Gå til innhold

Problem med trådløs internett-greie til Xbox 360


Novocaine

Anbefalte innlegg

Hei ja!

 

Fikk problemer med oppstart og stabilitet på 360en min for en tid tilbake, og samtidig sluttet min Wireless-greie å fungere. Jeg fortalte om problemet til Xbox da jeg ville sende inn maskinen til reperasjon (pga dette mm), og de betrygget med at dette var grunnet en feil i maskinen, og ikke adapteren sin skyld.

 

Men da jeg i dag fikk boksen min tilbake fra Tyskland var det til tross for store utbedringer på alle andre punkter, fortsatt ikke noe liv i den trådløse adapteren. Når jeg sier ikke noe liv, mener jeg altså at den ikke reagerer på noen måte. Den lyser ikke grønt eller hverken blinker eller lyser rødt (hvorav siste visstnok skal bety maskinvarefeil på adapteren) og 360en påstår at den ikke er tilkoblet i det hele tatt hvis jeg kjører en slik feilsøking. Prøvde også å koble adapteren til en PC for å se om det var noen som helst reaksjon, men det skjedde ingenting hverken på maskinen eller adapteren. Regner med dette tyder på at det er adapteren, og ikke maskinen som det er noe gale med.

 

Lurer derfor på om noen har peiling på løsninger på problemet, helst uten å måtte sende noe som helst til Tyskland igjen - Er livredd for at jeg må sende maskinen min tilbake dersom jeg ringer support ettersom jeg gleder meg stort til å spille Bioshock snart! Er det mulig å ta kontakt med Lefdal (hvor den er kjøpt) kanskje, eller vil de bare prøve å skubbe meg over til Microsoft?

 

Evig takknemmlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei ja!

 

Fikk problemer med oppstart og stabilitet på 360en min for en tid tilbake, og samtidig sluttet min Wireless-greie å fungere. Jeg fortalte om problemet til Xbox da jeg ville sende inn maskinen til reperasjon (pga dette mm), og de betrygget med at dette var grunnet en feil i maskinen, og ikke adapteren sin skyld.

 

Men da jeg i dag fikk boksen min tilbake fra Tyskland var det til tross for store utbedringer på alle andre punkter, fortsatt ikke noe liv i den trådløse adapteren. Når jeg sier ikke noe liv, mener jeg altså at den ikke reagerer på noen måte. Den lyser ikke grønt eller hverken blinker eller lyser rødt (hvorav siste visstnok skal bety maskinvarefeil på adapteren) og 360en påstår at den ikke er tilkoblet i det hele tatt hvis jeg kjører en slik feilsøking. Prøvde også å koble adapteren til en PC for å se om det var noen som helst reaksjon, men det skjedde ingenting hverken på maskinen eller adapteren. Regner med dette tyder på at det er adapteren, og ikke maskinen som det er noe gale med.

 

Lurer derfor på om noen har peiling på løsninger på problemet, helst uten å måtte sende noe som helst til Tyskland igjen - Er livredd for at jeg må sende maskinen min tilbake dersom jeg ringer support ettersom jeg gleder meg stort til å spille Bioshock snart! Er det mulig å ta kontakt med Lefdal (hvor den er kjøpt) kanskje, eller vil de bare prøve å skubbe meg over til Microsoft?

 

Evig takknemmlig for svar :)

9446291[/snapback]

 

Det er nok adapteren som ikke funker fordi den skal virke på pc og msn for eks.

Så lenge du ikke har noen andre problemer med 360n enn at ikke adapteren funker så trenger du ikke sende den inn på reperasjon, gå heller til butikken du kjøpte adapteren med kvittering og forlang en ny. :)

Lenke til kommentar
Hei ja!

 

Fikk problemer med oppstart og stabilitet på 360en min for en tid tilbake, og samtidig sluttet min Wireless-greie å fungere. Jeg fortalte om problemet til Xbox da jeg ville sende inn maskinen til reperasjon (pga dette mm), og de betrygget med at dette var grunnet en feil i maskinen, og ikke adapteren sin skyld.

