Gå til innhold

VGA over Cat5/6 kabel?


mPower

Anbefalte innlegg

Heja :D

 

Jeg har projektor og vil koble den til den bærbare PC-en min.. den står ca 50 m unna! Så jeg trenger en ganske lang ledning.. hehe, men problemet er at jeg har kabelkanal som ledningen skal ligge i og der er det ikke plass til en tykk vga kabel! Så jeg lurte på om det er mulig å bruke en Cat6 kabel eller noe sånn??

 

Takker og bukker for alle svar:)

 

Stian

Endret av mPower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det er mulighet.... har levert noe lignende til flere steder. da blir det sånn:

 

laptop VGA -> VGA converter CAT -> CAT converter VGA -> VGA prosjektor

 

kan ikke sjekke prisen nå, men tipper den ligger på ca. kr. 3000/3500

det jeg har levert er brukt på ca. 25-30 meter, kan ikke sjekke nå hvor lang strekning kan du bruke før du må evt. ha forsterker.....

 

er det interessant, send PM og da kan jeg sjekke for deg....

Lenke til kommentar
Jeg har projektor og vil koble den til den bærbare PC-en min.. den står ca 50 m unna!

9524145[/snapback]

Hvorfor ikke flytte PC-en nærmere projektoren?

9524408[/snapback]

 

Enig. Skaff evt. et par dockingstasjoner til maskinen så blir det lett å flytte den rundt uten å koble om noen kabler.

9525620[/snapback]

 

 

Hehe, har PC-en i samme rom som projektoren, og jeg har en stasjonær tilkoblet. Grunnen til at det blir litt langt er fordi jeg ikke vil at kabelen skal være synlig, så da blir de noen meter når man må bort til veggen, ned fra taket, bort til en vegg og en annen og en til og enda en og en til og til slutt bort til der den bærbare står... hehe! Så det er kun snakk om et luksusproblem om at jeg vil ha to PC-er koblet til projektoren :)

Lenke til kommentar
Jeg har projektor og vil koble den til den bærbare PC-en min.. den står ca 50 m unna!

9524145[/snapback]

Hvorfor ikke flytte PC-en nærmere projektoren?

9524408[/snapback]

 

Enig. Skaff evt. et par dockingstasjoner til maskinen så blir det lett å flytte den rundt uten å koble om noen kabler.

9525620[/snapback]

 

 

Hehe, har PC-en i samme rom som projektoren, og jeg har en stasjonær tilkoblet. Grunnen til at det blir litt langt er fordi jeg ikke vil at kabelen skal være synlig, så da blir de noen meter når man må bort til veggen, ned fra taket, bort til en vegg og en annen og en til og enda en og en til og til slutt bort til der den bærbare står... hehe! Så det er kun snakk om et luksusproblem om at jeg vil ha to PC-er koblet til projektoren :)

9527820[/snapback]

 

Jeg ville vurdert å bruke den stasjonære til å koble til laptopen via vnc. Hvis du har trådløst nett kan du sitte hvor du vil med laptopen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...