Gå til innhold

Mangel på kundeservice i Norge?


Din efaring med generell kundeservice i Norge  

102 stemmer

  1. 1. Din efaring med generell kundeservice i Norge

    • Mest god efaring
      72
    • Mest dårlig efaring
      30


Anbefalte innlegg

Hvor er kundeservicen i dag?

 

Har bedrifter begynt å gi total faen i oss forbrukere?

Tenker de ikke at god kundeservice vil gi økt omsettning og ikke minst, fornøyde kunder? Har absolutt ingen fokus på "Word of Mouth"-markedsføring lenger? Skal ikke kundeserviceavdelingen vokste i takt med kundemassen?!

 

Har kundeservice blitt borte?

 

..eller..

 

Har vi faktisk begynt å kreve for mye? Klager vi for ofte? Klager vi på de minste tingene? Klager vi når vi ikke trenger å klage? Begynner bedrifter å vende oss det døve øret siden det er så mange tullinger som klager i dag så de seriøse klagene blir borte i mengden?!

..eller..

 

Syntes du ikke at kundeservice i Norge mangler?!

 

 

Noen tanker rundt dette?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er bra mange steder, men når telefoniselskaper slutter med kundeservice pr. mail fordi dem heller vil tjene penger på telefonservice til 10kr pr. minutt synes jeg det blir for dumt.

 

Har derimot gode erfaringer med nettbutikker her til lands. Fordi om det kan ta litt tid før dem svarer mail, så får man som oftest et godt svar. Synes også fler bedrifter bør innføre kundeservice via lynmeldingsklienter

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Kundeservicen er som regel bra hos de som setter kundeservice i fokus. Jeg kjenner en del mennesker som jobber på diverse kundesentere rundt omkring og det er stor forskjell fra sted til sted. Noen skal behandle minst 10 kunder i timen med en telefontid på 4 minutter i snitt, mens andre har kan bruke over en time før de bør vurdere å legge på.

 

Du ser også forskjell på de som tar lokaltakst og de som tar minuttspris på kundeservice. Utrolig nok så er det gjerne de som ikke tar betalt som har best responstid og support, da de ikke ser på kundeservice som en direkte inntekt og er ikke redd for å tape penger på kundeservicen ved å "overbemanne".

Lenke til kommentar

Synes kundeservicen i Norge er generelt sett veldig bra. Men vi forbrukere er vel i meste laget kravstore og klager over de minste småting.

I tillegg så er forbrukerkjøpsloven i Norge for "snill" mot forbrukerne, virker nesten som om man har en fiendtlig instilling til bedriftene og at de skal lite alt tap ved en feil/reklamasjon, dette burde jo egentlig gå på produsent og ikke retailer/reseller.

Virker også som Ola Nordmanns holdning til "hjelp til selvhjelp" er dårlig, i stedet for å bruke 5 min på tlf eller en mail så forventer han at han skal få ny vare med en gang.

Lenke til kommentar

Vi som forbrukere er blitt mer kravstore, samtidig som vi presser prisen. Dette må gå utover noe, og da blir bl.a. kundeservice ofte rammet.

Selv fokuserer jeg sjeldent eller aldri entydig på pris. Kan gjerne gå til Sony Center istedenfor Elkjøp selv om prisen er litt høyere, dersom jeg får noe igjen for å betale litt ekstra.

Elkjøp kjører forresten en annonsekampanje nå hvor de søker etter en nyansatt på bakgrunn av dårlige resultater i kundeservicebarometre. Så kanskje Elkjøp blir bedre i løpet av et par år?

Lenke til kommentar

Jeg tror folk flest er så vante til god kundebehandling at man ikke tenker over det når man får det. Derimot legger man spesielt merke til dårlig kundebehandling. Når man tenker over de kanskje 1000 kontaktene man har hatt med selgere, kassafolk, osv det siste året så er det de få gangene med dårlig behandling som sitter igjen i hjernebarken. Dermed tror jeg denne avstemninga er dømt til å få alt for høyt treff på dårlig kundebehandling.

Lenke til kommentar
Norske kunder krever for mye, enten det er over nett eller i fysiske butikker. Uansett hvilken type butikk, går det ikke en dag uten at man blir kjefta på for en eller annen filleting man ikke kan gjøre noe med.

9560037[/snapback]

 

 

Støttes,vi er blitt noen bortskjemte drittsekker som forventer at alle skal stå på pinne for oss og får vi ikke det akkurat som vi vill så er det syting og klaging og media blir gjerne brukt for å spre sytingen :no:

Lenke til kommentar

Spørs hva som menes med syting og klaging.Får en tilsendt en vare som har mangel eller ikke fungerer som den skal,hva annet er forventet av kunden,enn å klage på produktet og evt kreve nytt.

 

Er bare en uke siden en 14 åring uten noe særlig greie på pc,kom til meg og skulle ha hjelp med en pc han hadde bygd.For meg var det nok å se på hovedkort emballasjen at kortet hadde vært brukt før.Flekker både innvendig og utvendig.Ikke fulgte det med i/o shield og manualen var "godt Brukt".

 

Dette var selvsagt et demokort som ble solgt som nytt til full pris.Dette ble kjøpt hos en av våre største web butikker som også har vært omtalt endel her på forumet i det siste uten å gå nærmere inn på det.

 

Jeg ble mektig irritert da jeg så dette.Særlig med tanke på at gutten har jobbet i sommer for å få oppgradert PC-en sin.Jeg ga ham selvsagt det rådet å levere inn igjen kortet på angrefrist.

 

Dette er nok dessverre bare et lite eksempel av mange tror jeg.Gutten hadde nok ikke sendt inn igjen kortet hvis jeg ikke hadde tipset ham om det.Tenk over hvor mange slike saker som går "bra" for webshops.Dess mer vi handler over nett,dess mer slike saker vil vi nok se etterhvert.

 

Jaggu er jeg glad for at forbrukerne følger med og ikke godtar alt lenger.

Lenke til kommentar
Dette ble kjøpt hos en av våre største web butikker som også har vært omtalt endel her på forumet i det siste uten å gå nærmere inn på det.

Her kunne du like godt skrevet navnet,alle vet hvor du vil :whistle:

Men nå skal ikke jeg forsvare for da blir vel tråden her også stengt :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg har ofte blitt forbannet og frustrert over hva kundeservicen i Norge har funnet på, men som oftest har det løst seg etter lange samtaler med de.

9560941[/snapback]

 

Det som kan virke som en enkel løsning for deg, er ikke nødvendigvis tillatt for dem å gjøre.

Jeg merker ofte at kundene ikke kan eller vil akseptere slike ting, og vil krangle på ting jeg forteller dem at jeg ikke kan påvirke. Men når jeg ser tilbake på året, og alle de oppdragene jeg har gjort for å vurdere norsk kundeservice, eller privat, så er det få episoder jeg minnes som veldig dårlig. Jeg har sikkert møtt noen på dager der de kanskje burde gjort annet enn å behandle kunder, men det er menneskelig å ha en dårlig dag, og det er bra at de prøver å gjøre en god jobb.

 

I bunn og grunn syns jeg forbrukerne er de værste, og spesielt eldre som går inn for å krangle over den minste ting (Nei, jeg holder en høfflig og god tone gjemmom hele samtalen, selv når de skal klage på meg. Hvorpå jeg snakker med sjefen og hittil har bare fått bekreftet at jeg gjør alt riktig)

Lenke til kommentar
Kommer an på butikk...

 

Er det en STOOR kjede som folk hører mye om, og hvor folk kommer uansett, pga priser, har de somregel dårlig service (noen unntak).

 

Mens andre butikker, f.eks. Datakjeden, har erfaring og god service, men igjen høye priser.

 

Du får det du betaler for... ;)

9512567[/snapback]

 

I % antall misfornøyde kunder vil jeg tro at de store kjedene ikke er noe dårligere enn andre heller motsatt. Saken er jo den enorme kundemengden de egentlig har og da vil misfornøyde kunder i antall bli veldig stor og vi hører derfor mye fra denne gruppen.

 

Likevel vil jeg tro at Elkjøp, Expert, Lefdal osv er ihvertfall like bra på service som de andre.... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...