Gå til innhold

22-tommer med høy oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Apple har lenge hatt en 23 tommer med den oppløsningen :love:

9525598[/snapback]

 

Kanskje det ikke blir en trend da allikevel. :hmm:

 

 

Som nevnt så var jo ikke skjermen spesielt pen. Får håpe flere skjermprodusenter skjønner at vi trenger større utvalg. Jeg har selv en Samsung 22" (225BW) som jeg er godt fornøyd med. Den har ikke topp farger eller kontrast, men den er bra nok etter mine standarder og bra til spilling.

 

Jeg kunne godt tenkt meg høyere oppløsning enn 1680x1050, men da tror jeg nok DPI-en må opp for å slippe å sitte så nærme. Og jeg har nærmest perfekt syn, så ikke prøv dere. :p

Lenke til kommentar
Ajaj. Rått. Prisen var jo ikke verst den heller ...

9525426[/snapback]

Hvis 4000 kr blir utsalgsprisen i Norge så ser jeg ikke bort i fra at folk flest heller foretrekker 24" med samme oppløsning til en lavere pris. Akkurat som folk flest foretrekker 19" 1280x1024 fremfor 17" 1280x1024 eller 22" 1680x1050 fremfor 20" 1680x1050.

 

Hvis dette skal bli noen suksess så tror jeg prisen må ligge merkbart under 24" med samme oppløsning.

Lenke til kommentar
Apple har lenge hatt en 23 tommer med den oppløsningen :love:

9525598[/snapback]

 

Kanskje det ikke blir en trend da allikevel. :hmm:

 

Jeg tenkte mer på at det er feil i artikkelen.

Men uansett syns jeg vi har til gode å se 22" med bedre oppløsning, og gjerne noen som er litt mer blikkfangende enn lenovo sin.

Min Apple 23" <3

Lenke til kommentar
Hvis 4000 kr blir utsalgsprisen i Norge så ser jeg ikke bort i fra at folk flest heller foretrekker 24" med samme oppløsning til en lavere pris. Akkurat som folk flest foretrekker 19" 1280x1024 fremfor 17" 1280x1024 eller 22" 1680x1050 fremfor 20" 1680x1050.

 

Hvis dette skal bli noen suksess så tror jeg prisen må ligge merkbart under 24" med samme oppløsning.

9525762[/snapback]

Det er nok absolutt noko i det du seier her. Grunnen til å velje ein 22" i staden måtte då vere skarpare bilete på 22" når denne har same oppløysning som 24", samt at 24" nesten vert i største laget for enkelte, avhenging av korleis PC-en deira er plassert og kor langt ifrå dei sit.

 

Men på generelt grunnlag er eg einig i resonnementet ditt! :)

Lenke til kommentar
WUXGA-oppløsningen har til nå vært forbeholdt skjermer på 24 tommer eller mer.
Eller laptop-skjermer, som den jeg har nå (Lenovo z61p) på 15 tommer eller noe deromkring. Ikke at det faktisk er så veldig bra, i Windows blir alt knøttsmått og det å endre fontstørrelse fungerer på langt nær bra alle steder. Men tror nok det er derfor mindre skjermer har lavere oppløsning, ikke fordi det er noe problem...
Lenke til kommentar
rekordoppløsning for sin klasse? Min 17" på laptoppen har 1920x1200. Er det noe forskjell på laptop skjermer og standard LCD skjermer?

9526894[/snapback]

Det er vel helst at folk ønsker større skjermer til stasjonære PC-er enn til laptop.

 

Ikke alle som har falkeblikk heller, så en 19" med 1280x1024 passer perfekt til faren min, selv om andre syns det blir "LEGO-pixler" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...