 

Men da jeg i dag fikk boksen min tilbake fra Tyskland var det til tross for store utbedringer på alle andre punkter, fortsatt ikke noe liv i den trådløse adapteren. Når jeg sier ikke noe liv, mener jeg altså at den ikke reagerer på noen måte. Den lyser ikke grønt eller hverken blinker eller lyser rødt (hvorav siste visstnok skal bety maskinvarefeil på adapteren) og 360en påstår at den ikke er tilkoblet i det hele tatt hvis jeg kjører en slik feilsøking. Prøvde også å koble adapteren til en PC for å se om det var noen som helst reaksjon, men det skjedde ingenting hverken på maskinen eller adapteren. Regner med dette tyder på at det er adapteren, og ikke maskinen som det er noe gale med.

 

Lurer derfor på om noen har peiling på løsninger på problemet, helst uten å måtte sende noe som helst til Tyskland igjen - Er livredd for at jeg må sende maskinen min tilbake dersom jeg ringer support ettersom jeg gleder meg stort til å spille Bioshock snart! Er det mulig å ta kontakt med Lefdal (hvor den er kjøpt) kanskje, eller vil de bare prøve å skubbe meg over til Microsoft?

 

Evig takknemmlig for svar :)

9446291[/snapback]

 

 

Har hatt akkurat samme problemer, spesielt etter en periode der routeren min var litt ustabil. Etter det har jeg ikke fått lys eller liv i Wireless`en. Kjipt... har ikke kvitteringen lenger (noe jeg har lært meg å ta vare på når man kjøper microsoft-produkter) :)

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problemer, spesielt etter en periode der routeren min var litt ustabil. Etter det har jeg ikke fått lys eller liv i Wireless`en. Kjipt... har ikke kvitteringen lenger (noe jeg har lært meg å ta vare på når man kjøper microsoft-produkter) :)

9449344[/snapback]

 

Ja tar alltid vare på kvitteringer på alt mulig, ting skal jo funke greit men det er mye feilvarer der ute :p

Lenke til kommentar
Hei ja!

 

Fikk problemer med oppstart og stabilitet på 360en min for en tid tilbake, og samtidig sluttet min Wireless-greie å fungere. Jeg fortalte om problemet til Xbox da jeg ville sende inn maskinen til reperasjon (pga dette mm), og de betrygget med at dette var grunnet en feil i maskinen, og ikke adapteren sin skyld.

 

Men da jeg i dag fikk boksen min tilbake fra Tyskland var det til tross for store utbedringer på alle andre punkter, fortsatt ikke noe liv i den trådløse adapteren. Når jeg sier ikke noe liv, mener jeg altså at den ikke reagerer på noen måte. Den lyser ikke grønt eller hverken blinker eller lyser rødt (hvorav siste visstnok skal bety maskinvarefeil på adapteren) og 360en påstår at den ikke er tilkoblet i det hele tatt hvis jeg kjører en slik feilsøking. Prøvde også å koble adapteren til en PC for å se om det var noen som helst reaksjon, men det skjedde ingenting hverken på maskinen eller adapteren. Regner med dette tyder på at det er adapteren, og ikke maskinen som det er noe gale med.

 

Lurer derfor på om noen har peiling på løsninger på problemet, helst uten å måtte sende noe som helst til Tyskland igjen - Er livredd for at jeg må sende maskinen min tilbake dersom jeg ringer support ettersom jeg gleder meg stort til å spille Bioshock snart! Er det mulig å ta kontakt med Lefdal (hvor den er kjøpt) kanskje, eller vil de bare prøve å skubbe meg over til Microsoft?

 

Evig takknemmlig for svar :)

9446291[/snapback]

 

 

Har hatt akkurat samme problemer, spesielt etter en periode der routeren min var litt ustabil. Etter det har jeg ikke fått lys eller liv i Wireless`en. Kjipt... har ikke kvitteringen lenger (noe jeg har lært meg å ta vare på når man kjøper microsoft-produkter) :)

9449344[/snapback]

Jeg har ikke kviteringen lenger jeg heller, men ringte til Lefdal, og de sa at sålenge kjøpet var betalt med kort og på over 500 kr kunne de selv dokumentere kjøpet for meg. Skal selv ut dit i morgen. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk dette problemet når jeg fikk en ny 360 etter at den andre tok kvelden med 3 fine røde "streker" (ja jeg fikk ny, uten noe mas i det hele tatt. Kudos til Komplett!). Wireless lyste rett og slett ikke noe bak på xboxen uansett hva jeg gjorde (jeg prøvde alle 3 usb portene, også de 2 foran, restartet xboxen i hytt og pine, uten at det hjalp).

 

For å teste om det var feil på wireless så puttet jeg den i en av usb portene på laptopen, og da lyste den som bare det. Når jeg så puttet den tilbake i xboxen så fungerte den akkurat som den skal. Forstå det den som kan..

 

Mulig det er verdt å prøve siden det fungerte for meg?

 

Arlendius

Lenke til kommentar
Jeg fikk dette problemet når jeg fikk en ny 360 etter at den andre tok kvelden med 3 fine røde "streker" (ja jeg fikk ny, uten noe mas i det hele tatt. Kudos til Komplett!). Wireless lyste rett og slett ikke noe bak på xboxen uansett hva jeg gjorde (jeg prøvde alle 3 usb portene, også de 2 foran, restartet xboxen i hytt og pine, uten at det hjalp).

 

For å teste om det var feil på wireless så puttet jeg den i en av usb portene på laptopen, og da lyste den som bare det. Når jeg så puttet den tilbake i xboxen så fungerte den akkurat som den skal. Forstå det den som kan..

 

Mulig det er verdt å prøve siden det fungerte for meg?

 

Arlendius

9460929[/snapback]

 

Prøvde det samme, men uten resultat her dessverre.... Wirelessdingsen er helt steindød og uten lys....

Lenke til kommentar
Prøvde det samme, men uten resultat her dessverre.... Wirelessdingsen er helt steindød og uten lys....

9461150[/snapback]

 

Det var ikke lys i den når den var i USB porten til en PC heller?

Da er det vel wireless-dingsen som har tatt kvelden, og da må den vel byttes der man kjøpte den.. Kjipt.

 

Arlendius

Endret av Arlendius
Lenke til kommentar
Prøvde det samme, men uten resultat her dessverre.... Wirelessdingsen er helt steindød og uten lys....

9461150[/snapback]

 

Det var ikke lys i den når den var i USB porten til en PC heller?

Da er det vel wireless-dingsen som har tatt kvelden, og da må den vel byttes der man kjøpte den.. Kjipt.

 

Arlendius

9462602[/snapback]

 

mhm, men uten kvittering og når det er SIBA man har å forholde seg til, tror jeg jaggu at det er meningsløst og prøve å få bytta den inn. vurderer permanent kabel når jeg får det nye modemet fra CD en av de aller første dagene uansett.

Lenke til kommentar

"mhm, men uten kvittering og når det er SIBA man har å forholde seg til, tror jeg jaggu at det er meningsløst og prøve å få bytta den inn"

 

Hei.

Viss det er Siba Kvadrat det er snakk om, så kom gjerne innom ein tur. Skal hjelpe deg så godt eg kan. Bare spør etter serviceansvarlig! :)

Endret av Stinger169
Lenke til kommentar
"mhm, men uten kvittering og når det er SIBA man har å forholde seg til, tror jeg jaggu at det er meningsløst og prøve å få bytta den inn"

 

Hei.

Viss det er Siba Kvadrat det er snakk om, så kom gjerne innom ein tur. Skal hjelpe deg så godt eg kan. Bare spør etter serviceansvarlig!  :)

9476402[/snapback]

 

 

Så du mener det er håp i hengende snøre? Å komme med en defekt wireless til 360 og hevde man har kjøpt den på Siba for over et år siden? I så fall kudos og stående applaus til Siba :)

Dessverre ikke Kvadrat jeg kjøpte den men på Kiellands....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...