Gå til innhold

PDF-filer kan være farlige...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142
Skrevet

Dette er da ikke bra, men.. skal ikke si jeg fikk sjokk da jeg så nyheten, gitt :roll:

Skrevet
Synes Foxit formisker dokumentet litt, dermed er AR mer behagelig å lese PDF-er med.

9548801[/snapback]

Synes også Foxit gjør det vanskeligere å lese på skjermen. Lurer på om det er dårlig anti-aliasering eller noe slikt.

Skrevet
sårbarheten gjelde Windows XP SP2 med IE7
Var ikke så mye info å få ut av denne artikkelen, men er det slik at IE må være (aktivt) tilstede for at det skal bli "farlig"?

I så fall må jo det bety at sikkerhetstrusselen er til stede fordi IE insisterer på å åpne pdf-filer internt i browseren?

Hvorfor kan ikke nettlesere åpne filformat at typen .pdf, .doc m.m. åpne disse filene i deres respektive programmer? Jeg klarer ikke å se nytten av å knote med .doc-dokumenter inne i IE..

Skrevet

Da er det jo bare til å oppgradere til Vista da!

eller bruke foxit... noko som eg alt gjer...

Orker berre ikkje den tunge adobe pakken som vil prakke på deg googlebar eller var det yahoobar, når foxit gjer samme nytten!

Skrevet
Da er det jo bare til å oppgradere til Vista da!

eller bruke foxit... noko som eg alt gjer...

9550225[/snapback]

Eller bare ganske enkelt være kritisk til hva en åpner... Man må ikke åpne alt av lenker og dokumenter på nettet ;)

Skrevet (endret)

Hei. Selv kjører jeg Windows 2000 Pro+Sp4 på alle mine maskiner, jeg kjører i tillegg Adobe Reader 8.0 Pro på hovedboksen. er jeg egentlig utsatt for sårbarheten da?

Jeg synes FoxitReader er greit å bruke, men jeg har ikke satt meg nok inni hvordan PDF Editor og PDF Creator virker, så jeg har ikke gidda å skifta over til Foxit enda. Det jeg liker med Adobe Acrobat. Pro versjonen at jeg har mulighet til å lage og endre PDF Dokumenter.

Tenkte faktisk på å teste Foxit sine programmer igjen snart, men har ikke hatt tid/tenkt over det enda.

Endret av wil
Skrevet

Foxit reader er kjempebra, den loader på ett sekund i motsetning til den treige Adobe Acrobat reader som loader 100 .dll-filer før den endelig åpner dokumentet.

Skrevet
Synes disse artiklene er litt morsome..

Hadde jo vært gøy hvis vg hadde på forsiden "Farlig å gå ut døren"

Alt er farlig!

At PDF-filer er farlige, er ikke noe som burde være forventet. Det er jo ikke akkurat eksekverbar kode (de skal i hvert fall ikke være det :p)...

Orker berre ikkje den tunge adobe pakken som vil prakke på deg googlebar eller var det yahoobar, når foxit gjer samme nytten!
Du misliker bloat, men du anbefaler folk Vista? :p

Jeg klarer ikke å se nytten i IE selv jeg :p
IE er jo et veldig nyttig verktøy for å ødelegge HTML-standarden :(.

Synes Foxit formisker dokumentet litt, dermed er AR mer behagelig å lese PDF-er med.
Enig, foretrekker AR over Foxit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...