Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke etter kabinett-bytte


Anbefalte innlegg

Slet litt med at maskinen min ble utrolig varm, og begynte å pipe pga dette, så jeg tenkte jeg skulle rense den helt for støv, for å sette alle komponenter inn i et annet kabinett som er litt mer romslig etc. Gode gamle Chieftec :)

 

Har nå koblet til alt, og det skal ikke være noen som helst feilkobling. Når jeg kobler i strømkontakten, så lyser det et lys på hovedkortet. Jeg trykker på PWR-knappen, men ingenting skjer. Det eneste antydningen jeg får til at PC-en reagerer, er at når jeg trykker, så dimmer lyset på hovedkortet. Når jeg slipper PWR-knappen, så lyser den for fullt igjen.

 

Noen som har en anelse om hva dette kommer av?

 

Mine specs er forresten:

AMD Athlon 2500+

Radeon 9800 PRO

2x512 Corsair XMS3200

250 GB HDD

Asus A7N8X Deluxe hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huska å sette spacere på rett plass? så det ikke sitter igjen en på feil plass og lager kortsluttning bak hovedkortet.

9547434[/snapback]

 

Spacerene står som de har stått hele tiden, så de er ikke problemet. Før jeg byttet så fungerte PC-en, men slo seg av og pep en del pga varme og mye støv. Skjønner ikke hva problemet er - Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Strip alt, så kobler du til en ting om gangen, og prøver og starte maskinen mellom hver ting du kobler til.

 

 

Husk: koble fra strøm mellom hver gang du fikkler i maskinen.

9548379[/snapback]

 

Kanskje jeg skal prøve det, men skulle ikke PC-en startet uansett, så lenge hovedkortet har fått tilkoblet strøm? Er vel først i oppstartsprosessen hvor man skulle merket om noe er koblet galt eller ikke?

Lenke til kommentar

Trur han tenkte på den 4 pins koblinga som skal sitte i nærheten av CPU'en, den kablen heter vel egentlig P4 power eller noe sånt, siden den kom sammen med Pentium 4 CPU'ene.

 

Men tilbake til spacerne.. sikker på at det ikke er en som sitter feil da? for jeg regner med at dette ikke er samme hovedkort som du har hatt i det kabinettet før..

 

Om du ikke får noe mer liv i det ville jeg prøvd å skrudd ut hovedkortet, lagt det et sted det ikke ble kortslutta også kjørt strøm på det for å se om det starta utafor kabinettet :)

Lenke til kommentar
Slet litt med at maskinen min ble utrolig varm, og begynte å pipe pga dette, så jeg tenkte jeg skulle rense den helt for støv, for å sette alle komponenter inn i et annet kabinett som er litt mer romslig etc. Gode gamle Chieftec :)

 

Har nå koblet til alt, og det skal ikke være noen som helst feilkobling. Når jeg kobler i strømkontakten, så lyser det et lys på hovedkortet. Jeg trykker på PWR-knappen, men ingenting skjer. Det eneste antydningen jeg får til at PC-en reagerer, er at når jeg trykker, så dimmer lyset på hovedkortet. Når jeg slipper PWR-knappen, så lyser den for fullt igjen.

 

Noen som har en anelse om hva dette kommer av?

 

Mine specs er forresten:

AMD Athlon 2500+

Radeon 9800 PRO

2x512 Corsair XMS3200

250 GB HDD

Asus A7N8X Deluxe hovedkort

 

9547359[/snapback]

Har sett dette fenomenet på en datamaskin (som jeg skulle reparere) . Jeg demonterte hovekortet og bak /under hoedkortet befant seg sølvpapir fra "godterier". Jeg fjernet dette og pc fungerte bra.

Nb! Det er ikke sikkert at dette er feilen?, men du kan jo sjekke. Husk antistatiske lenker og utlading av all strøm fra hovedkortet før du berører noen som helst komponenter.

Lenke til kommentar
Trur han tenkte på den 4 pins koblinga som skal sitte i nærheten av CPU'en, den kablen heter vel egentlig P4 power eller noe sånt, siden den kom sammen med Pentium 4 CPU'ene.

 

Men tilbake til spacerne.. sikker på at det ikke er en som sitter feil da? for jeg regner med at dette ikke er samme hovedkort som du har hatt i det kabinettet før..

 

Om du ikke får noe mer liv i det ville jeg prøvd å skrudd ut hovedkortet, lagt det et sted det ikke ble kortslutta også kjørt strøm på det for å se om det starta utafor kabinettet :)

9550672[/snapback]

 

Ingen sitter feil, er faktisk det samme hovedkortet jeg brukte i det andre kabinettet. Har enkelt og greit brukt alle de samme komponentene, men byttet kabinett. Da kan jeg teste å ta det ut jeg da, håper det hjelper altså. Ikke lett å finne Socket A hovedkort om dagen synes jeg.

Lenke til kommentar

9547359[/snapback]

Har sett dette fenomenet på en datamaskin (som jeg skulle reparere) . Jeg demonterte hovekortet og bak /under hoedkortet befant seg sølvpapir  fra "godterier". Jeg fjernet dette og pc fungerte bra.

Nb! Det er ikke sikkert at dette er feilen?, men du kan jo sjekke.  Husk antistatiske lenker og utlading av all strøm fra hovedkortet før du berører noen som helst komponenter.

9551388[/snapback]

 

Da tester jeg som sagt å ta hovedkortet ut av kabinettet. Men det er en ting jeg har bemerket meg på hovedkortet som jeg lurer på om kan være feilen. Der jeg kobler til Restart Switch, HDD LED, PWR Switch, Speaker osv., har jeg sett at den ene PIN-en er borte, men dette gjelder Restart Switch, så HVIS dette er et problem, så berører uansett dette bare restart funksjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...