Gå til innhold

hvilke konsoll har best spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan vel nevne noen av de spillene som kommer til Ps3. Jeg har ikke så god peiling på alle spillene som er/kommer til xbox 360, så noen xbox-fantaster kan sikkert nevne noen av dem.

Men her er noen Ps3-spill jeg mener er/blir et must:

Kane & Lynch

ratchet & clank

Metal gear solid 4

Gran turismo 5

Warhawk (har jeg hørt skal være veldig bra)

Haze

Killzone 2

Final Fantasy XIII

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noe som er ganske kjent er at det er mye flere gode spill til Xbox 360 enn til PS3, med den simple grunnen at xbox 360 har vært ute mye lenger. Men de neste månedene kommer det haugevis av titler til PS3 som etter min mening er mange av de største titlene i spillverden i år. PS3 får jo også enkelte spill som ikke kommer til Xbox 360, som Kane & Lynch, Gran turismo, Metal gear solid, Haze, ratchet and clank og sikkert endel andre jeg ikke kommer på.

En annen grunn til at jeg ville anbefalt PS3 er på grunn av den kraftige maskinen og den deilige grafikken. PS3 kan sikkert virke dyr, men sammenlignet med en Xbox 360 Elite, så kommer PS3 med mer ekstrating og 2 spill og 1 ekstra controller. Og jeg kan også nevne at Xbox Live (som er den greia som gjør at du kan koble deg til nettet og sånt) trenger subscription, mens PS3 derimot er gratis.

Jeg regner med at om noen måneder så vil PS3 ha like godt utvalg av gode spill som Xbox 360, men den kommer i tillegg til å ha mye bedre grafikk, og kommer til å vare mye lenger før den må skiftes ut, med tanke på kraften i en PS3

9453838[/snapback]

Vel, værken X360 eller Wii sitter på sidelinjen og vifter med beina stille i luften mens PS3 sitter på stortitler. X360 fikk for ikke kort tid siden Bioshock, og har allerede en megaverdig kandidat til GT serien, nemlig Forza 2. Den får og Halo 3, Halowars, Gears of War 2 og Alan Wake.

Jeg har en HD klar TV, komponent og X360 og vil nå si at grafikken i spill som Bioshock, Forza 2 og Gears of War er meget nydelige. Men det kan fremdeles bli bedre, som man f.eks ser i Alan Wake. Altså det er en konsoll i rivende utvikling.

Når det gjelder online mulighetene er Xbox live gold delen betaling, men silver er gratis. Det du betaler for er de ekstra mulighetene, og det er ikke mye du betaler i året heller. Samt, hva er så galt med å betale vel 600 spenn i året for en onlinetjenete når man betaler i tusenlapper for å spille MMO som WoW? Live er blitt en mal til hvordan det gjøres for å lage en god onlinedel, noe Sony og ser. Er vel derfor deres online del har så mange fellestrekk med Live.

Samt, legg ikke under en stol at en drøss multispill har blitt utsatt for PS3, og en god del utviklere har fortalt at det er vanskelig å utvikle til PS3, og ikke minst tidkrevende. Mye grunnet at SDK pakken til Sony suger svette eselballer. Sony er ikke noe software utvikler, noe som man fort legger merke til.

PS3 har potensialer i bøtter og spann, men per dags dato viser den ingen av de potensialene, utviklerne sliter med å lage spill til den og den har ikke noe bibliotek som rettferdigjør den stive lappen. Om du vil ha en konsoll som gjør alt utenom å tørke deg i rumpa, kanskje, men om du er ute etter en spillkonsoll er PS3 ikke noe å satse på per i dag. Den gir bare en svidd lommebok men ingen ting for det.

Skrevet

Istedenfor å spørre villt fremmede på et forum om hvilken konsoll du skal kjøpe, og bruke det som grunnlag til valget ditt ville jeg gått på diverse spillsider, slått opp xbox360 og ps3 spill og deretter lest reviews etc. Da finner du ut hvilke spill som appelerer mest til deg istedenfor at andre forteller deg det.

