Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW X6, hva synes dere?


Hyperio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ærlig talt ikke poenget med denne bilen. En coupé er i de fleste tilfeller en taksenket/lavbygd utgave av en annen bil, som oftest en sedan (det franske ordet coupé betyr kappet/kuttet). Coupéen lave tak gjøres vanligvis for å gjøre bilen mer aerodynamisk og sportslig, moderne coupéer har derfor også ofte senket og stivere hjuloppheng. Men X6 er jo en SUV, den blir ikke særlig sportsligere av å senke taket. En høybygd lavbygd bil?

 

Det første jeg tenkte på da jeg så X6 var faktisk Suzuki X-90, en annen like idiotisk blanding av en coupé og en terrengbil:

suzukivitara2gui8.jpg

 

BMW kaller selv X6 for en SAC, en engelskspråklig forkortelse som uttales "sækk", og det er jo akkurat det X6 ser ut som, en sekk på stylter.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Visst ser den lekker ut, men jeg har rett og slett problemer med å skjønne poenget med den. Den er liksom hverken fugl eller fisk. Vil man ha en SUV så kjøper man vel X5, og vil man ikke ha det så kan man kjøpe 5- eller 6-serie med fortreffelige kjøreegenskaper? Men jeg regner jo med at de ser et marked for den, ellers ville den neppe kommet så langt som til produksjon.

 

Personlig er jeg vel så interessert av hybridteknologien som kommer i denne bilen, og som forhåpentligvis i god BMW-ånd kommer til å spre seg rimelig kjapt til de andre og for min del mer kurante modellene.

Lenke til kommentar
Visst ser den lekker ut, men jeg har rett og slett problemer med å skjønne poenget med den. Den er liksom hverken fugl eller fisk. Vil man ha en SUV så kjøper man vel X5, og vil man ikke ha det så kan man kjøpe 5- eller 6-serie med fortreffelige kjøreegenskaper? Men jeg regner jo med at de ser et marked for den, ellers ville den neppe kommet så langt som til produksjon.

 

Personlig er jeg vel så interessert av hybridteknologien som kommer i denne bilen, og som forhåpentligvis i god BMW-ånd kommer til å spre seg rimelig kjapt til de andre og for min del mer kurante modellene.

9477602[/snapback]

 

tenker en god del av dem som kjøper disse bilene ikkje kjøper dem fordi de faktisk trenger dem, men pga. status. x6=større og dyrere enn x5. x6=mer status

Lenke til kommentar

Denne havner ikke øverst på "biler jeg vil ha" lista mi i allefall.

 

Jeg skjønner heller ikke ideen med å blande SUV og coupe.

 

Med mindre man har enormt høy takhøyde foran, så kan vel voksne folk knapt sitte oppreist i baksete på denne slik taket bøyer seg?

 

Det blir for dumt når den har 4 dører, virker nesten som om at man tegnet hele bilen før man fant ut at man måtte ha inn et par bakdører også. Denne hadde blitt hakket finere om den var i 2 dørs utførelse med litt lengre dører.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller ikke hatt en med tanke på at den er upraktisk og verken fugl eller fisk. Men når det er sagt så synes jeg den har et så stilig design at hvis jeg var søkkrik ville jeg hatt den i samlinga. Bare for å cruise rundt om kring. Det er vel også slike folk som kommer til å kjøpe den.

 

Så: man kan ikke bruke den som SUV, for lite plass, for dårlige terrengegenskaper osv. Og ikke som coupe da den er for stor til det og for høybygd. Det man likevel får er en kul bil. :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

syns den ser eksklusiv ut, og har nok stort potensiale til å bli en hype blant de rike (som cayenne og range rover sport ble når de var nye). representerer noe nytt på SUV-fronten, men av en eller annen grunn ser jeg den mye bedre for meg med en bakkeklaring på 10cm og like store dekk - altså som en lav, vanlig firedørs coupe...

Lenke til kommentar

Jeg elsker denne bilen. Jeg har ventet i mange år på en bil som har det høye tyngtepunktet til en suv uten all den irriterende plassen, kobler man dette til den dårlige takhøyden til kupé pluss svakhetene i karosseriet en sedan har fremfor en kupé har man et vinnerkonsept.

 

... Ikke?

 

Jeg skjønner ikke poenget med å fylle opp hver eneste nisje som finnes der ute, jeg skjønner heller ikke noe mer av ønsket om å sette på stadig lavere profil på biler med "terreng"-utseendet. Hva er det som driver folk?

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei, dette var ikke mye lekkert :sick: Ser ut som en slags stygg fremtidsbil! Har aldri likt spesielt SUV heller da så kanskje det som gjør det..

 

Men ta en titt på denne:

 

post-137786-1204423658_thumb.jpg

 

Audi har skjønt hva bil er "Forspranget ligger i teknikken" :thumbup:

Endret av Audiguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...