Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Minne: 1GB 533MHz DDR2

CPU: Atom N270 1.6GHz

Chipset: Intel' 945GMS (støtter 533Mhz på ram og CPU, men kan strekkes til 667 på CPU visstnok.)

Graphics: Intel GMA 950

Takk, uten om at prosessoren er en intel celeron, gjelder det samme for 900? og hva er frekvensen paa den?

 

For spørsmaalet er om jeg gidder aa vente paa 901.

 

Edit: N270 er vel den som sitter i acer one og?

Endret av KillYou
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som venter på 900 i Norge kan fortelle at 4. august er satt til launch her i Norge, så hvertfall der jeg jobber fikk vi streng beskjed at den ikke kunne selges før den tid. Den har btw ankommet hovedlageret i dag, så vil tro det ikke er lenge til de første sendes ut fra nettbutikkene. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke 1900 kr er verdt den lille forskjellen.

 

Er enig at det er litt mye, men slik er det nå alltid når du vil ha siste nytt.

 

1000 & 901 er jo ikke engang kommet til landet, og det er ikke overflod av de der de er kommet heller.

Da koster det litt mere også, men uansett så er det ikke det helt store beløpet.

 

Jeg ønsket en liten maskin, men kjapp og med lang batteri-levetid.

Dermed var 1000 ute av bildet pga at den er hakket større.

900 var ute av bildet med 3 cellers batteri og 2-3 timers levetid på batteriet,

og Norsk/nordisk 901 var lite aktuell siden den har en mye tregere disk.

 

Dermed var det kun å importere en 901 fra USA med 20GB disk.

Får da riktignok USA tastatur, men det anser jeg overhodet ikke som noe problem.

Strømforsyningen på denne er jo også genial,

med at man kun trenger å kjøpe ny nettledning til den for at den skal passe overalt.

 

Min kostet også $599,- ex frakt/mva men jeg tror ikke at de norske ("tregere" 16Gb) kommer til å bli sååå mye billigere.

Lenke til kommentar
Strømforsyningen på denne er jo også genial,

med at man kun trenger å kjøpe ny nettledning til den for at den skal passe overalt.

 

Man trenger vel strengt tatt ikke kjøpe noen overgang engang har jeg hørt. Den passer, men den sitter ikke like bra, og så har den ikke jord. Men jeg er sannelig ikke sikker på om AC Adapteren i det hele tatt støtter det, for det har jeg ikke vært borti før.

 

 

Og så må jeg bare poengtere det: Side #100 er imponerende mye for denne tråden! Jeg prøver sakte og sikkert å komme meg igjennom de første 90 som jeg ikke har fulgt med på, det går sakte! Er mange fine tips i tråden. Hadde vært fint om alt ble samlet, men det er kanskje litt mye å kreve av en så stor tråd ;)

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar
Den harddisken er ikke tregere. Sitter samme harddisk i 20 GB versjonene også. Eneste forskjellen er at den har en 4 GB i tilegg til OS.

 

Både Nææ og Ja. Det er vel denne 4GB disken som utgjør den store forskjellen (om jeg har forstått det rett). Den er av en raskere type enn den på 16GB maskinen og det er den disken hvor operativ systemet ligger. Dermed blir det nok en raskere maskin enn 16GB'ern.

 

But.. The new cheaper Eee PC 900 16G is slow... super slow.

I have tested XP on my 900's 16GB SSD, and it was slow.

But this new one is horrible slow.

 

My advice: Don't buy the new Asus Eee 900 16G.

If you have bought it, return it.

 

Og ifølge rykter blir alle de nordiske land tilsendt disse 16Gb maskinene.

 

JKK har testet alle Eee pc'er - han burde vite hva han snakker om.

Iallefall velger jeg å bruke hans tester som referanse.

Lenke til kommentar

Hvis prisen på maskinen blir for høy så må man nesten spørre seg om man egentlig er i marked for en lavpris netbook. Det var litt derfor jeg endte opp med eee 900, den vil bare bli ett supplement til laptoppen jeg allerede har. En enkel maskin jeg ikke behøver å bekymre meg over men som likevel er god nok til å erstatte hovedmaskinen når jeg reiser bort noen dager.

 

Man får nokså portable og kraftige maskiner om man legger på noen tusenlapper.-, slik som denne f.eks.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=358234

Lenke til kommentar
Den harddisken er ikke tregere. Sitter samme harddisk i 20 GB versjonene også. Eneste forskjellen er at den har en 4 GB i tilegg til OS.

 

Både Nææ og Ja. Det er vel denne 4GB disken som utgjør den store forskjellen (om jeg har forstått det rett). Den er av en raskere type enn den på 16GB maskinen og det er den disken hvor operativ systemet ligger. Dermed blir det nok en raskere maskin enn 16GB'ern.

 

But.. The new cheaper Eee PC 900 16G is slow... super slow.

I have tested XP on my 900's 16GB SSD, and it was slow.

But this new one is horrible slow.

 

My advice: Don't buy the new Asus Eee 900 16G.

If you have bought it, return it.

 

Og ifølge rykter blir alle de nordiske land tilsendt disse 16Gb maskinene.

 

JKK har testet alle Eee pc'er - han burde vite hva han snakker om.

Iallefall velger jeg å bruke hans tester som referanse.

I sitatet ditt står det at han har lagt inn XP, hvorfor skal han ha XP på en PC som kommer med et knall bra OS som passer perfekt for det den er laget for?

 

Jeg skal bare bruke den til surfing og småspilling hvor jeg normalt ikke har en PC.

Lenke til kommentar
But.. The new cheaper Eee PC 900 16G is slow... super slow.

I have tested XP on my 900's 16GB SSD, and it was slow.

But this new one is horrible slow.

 

My advice: Don't buy the new Asus Eee 900 16G.

If you have bought it, return it.

 

I sitatet ditt står det at han har lagt inn XP, hvorfor skal han ha XP på en PC som kommer med et knall bra OS som passer perfekt for det den er laget for?

 

Jeg skal bare bruke den til surfing og småspilling hvor jeg normalt ikke har en PC.

 

Hvorfor JKK ville teste den med å legge inn XP vet jeg ikke !?

Kanskje fordi det er et litt tyngre system som krever mere hardware enn Linux ???

Eller kanskje fordi test-programmet hans var et Win program ?? I don't know.

 

Jeg skal iallefall IKKE legge inn XP.

Hos meg vil den være som levert fra ASUS til å begynne med.

Kommer så selvsagt til å teste ut med en eller annen distro. Hvilken vet jeg ikke. Det begynner å bli en god del av de nå som er skreddersydd for Eee. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...