Skrevet

Tråder som denne burde stenges? Xbox 360 vs. PS3 vs. Wii osv?

Men ta turen til Elkjøp eller en annen butikk hvor du kan få prøvd konsollene, test de spillene som har fått mest omtale. Se selv hvordan kontrollen er og hva du liker. Så kan det være lurt å sjekke om det kommer titler som du liker ekstremt godt? Som Gran Turisimo, Metal Gear Solid, Halo, Mario, Forza, Zelda?

Alle har sine særegne titler som folk går for tror jeg.

Har Xbox360, ville gjerne hatt PS3 og Wii for de titlene som har Mario, MSG, GT, og Zelda. Men det blir jo et kompromi.

I dag når en Wii koster 2k, en Xbox360 3k og en PS3 koster 6k så er det greit å finne ut hva du vil ha.

Jeg har iallefall ikke råd til å sitte på alle 3. Sjølv om det hadde vert optimalt.

Skrevet

tja...eg synes da og spørre på et forum ikkje er noko dum idee...;)

folk som Bear klarer jo og gji ganske konkrete og objektive svar så av og til er det lureste og spørre sine likemen og ikkje subjektive anmeldere..;)

ett salgsargument her er jo om du har en ps2...viss du har det så er ps3 ikkje noko dumt valg siden du da kan spille alle din ps2 spill på den og då nyte godt av next gen titlene fra tidligere spill som gran turismo, metal gear solid, warhawk, wipeout, killzone og ratchet and clank...++

men ein kjem rett og slett ikkje vekk frå att x360 er ein artig konsoll som ikkje er noko bomkjøp.-.

det eneste eg kan advare mot er att x360 støyer noe inni helv%&...det kan ødelegge spillopplevelsen...du tror kansje eg overdriver men når du surrer i gang en disc så skjønner du hva eg mener...

Skrevet
ett salgsargument her er jo om du har en ps2...viss du har det så er ps3 ikkje noko dumt valg siden du da kan spille alle din ps2 spill på den og då nyte godt av next gen titlene fra tidligere spill som gran turismo, metal gear solid, warhawk, wipeout, killzone og ratchet and clank...++

men ein kjem rett og slett ikkje vekk frå att x360 er ein artig konsoll som ikkje er noko bomkjøp.-.

det eneste eg kan advare mot er att x360 støyer noe inni helv%&...det kan ødelegge spillopplevelsen...du tror kansje eg overdriver men når du surrer i gang en disc så skjønner du hva eg mener...

9455570[/snapback]

Du motsier jo degsjølv her? Om du har en PS2 har du jo en PS2 ,og kan spille PS2 spillene dine på den? :p

Den er jo verdt utrolig lite på bruktmarkede idag?

Og støyen på Xbox 360 er en utrolig subjektiv sak, noen sier den ikke støyer mens andre sier det høres ut som en flymotor. Xbox 360 må en bare høre selv på mens man spiller med lyd.

Ja den støyer. Men jeg er vant til PC som støyer uansett, så jeg klarer lett å "overhøre" støyen. Andre klarer ikke det, andre enser ikke støyen. Sånn er det med den saken.

Skrevet

X360 Elite støyer, ja. Like mykje som PCen min (men det er ingen måte å måle støyen på, ettersom nokon PCar søyer lite og nokon mykje ...). Dette kan variere frå person til person, men eg legg i hvertfall ikkje merke til støyen når eg speler. Unntatt viss eg tenkjer f.eks. «Støyer X360en no?» og liknande.

Skrevet (endret)

Teit topic dette. Går ikke ann å si "har best spill".

Hva folk liker er jo forskjelligt.

Det som jeg ser at et konsoll skal gjøre er å gi meg "avkobling". Og det gjør ingen andre bedre enn Nintendo Wii.

For alt annet har jeg PCen. PS3 og 360 spill er jo som å sitte med PCen, og det er jeg ikke interesert i.

Endret av nosync
Skrevet (endret)
Jeg kan vel nevne noen av de spillene som kommer til Ps3. Jeg har ikke så god peiling på alle spillene som er/kommer til xbox 360, så noen xbox-fantaster kan sikkert nevne noen av dem.

