal holde seg fast i helikopteret. Han gjør det selv, noe som ER temmelig spesielt. Ingenting som fysisk dikterer hvordan kroppen skal dingle og balansere seg. Motoren gjør det selv! 9561809[/snapback] Feil. Filmene dere så i de klippene viser ingenting med Euphoria. Det er endorphin (som det forøvrig er en Learning Edition av), og der bestemmer man selv hvor de skal hoppe, hva de skal ta tak i, hvordan ditt og hvordan datt skal skje. Med euphoria gjør de det av seg selv, uten at man trenger å gjøre noe spesielt. Med endorphin må man "animere" hele greia selv. Dette er euphoria. PS: Jeg skrev dette fordi jeg irriterer vettet av meg av folk på YouTube som poster filmer av ting de har laget i euphoria når det egentlig er endorphin de har brukt. Bare så dere er obs på det. 9567210[/snapback] Jojo, men det er flisespikkeri. Endorphin og Euphoria er uansett såpass likt at videoer av det ene eller det andre gir såsi samme inntrykk likevel. Det er mest sansynligvis samme kjerne som begge baseres på, bare at Euphoria er en modifisert utgave av Endorphin så det passer å bruke til spill. Endorphin har vel vært på markedet en god stund nå, men Euphoria er ganske så fersk på spillmarkedet. Men uansett samme "core". Vel?
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Jojo, men det er flisespikkeri. Endorphin og Euphoria er uansett såpass likt at videoer av det ene eller det andre gir såsi samme inntrykk likevel. Det er mest sansynligvis samme kjerne som begge baseres på, bare at Euphoria er en modifisert utgave av Endorphin så det passer å bruke til spill. Endorphin har vel vært på markedet en god stund nå, men Euphoria er ganske så fersk på spillmarkedet. Men uansett samme "core". Vel? 9574298[/snapback] Tja, delvis. De bruker antakeligvis samme kjerne men den er temmelig godt modifisert. Endorphin er et animasjonsprogram hvor man lager/legger til animasjonene som passer, objektene, personene, hva som skal skje og redigerer det. Altså, det samme vil skje hver gang man rendrer den dersom man ikke endrer på noe. I euphoria derimot er ingenting forhåndsbestemt, animasjonene ligger inne i kjernen, men hver del av kroppen har sin egen AI som vil reagere forskjellig fra gang til gang avhengig av hva som skjer og lignende. Sikkert ikke helt lett å skjønne meg, men for å si det slik: Euphoria: With euphoria, animations are not canned but are generated on-the-fly by the CPU as the game is played. Every tackle is your tackle, every haymaker is your haymaker. Endorphin: At the heart of endorphin are its Adaptive Behaviours, which - unlike animation data - are completely interactive. With Adaptive Behaviours, 3D characters essentially animate themselves. Move two Football players close to each other and one will automatically tackle the other one, realistically trying to grab hold of his legs and bringing him down . Or not. It really is up to you. endorphin allows animators to direct scenes in real-time in a way they have never been able to do before. You can change parameters or change behaviours and see the results instantly on the screen in front of you. When you're done, export animation data in one of the many formats, ready for use in your game or VFX shot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå