Gå til innhold

Temperatur


Kristian S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg velger å hive meg på denne saken.

 

Har et lignende problem. Har en P4 2,4GHz.

Når jeg bruker den normalt (litt div i windows) ligger tempen på mellom 45 og 55grader. Mens med engang jeg begynner å spille f.eks CS. Hopper tempen opp til mellom 60 og 65 grader. Da popper det opp en melding med at Prosessor temperaturen er abnormal.

Jeg vet at jeg kan stille denne grensetemperaturn til en høyere verdi. Men jeg er ikke sikker på hva som er forsvarlig med tanke på varige skader osv.

 

Jeg bruker orginal boxed viften. Har tenkt å bestille meg en ny, men vet ikke vilke jeg skal gå for. Mine krav er at den kjøler bedre enn den jeg har. Sammtidig som den har en lavt støynivå <ca 25db

---------

Hva kan være feilen? :(

Hva er den forsvarlige max temperaturen jeg kan kjøre over tid for unngå skade? :(

Lenke til kommentar

maskina har stått på siden 10-11 og tempen på min 1800+ er 59 grader og de siste 4 timene har jeg bare sittet på nettet og surfet og lastet ned ting, så nei da det er ikke no farlig, skal vel opp i noe og 70 grader får det begynner å spøke litt, men enda da er det litt til å gå på...

 

[edit]

uten å ha gjort noen ingrep så har tempen dalt ned til rundt 40 grader!!! den varierer mellom 38-43 grader, det er 20 grader mindre en på det meste før.... hmm.... den er helt nede i 35 grader nå...

17:05 22.01.03: nede i 34 er nå...

[/edit]

Lenke til kommentar
Har lest at hvis du har over 60 grader på en AMD prosessor så senker man levetiden litt på den :-?

så synd da... sende en mail til psdata engang fordi jeg syntes litt over 60 grader på cpu'en min var litt for mye, fikk da som svar at de var normalt med tempraturer mellom 50 og 70 grader...

Lenke til kommentar

61-62 grader er vel helt greit, litt høyt men men...

 

Blir det noe høyere så bytt vifte. Prøv å kjør pc'en med høy belastning, f.eks. 3DMark2001SE i loop i ca 1 time sjekk deretter temperaturen hvis den ligger over 65 grader så bytt viften.

 

Leste forøvrig en plass at maks temp. belastning på AthlonXP er 90 grader, men det er nok riktig, som det er sagt her, at levetiden på cpu'en blir lavere ved belastning på ca.60/70 grader.

Lenke til kommentar
Har en AMD XP 2000+, som går på 1,8 ghz. Jeg har en vifte som skal støtte opp til 1,97 ghz. Alikevel er temp'en på 61-62, er ikke dette mye ??

vel, min cpu har dalt ned fra ca 60 til 34 grader... grunnen har jeg funnet ut er fordi jeg slo på "cooler xp" i et program kalt "PC Alert 4" (laget av MSI) det urovekkende er at volt coren går mellom 1,75 og 1,80... har et MSI kort og XP 1800+... tror hk'et er K7T eller no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...