Men her er noen Ps3-spill jeg mener er/blir et must:

Kane & Lynch

ratchet & clank

Metal gear solid 4

Gran turismo 5

Warhawk (har jeg hørt skal være veldig bra)

Haze

Killzone 2

Final Fantasy XIII

9454698[/snapback]

De eneste verdt å se på (i mine øyne) er :

Metal gear solid 4 og Final Fantasy

Killzone 2 under tvil (fordi killzone 1 sugde no inni helvete)

Mens Xbox 360 har også :

Mass effect

Halo 3

og dead rising.

Gears of war 1'rn og snart 2'rn

Fable 2 snart.

Jeg er PC gamer, men jeg ville valgt Xbox 360 bare pga håndkontrollern...

noen liker'n, andre hater'n...Jeg elsker den...Hater playstation sin..

Har også spilt på begge maskiner, er ikke mye forskjell akuratt nå, men når killzone 2 kommer, kan det hende det blir bra for ps3.

NEI, JEG ER IKKE FANBOY....

Men det smarteste er jo seff å velge PC, da kommer alle de store titlene rett til dataen :D vi får dem bare 1 år senera da...(lame)....

Endret av TronDoZY
Skrevet

9455570[/snapback]

Du motsier jo degsjølv her? Om du har en PS2 har du jo en PS2 ,og kan spille PS2 spillene dine på den? :p

Den er jo verdt utrolig lite på bruktmarkede idag?

Og støyen på Xbox 360 er en utrolig subjektiv sak, noen sier den ikke støyer mens andre sier det høres ut som en flymotor. Xbox 360 må en bare høre selv på mens man spiller med lyd.

Ja den støyer. Men jeg er vant til PC som støyer uansett, så jeg klarer lett å "overhøre" støyen. Andre klarer ikke det, andre enser ikke støyen. Sånn er det med den saken.

9455619[/snapback]

er det ikkje jævlig greit og ha en konsoll til alt da..;)

både ps2 og ps3 spill..

og bruktmarket..? selge sin konsoll..!!

eg solgte min ps1 konsoll og angrer hardt den dag i dag..!

Skrevet

Hvorfor jeg liker 360 best:

Jeg syntes at X-box 360 kontrolleren er sinnsykt digg og naturlig å bruke, mens jeg sliter med å føle meg komfortabel med en PS kontroll.

X-box live er jo ganske genialt, og PS3s onlinemuligheter kan ikke måle seg.

X-box 360 er billigere.

Og sist men ikke minst: Du har hele Halo serien. Hadde halo vært på PS og ikke X-box så hadde jeg faktisk byttet konsoll kun pga dette:)

Skrevet

Jeg hadde håpet at Sony skulle gjøre noe med den klumpen av en kontroller når de kom med PS2, men ingen ting ble gjort. Trodde og at de skulle gjøre noe med kontrollen til PS3, men bananen ble droppet og frem ble den hentet den uergonomiske klumpen av en kontroll.

Hva er så feil med Dualshock formen? Vel, stikkene sitter for nært hverandre, knappene sitter igjen for nært styrestikkene, samme med D padden, og skulderknappene er bare klistra for nær hverandre der bake.

Med andre ord, alt sitter uergonomisk for nært. Jeg får i alle fall innmari vondt i tommelfestet etter noen timer med PS2 spilling, enn hvor morsomt det er. Er bare ikke tilpasset mine hender noe særlig godt.

Derfor liker jeg og X360 kontrollen. Tydelig at MS lærte av fadesen Xbox kontrollen var, for den var kliss lik Dreamcast kontrollen og Dreamcast kontrollen er til tider ubehagelig den og. Men X360 kontrollen er tydeligvis jobbet godt med for den er tilnærmet ergonomisk perfekt, alle knappene sitter i god avstand fra hverandre og triggerene bak er behagelig plassert.

Skrevet

Kommer vel litt an på hvilke spill du er ute etter? Som andre har nevnt, sjekk litt rundt på nettet, les anmeldelser, se videoer etc., og stikk gjerne innom en butikk for å få prøvd spillene.

