Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dessuten savner jeg et optisk drev oftere enn jeg liker å innrømme. Men med de forandringene er plutselig ikke maskinen ultraportabel lengre så jeg får bare kose meg med den maskinen jeg har
Et lite dilemma der ja. Nå er det jo fine verktøy for å unngå behov for optisk drev i linux, selv har jeg problemer med å se for meg når jeg skulle hatt behov for optisk drev untatt når jeg er hjemme. Jeg har aldri brukt optisk drev (utenom hjemme) på min laptop gjennom de siste par år, og jeg har tatt den verden rundt flere ganger. Hva er det du savner drevet til da?

Først og fremst så savner jeg drevet når jeg sitter med en plate i handa jeg skulle likt å bruke. Som oftest er den plata en film men det kan også være software. Jeg kan selvfølgelig rippe dvden eller lage image av den men det er ganske mange ekstra operasjoner (og tar lang tid) i forhold til å bare smekke plata inn i et optisk drev og hvis jeg først er på tur kan det føles litt surt å ikke få sett den filmen jeg fant på rema i Overhalla før jeg får kommet meg hjem til sivilisasjonen igjen. Manglende optisk drev er en kompliserende faktor og er noe jeg må tenke seriøst gjennom neste gang jeg kjøper en bærbar maskin.(jeg er veldig lite glad i kompliserende faktorer)

Lenke til kommentar
Noen som har en formening om 901 vs 1000? Kan man oppgradere 901 til å bli like kraftig som 1000?

 

Like kraftig ?

Det er størrelsen, vekt og lagringskapasiteten som er hovedforskjellen.

1000 er større fysisk, den er tyngre (ca 1.5 kg) og har en roterende HDD..

Den har bredere tastatur og vil således sikkert være lettere å skrive touch med.

 

Men du kan selvsagt også sette inn en større disk på 901 versjonen..

Likedan kan du også sette inn 2Gb RAM i 901.

 

Her et bilde av begge to:

r1168630.jpg

Lenke til kommentar
Ser forresten at Komplett.se har 900 og 701 på lager?? Hvorfor har ikke Komplett.no disse på lager?

Komplett fikk inn et parti på ca 300 Asus Eee 900 i går, men med 500 forhåndsbestillinger har dette medført at lageret er tomt, men noen av de første som bestilte har laptop på vei hjem i posten.

 

Min har alt ankommet postkontoret, hente i kveld :)

 

PS: Lagerstatus hos bestbuy.no er: "På lager". Eneste jeg har sett som har det.. Ellers bestilte jeg egentlig min fra meeter.no, og den er på postkontoret. Men de har lagerstatus "Ikke på lager, dato ukjent" i sin nettbutikk. Mulig de har fått inn færre maskiner enn bestillinger dem også..

Endret av spoff
Lenke til kommentar
hmm, svart 901, me wants!!!

 

July 31, 2008 14:31 Southampton - UK Shipment picked up

August 01, 2008 08:09 Oslo - Norway Processed for clearance at Oslo - Norway

 

Sort 901 fra Clove. Bør ankomme kontoret i oslo ikke senere enn solformørkelsen:) Kan forresten anbefale DHL på det varmeste; leveringstid fra England på under 24timer, samt god hjelp på norsk kundeservice da jeg ville endreleveringsadressen.

Lenke til kommentar
hmm, svart 901, me wants!!!

 

July 31, 2008 14:31 Southampton - UK Shipment picked up

August 01, 2008 08:09 Oslo - Norway Processed for clearance at Oslo - Norway

 

Sort 901 fra Clove. Bør ankomme kontoret i oslo ikke senere enn solformørkelsen:) Kan forresten anbefale DHL på det varmeste; leveringstid fra England på under 24timer, samt god hjelp på norsk kundeservice da jeg ville endreleveringsadressen.

 

Men UK har foreløbig bare Windows XP utgaven... :(

Lenke til kommentar
hmm, svart 901, me wants!!!

 

July 31, 2008 14:31 Southampton - UK Shipment picked up

August 01, 2008 08:09 Oslo - Norway Processed for clearance at Oslo - Norway

 

Sort 901 fra Clove. Bør ankomme kontoret i oslo ikke senere enn solformørkelsen:) Kan forresten anbefale DHL på det varmeste; leveringstid fra England på under 24timer, samt god hjelp på norsk kundeservice da jeg ville endreleveringsadressen.

 

Men UK har foreløbig bare Windows XP utgaven... :(

 

 

Ja, det ble et vaskelig valg; men jeg end

Lenke til kommentar
Yay fikk høre at min trolig kommer idag på døra innen 4 :-D Får håpe de holder tiden! Asus Eee 901 20G White (ja, svart er kulere men hvit var lettere å få tak i.)

 

Fikk min i posten i dag, EEE900 Sort.. Digg liten og hendig pc. ;) Har ikke fått sjekket så mye enda, men virker som er knall pc til sitt bruk;)

Lenke til kommentar

I og med at jeg bestile fra USA fikk jeg amerikansk lader. Jeg lurer derfor om det er mulig å bytte ut den delen som kommer fra trafoen til stikkontaken med den som fulgte med fra f. eks min eksterne harddisk. Den passer, men jeg er redd for å ødelegge batteriet mitt og mer til. Det er lettere å forstå om du ser på tegningen jeg har laget.

 

Her er forresten info om laderen:

"100-240V AC, 50-60Hz universal (Comes with Standard US Power Adapter)"

 

I guess det betyr at den tar alt? Ville tro det.

 

acadapterzh5.th.jpg

(Klikk på bildet for større versjon)

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...