Men om jeg personlig skulle valgt en konsoll, så hadde jeg kjøpt en PS3, i og med at Final Fantasy 13 og God Of War 3 kommer til PS3, og de to spillene er, for min del, grunn god nok til å kjøpe en PS3 (nå har jeg ikke prøvd kontrollen til X360, men jeg mislikte kontrollen til den originale Xboxen, i og med at jeg syns den var enormt stor og klumpete sammenlignet med Sonys Dual Shock 2-kontroll).

Men, smak og behag, som vanlig :)

Skrevet

Om man har lyst til å game de største next-gen titlene og generelt store og dype spill så er Wii det dårligste valget. Så det kommer jo selvfølgelig an på hva man skal bruke konsollen til.

Om jeg skulle kjøpt meg enten xbox360 eller ps3 i dag så hadde nok valget falt på xbox360. Det blir spennende å se om ps3 kan hente seg igjen på forspranget som xbox360 har fått på spillmarkedet, og ikke minst mengden solgte konsoller. GTA IV skulle jo være ps3 exclusive, men det ble jo gjort om til xbox360 exclusive, mest sannsynlig siden det er så få som har ps3 for øyeblikket. Jeg håper at når det blir tid for neste generasjon konsoll at det bare blir en platform som alle lager spill til egentlig..

Skrevet
Om man har lyst til å game de største next-gen titlene og generelt store og dype spill så er Wii det dårligste valget. Så det kommer jo selvfølgelig an på hva man skal bruke konsollen til.

Om jeg skulle kjøpt meg enten xbox360 eller ps3 i dag så hadde nok valget falt på xbox360. Det blir spennende å se om ps3 kan hente seg igjen på forspranget som xbox360 har fått på spillmarkedet, og ikke minst mengden solgte konsoller. GTA IV skulle jo være ps3 exclusive, men det ble jo gjort om til xbox360 exclusive, mest sannsynlig siden det er så få som har ps3 for øyeblikket. Jeg håper at når det blir tid for neste generasjon konsoll at det bare blir en platform som alle lager spill til egentlig..

9460468[/snapback]

Hva i all verden får deg til å utale deg slik du gjør øverst? Hva som er store titler begjærer ikke kun på grafikken lille venn, men flere tinger, og for din informasjon har Wii noen gode titler på vei på lik linje som de andre i denne generasjonen.

GTA 4 har aldri vært PS3 ekslusivt og er heller ikke X360 ekslusivt, det er og vil fremdeles være et multiplatform spill, men X360 derimot får ekslusivt innhold, men det er noe annet.

Skrevet

Jeg syntes at X-box 360 kontrolleren er sinnsykt digg og naturlig å bruke, mens jeg sliter med å føle meg komfortabel med en PS kontroll.

X-box 360 er billigere.

Og sist men ikke minst: Du har hele Halo serien. Hadde halo vært på PS og ikke X-box så hadde jeg faktisk byttet konsoll kun pga dette:)

9458661[/snapback]

det er det nok maange som seier om Metal Gear Solid serien og..;)

Skrevet (endret)

Personlig synes jeg det kommer mest spill etter min smak til XBOX 360 :thumbup:

Men jeg heller mot å kjøpe en PS3 bare pga Metal Gear Solid 4, som ikke kommer til 360'en!!! :cry::wallbash::realmad:

360'en er vel også best onlinemessig da, men det er min mening :p

EDIT: xbox håndkontrollerne er så utrolig mye bedre enn PS sine :cool:

Endret av Patrick1991
Skrevet (endret)

X-box 360 er billigere.

9458661[/snapback]

Kunne nesten ikke sagt det bedre selv :thumbup:

bortsett ifra halo delen da. Halo serien et utrolig bra, men jeg hadde nok ikke byttet p.g.a. det. Det som får meg til å vurdere og bytte er Metal Gear Solid 4, som ikke kommer til 360 :cry:

EDIT: sry for dobbel post

Endret av Patrick1991

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...